אליפות אירופה בגלישת רוח מתחילה ואיתה המאבק על הכרטיס האולימפי

רגע האמת של הגולשות והגולשים ב-IQ פויל יוצא לדרך, כאשר 10 גולשות ו-5 גולשים יתחרו על הכרטיסים לפריז. האליפות ביוון תהיה הראשונה מתוך ארבע תחרויות מבחן. האם המאבק יהיה ספורטיבי לחלוטין הפעם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת ישראל בגלישת רוח ביוון | צילום: איגוד השייט בישראל

נבחרות ישראל בגלישת רוח, נשים וגברים, יחלו מחר (שלישי) את אליפות אירופה ב-IQ פויל, שתהיה גם הראשונה בסדרת התחרויות, שבסופה תיקבע זהות הנציגים האולימפיים למשחקי פריז 2024.

הנבחרות מתאמנות מזה שבועיים בפטרס בדרום יוון, בהכנה לאליפות, שתהיה מכריעה במיוחד ותפתח את המאבק הפנימי בתוך הנבחרת. כזכור, בשייט ניתן ייצוג אחד בלבד לכל מדינה בכל דגם, כך שעל אף שלישראל נבחרת נשים ונבחרת גברים חזקה ועמוקה, רק נציגה אחת ונציג אחד יגיעו לפריז. בעבר, מאבקים פנימיים אלו הולידו גם קרבות "מלוכלכים" למיניהם, שחלקם אפילו הגיעו למאבקים משפטיים, אולם לפחות בתחרות הראשונה נראה כי יזדמן לנו קרב נקי ומרתק מבחינה ספורטיבית.

איגוד השייט קבע ארבע תחרויות מטרה ל-IQ פויל, שיכריעו את זהות הנציגים האולימפיים – אליפות אירופה הקרובה, התחרות הקדם אולימפית, אליפות העולם 2023 ואליפות העולם 2024. בכל תחרות ייצבר ניקוד לכל אחד מהספורטאים על פי מיקומו הסופי. בנוסף, נקבע כי ספורטאי או ספורטאית שיזכו במדליה גם בתחרות הקדם אולימפית וגם באליפות העולם יזכו בקריטריון של "ניקוד זהב", המזכה בכרטיס אולימפי ללא חוות דעת נוספת.

נבחרת ישראל ב IQ פויל | צילום: משה מנגן

נבחרת הנשים, בהובלת המאמן שחר צוברי מגיעה לאליפות אירופה לאחר הישגים נהדרים בשנה שעברה, ובראשם מדליות כסף וארד באליפות העולם, בה זכו דניאלה פלג ומאיה מוריס. גם שחר טיבי מגיעה לתחרות לאחר שקטפה מדליות זהב וכסף בתחרויות גביע העולם בחודשים האחרונים ובל נשכח את הגולשת האולימפית קטי ספיצ'קוב, שרוצה להגיע למשחקים בפעם השנייה ברציפות.

המאמן של נבחרת הנשים שחר צוברי אמר לקראת האליפות: "כמו שראינו בכל התחרויות האחרונות, נבחרת הנשים גדולה ומגוונת וכל אחת מהספורטאיות יכולה להתעלות ברגע האמת. אני מצפה לתחרות הוגנת וקשה".

בנבחרת הגברים סיכמו לפני מספר חודשים שנת פעילות ראשונה, אשר הייתה מלאה ב"כמעט". גם באליפות אירופה וגם באליפות העולם התמקמו גולשים צעד אחד מהפודיום, כאשר תום ראובני זכה במקום הרביעי באליפות העולם ויואב עומר במקום רביעי באליפות אירופה לשנת 2022. ראובני זכה בחודש שעבר במדליית הארד בגביע העולם וכעת ינסו בנבחרת לכבוש את הפודיומים, גם באליפות אירופה, אך חשוב מכך, באליפות העולם, שתתקיים באוגוסט, ובה יחולקו הקווטות הראשונות לפריז.

תום ראובני | צילום: גל פרידמן

מי שייעדר מהתחרות הוא נמרוד משיח, שהכריז כזכור על קאמבק לאחרונה, אולם בתחרויות הראשונות שלו בדגם החדש עדיין לא הצליח להשיג תוצאות ראויות. "הצבנו לעצמנו מטרה לחזור מאליפות אירופה עם מדליה גם בגברים וגם בנשים" אומר יו"ר איגוד השייט, שי בובר. "אני מאחל הצלחה לכולם ובטוח שהחודשים הקרובים יביאו אותנו לנקודה בה נעמיד את הגולש והגולשת הטובים ביותר לפריז".

הרכב הנבחרות:

גברים: יואב עומר, תום ראובני, יואב כהן, תומר ורדימון, ודניאל בסיק תשתש.
מאמן: גל פרידמן. עוזר מאמן: מורן טפירו, המחליף בתחרות זו את עוזר המאמן עודד אושר.

נשים: קטי ספיצ'קוב, דניאלה פלג, תמר שטיינברג, שחר טיבי, שחר רשף, שרון קנטור, לינוי גבע, עדי מילוא, מאיה מוריס ונעמה גזית.
מאמן: שחר צוברי. עוזר מאמן: סתיו ביימל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג