מקום 8 באירופה לאלעד עדיקה בקפיצה לרוחק, שיא אליפות ושיא בינ"ל אדיר לפורלאני

הישראלי שוב התעלה וסיים שמיני בגמר עם 7.52 מטר, כשלפניו הכוכב האיטלקי הרשים עם שני שיאים וזהב, סנטימטר אחד לפני סראבויוקוב הבולגרי. ז'אקרזבסקי בן ה-17 ניצח ב-100 מטר, ג'וי אזה ניצחה אצל הנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלעד עדיקה | צילום: גלעד קוולרצ'יק

אליפות אירופה באתלטיקה עד גיל 20 הנערכת בירושלים נכנסה הערב (שלישי) לערב הגמרים הראשון וזימנה לא מעט רגעי שיא, לעיני יציעים עמוסים בצופים. את ההיילייט המקומי סיפק הקופץ לרוחק הישראלי אלעד עדיקה, שהפתיע כשהעפיל לגמר אתמול והפתיע פעם נוספת היום, כאשר סיים שמיני באחת התחרויות האיכותיות שראינו על אדמת ישראל.

עדיקה סיים עם תוצאה של 7.52 מטר, טובה משיאו האישי אך לא תוכר כשיא מכיוון שהושגה עם רוח גב מעל למותר. כמי שמתאמן באגודה המקומית לידר ירושלים, הוא זכה לתמיכה רועשת במיוחד מהקהל המקומי. בסיום סיפר עדיקה: "מקום שמיני נשמע מכבד, אני חושב שיש לי סיכוי להגיע אפילו למקום יותר גבוה, אבל לא תמיד הכל הולך כמתוכנן. אני חושב שהייתה פה תחרות פנטסטית".

מי שניצח בתחרות עם שיא אליפות חדש וגם שיא בינלאומי (התוצאה הטובה ביותר על אדמת ישראל) של 8.23 מטר מתיאה פורלאני האיטלקי. מדובר בשני שיאים עתיקים, כשהראשון נקבע אי שם ב-1987 והשני ב-1988. הוא קיבל קרב צמוד מהצפוי מהבולגרי בוז'ידאר סראבויוקוב ששבר את שיאו הלאומי לנוער עם 8.22 מטר והשניים צפויים להיאבק על מדליות גם באליפות הבוגרים בשנה הבאה.

מתיאה פורלאני | צילום: גלעד קוולרצ'יק

מתיאה פורלאני | צילום: גלעד קוולרצ'יק

גם בספרינט של ה-100 מטר לגברים ראינו צעיר שניצח בירושלים אשתקד ועשה זאת שוב גם השנה, זהו מארק ז'קרזבסקי הפולני, שבגיל 17 בלבד, כצעיר המשתתפים בגמר הוכתר כאלוף אירופה עד גיל 20 עם שיא לאומי לנוער של 10.25 שניות והקדים את אייזק יוסז השוודי ושון אנאיוגו הבריטי. אצל הנשים קיבלו 2-1 בריטי כשג'וי אזה זכתה בזהב ורנה ריג'ס בכסף עם 11.39 ו-11.40 שניות בהתאמה.

בריצות המשוכות הקצרות קיבלנו מנצח אוסטרי ב-100 מטר, אנצו דיסל עם 13.12 שניות, כשב-100 משוכות לנשים רוזינה שניידר ניצחה עם תוצאת השנה באירופה לנוער, 13.06 שניות. שתי גרמניות נוספות שחגגו על ראש הפודיום היו המנצחת בקרב 7 סנדרינה שפרנגל, שניצלה את הפציעה של יאנה ק'ושצ'אק הקרואטית כדי לדהור לניצחון עם 5,928 נקודות. אחריה הייתה זה נינה אנדובויסי שניצחה בהדיפת כדור ברזל עם תוצאת השנה בעולם לנוער, 17.97 מטר.

ג'וי אזה | צילום: גלעד קוולרצ'יק

ז'רזווסקי אחרי הניצחון | צילום: גלעד קוולרצ'יק



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג