בגלל המלחמה: מרתון טבריה 2024 בוטל

אחרי הביטול של מרתון ת"א, גם המרתון הוותיק, שהיה אמור לשמש כאליפות ישראל, לא ייערך השנה ונדחה לינואר 2025. מהעירייה נמסר: "שלומם וביטחונם של אלפי הרצים חשובה יותר מכל אירוע"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון טבריה | צילום: ספורטפוטוגרפי, רונן טופלברג

לאחר הניסיונות והדחיות, הגיע גם הביטול. עיריית טבריה הודיעה היום (רביעי) כי מרתון טבריה הבינלאומי ה-46, שאמור היה להתקיים ב-26 בינואר, לא ייערך השנה בעקבות המלחמה והמצב הביטחוני, ויידחה לשנה הבאה, ל-3 בינואר 2025.

לכתבות נוספות בנושא:
בעקבות המשך המלחמה: גם מרתון תל אביב נדחה
אחרי 24 ניסיונות ועם מגן דוד על הכובע: כוכב הרשת הצליח לרדת מ-3 שעות במרתון
צ'אלנג' ישראמן 2024 יכלול גם מקצה חצי מרתון

ההחלטה על כך התקבלה בישיבה מקצועית שהתקיימה היום בין ראש עיריית טבריה בועז יוסף, מנכ"ל העירייה שמעון פיניאן, מנכ"ל מרתון ישראל עופר פדן וגורמי מקצוע נוספים. כזכור, לפני כחודש הוחלט על דחיית המרתון בשבועיים, אך לאור הערכת המצב וחוות הדעת של אנשי פיקוד העורף בשל המתיחות והלחימה בגבול הצפון, הוחלט כי אין לאפשר את קיום אירוע הספורט הגדול של הצפון בו היו אמורים להשתתף כ-10,000 רצים במקצים השונים. זאת כאשר לפי שעה המגבלה על התקהלות היא עד 5,000 איש, ולא נראה שהיא תשתנה בשבועות הקרובים.

דוד טיאצ'ו מנצח מרתון טבריה | צילום: ספורטפוטוגרפי

מעיריית טבריה נמסר: "אנו מתנצלים על ההחלטה שנכפתה עלינו בשל המצב הביטחוני בגבול הצפון. שלומם וביטחונם של אלפי רצי המרתון והמקצים השונים, חשובה יותר מכל אירוע, גדול ככל שיהיה. אנו מודים לאלפי הרצים שנרשמו מבעוד מועד ושנערכו והתאמנו כדי לרוץ במרתון winner טבריה ה-46. בעוד שנה נמשיך את המסורת".

באיגוד האתלטיקה בוחנים כעת את הנושא וההשלכות, שכן לקיומה של אליפות ישראל במרתון השפעה גם עבור דרג העלית. מרתון טבריה משמש כאליפות ישראל, והמנצחים בו זוכים לניקוד בינלאומי בלתי מבוטל. בצמרת הגברית אמנם לדבר אין השפעה כי ישנם מעל 3 רצים שקבעו את הקריטריון, אולם אצל הנשים, דוגמת ביטי דויטש ומאור טיורי, זה יכול להיות ההבדל בין השתתפות במשחקים האולימפיים דרך הדירוג העולמי או החמצת ההשתתפות כליל.

לצד דחיית המרתון ה-46 לינואר 2025, הודיעו המארגנים כי בכוונתם "לייצר פעילויות מגוונת בנושא המרתון לאורך כל שנת 2024, בה ייטלו חלק רצי מרתון ותושבי העיר טבריה, כל זאת במטרה להמשיך ולהעלות את המודעות לפעילות ספורטיבית לצד שמו של המרתון הוותיק והמקצועי ביותר בארץ, המשמש גם כאליפות ישראל".

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג