אליפות אירופה U20 בירושלים ננעלה עם שיא ענק ב-5,000 מטר

ארבעה ימים מרתקים של אתלטיקה ננעלו באצטדיון בגבעת רם כשאגתה קאונה ניפצה ב-18 שניות את שיא האליפות בן ה-22 עם 15:03.85 דקות, הלה עזרן סיימה במקום ה-18. נילס לארוס השלים דאבל, הולם המשיך בשושלת המשפחתית, דרמות בשליחים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אגתה קאונה. שברה שיא אליפות איכותי | צילום: גלעד קוולרצ'יק

ארבעה ימי תחרות איכותיים במיוחד באליפות אירופה עד גיל 20 באתלטיקה הגיעו הערב (חמישי) לסיומם באצטדיון גבעת רם בירושלים, ונראה שהטוב ביותר נשמר לסוף, עם שיא אליפות מרשים במיוחד בריצה ל-5,000 מטר לנשים, אותו שברה אגתה קאונה הלטבי ביותר מ-17 שניות.

לכתבות נוספות בנושא:
אל' אירופה באתלטיקה U20: טופיץ' טיילה לניצחון בגובה, ז'קרזבסקי השלים דאבל בספרינט
לרוץ חצי מרתון עם שתי ריאות מושתלות: סיפורו המדהים של אבי אילוז
מקום 8 באירופה לאלעד עדיקה בקפיצה לרוחק, שיא אליפות ושיא בינ"ל אדיר לפורלאני

הלטבית שניצחה רק אתמול בריצת ה-3,000 מטר השלימה דאבל קשוח, כשברחה לכל יתר המתחרות כבר מתחילת הריצה ולא הביטה לאחור עד סופה. היא סיימה עם 15:03.85 דקות, שיפור עצום לשיא של אלוואן אבליגסה הטורקייה שעמד על 15:21.12 דקות ונקבע ב-2001, עוד לפני שקאונה נולדה. הפער של קאונה מהמקום השני עם=מד על יותר מ-46 שניות.

באותה ריצה, הלה עזרן (מכבי ת"א), שהייתה הנציגה הישראלית האחרונה באליפות, סיימה במקום ה-18 עם תוצאה של 17:23.26 דקות. עזרן, שיאנית הנוער הישראלית, דורגה אחרונה לפני תחילת התחרות ושיפרה את המיקום שלה בריצה עם הרבה לחימה, וגם הרבה תמיכה מהיציעים המלאים עד אפס מקום באצטדיון.

הלה עזרן | צילום: גלעד קוולרצ'יק

במקצה המקביל לגברים, נילס לארוס ההולנדי השלים דאבל ואחרי שניצח ב-1,500 מטר עשה זאת גם ב-5,000 עם 14:11.82 דקות, והקדים את אלוף ה-3,000 גו'נתן גראהן השוודי. לפני האליפות לארוס, אחד הכוכבים הגדולים של האליפות, נרשם לארבעה מקצועות שונים, אולם נמחק עוד לפני תחילת התחרות מה-3,000 ולאחר מכן ויתר גם על ה-800.

נילס לארוס | צילום: גלעד קוולרצ'יק

עוד רגע שיא הגיע בריצות השליחים ל-4X100 מטר. אצל הגברים, ביצוע מושלם של נבחרת שווייץ בחילופים נתן להם את הזהב עם 39.87 שניות, הולנד זכתה בכסף וגרמניה בארד. במוקדמות השליחים לקחה חלק גם נבחרת ישראל, שקיוותה לעלות לגמר, אך חילוף שני רע נתן לה זמן של 40.87 שניות בלבד ומקום 13 הכללי. הנבחרת כללה את יונתן קוטרוש (מכבי חיפה כרמל), עדן סלע (הפועל אתלטי אורן כפ"ס), עידו פרץ (הפועל חולון) וצוף קון (מכבי ת"א). בשליחות 4X100 ראינו קרב נהדר בין גרמניה לבריטניה בסופו הגרמניות ניצחו עם 43.82, רק 4 מאיות לפני יריבתן.

גם בשליחים ל-4X400 נשים הייתה דרמה גדולה. בעוד צרפת נכנסה לישורת האחרונה במקום השלישי, בנדטה קואקו עקפה את הוללנד וגרמניה כדי לזכות בזהב, הולנד הסתפקה בכסף וגרמניה חוותה שברון לב כשהרצה האחרונה אנוק קראוז-ינטש צללה מוקדם מדי אל קו הסיום ופשוט נפלה לפני הקו, מה שעלה לה במדליה, אותה קטפה צ'כיה. אצל הגברים, בריטניה דהרה לזהב, לפני גרמניה וצרפת.

רביעיית השליחים של ישראל | צילום: גלעד קוולרצ'יק

בקפיצה לגובה קיבלנו אלוף חדש עם שם ישן – מלווין ליקה הולם השוודי, בנו של האלוף האולימפי האגדי שטפן הולם, ניצח בסגנון קפיצה דומה לאביו, עם תוצאה של 2.18 מטר. השיא האירופי בגובה שייך לדראגוטין טופיץ', שבתו אנג'לינה קפצה לרוחק במקביל, אך לא הצליחה לשחזר את ההישג בקפיצה לגובה ונותרה מחוץ לפודיום, בעוד אליזבת' אנדודי נתנה זהב מרגש לאירלנד.

בטבלת המדליות הכללית של האליפות מי שניצחה בפער ניכר היא נבחרת גרמניה, עם 8 מדליות זהב, 7 מכסף ו-7 מארד. נבחרת שוודיה סיימה במקום השני וצ'כיה במקום השלישי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג