תום ראובני זכה במדליית הארד בגביע העולם בשייט

גולש הרוח הישראלי זכה במדליית בוגרים ראשונה שלו בזירה הבינלאומית בתום שיוטי מדליות מצוינים: "זה היה סיום מצוין לתחרות, מרגש". יואב עומר סיים במקום השישי, אצל הנשים שרון קנטור חמישית, קטי ספיצ'קוב שביעית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תום ראובני | צילום: גל פרידמן

גולש הרוח תום ראובני זכה אמש (שבת) במדליית הארד בתחרות גביע העולם בשיט, גביע הנסיכה, בפלמה דה מיורקה. זו המדליה הראשונה של ראובני בקריירת הבוגרים שלו תחרויות הבינלאומיות על גלשן ה-IQ פויל.

את מוקדמות התחרות שהתקיימו במהלך השבוע האחרון סיים ראובני במקום הרביעי הכללי, לאחר שהפגין יציבות וסיים עשרה מ-15 שיוטי המוקדמות בעשירייה הראשונה. המקום הרביעי העניק לו את הכרטיס לרבע הגמר, שם פגש מתחרה ישראלי נוסף, יואב עומר, שסיים את המוקדמות במקום העשירי. ראובני ועומר יצאו לרבע הגמר, כאשר הם יודעים שרק אחד משני המקומות הראשונים יאפשר להם להמשיך ולאיים על מדליה. זינוק מצוין של ראובני שם אותו בהובלה, אותה לא איבד עד סיום השיוט. יואב עומר פתח גם הוא מצוין והיה קרוב לראובני, אך לקראת המצוף השני עקף אותו המתחרה הניו-זילנדי והוא סיים את השיוט במקום השלישי.

גם חצי הגמר היה מותח, כאשר ראובני התמקם שני, אחרי הגרמני סבסטיאן קורדל, כאשר הניו-זילנדי בעקבותיו. ראובני הצליח לשמור על מיקומו עד סיום השיוט, כאשר הוא מקדים את הניו-זילנדי בשניות בודדות, ובכך הבטיח את העלייה לגמר ומדליה ודאית. בגמר המתין לראובני ולקורדל סם סילס מבריטניה, שסיים ראשון את המוקדמות והיה דומיננטי לאורך כל התחרות. סילס זינק ראשון מהשער ובעקבותיו הגרמני, כאשר ראובני קרוב מאחוריהם. ההפרש בין שלושת המתחרים נשמר עד הסיום, כאשר סילס קוטף את מדליית הזהב, קורדל את הכסף וראובני את הארד.

תום ראובני | צילום: גל פרידמן

"זה היה סיום מצוין לתחרות" אמר ראובני כשיצא מהמים. "לאורך כל הדרך הלכתי והשתפרתי, מיום ליום ומשיוט לשיוט. בסופו של דבר אצלנו מנצחים או מפסידים בשיוט בודד ואני שמח שהצלחתי להביא את המדליה. מכיוון שזו מדליה ראשונה שלי בבוגרים זו מרגש אפילו יותר. תודה גדולה לכל מי שתומכים בי לאורך הדרך". המאמן גל פרידמן הוסיף: "גם תום ויואב עשו תחרות מצוינת וגם לתומר ורדימון זו תוצאה יפה. הנקודה החשובה ביותר אצלנו היא שמירה על יציבות ובנקודה הזו אנחנו לגמרי בכיוון הנכון. ממשיכים קדימה עם הפנים לאליפות אירופה בעוד חודש".

גם גולשות נבחרת הנשים העמידו שתי מתחרות לרבע בגמר, כאשר האולימפית קטי ספיצ'קוב ושרון קנטור סיימו את המוקדמות במקומות 9 ו-10. שתי הגולשות יצאו לרבע הגמר עם עוד חמש גולשות נוספות, במאבק על שני כרטיסים לגמר. זינוק מושלם של קנטור שם אותה בראש והיא הלכה והגדילה את יתרונה עד שחצתה ראשונה את קו הסיום והבטיחה את עלייתה לחצי הגמר. ספיצ'קוב זינקה אחרונה, אך שיוט מצוין שלה העלה אותה עד למקום הרביעי הכללי ברבע הגמר, שלא הספיק לעלייה לחצי.

חצי הגמר לא האיר פנים לקנטור שרדפה אחרי שלוש המובילות ולבסוף סיימה במקום הרביעי. במדליית הזהב זכתה הבריטית אמה ווילסון, שהשתלטה על המקום הראשון ביום הרביעי של מוקדמות התחרות ונצחה בהפרש ניכר. בדגם הקייט לנשים סיימה גל צוקרמן את התחרות במקום העשירי, לאחר שלא הצליחה לנצח בשיוטי המדליות.

שרון קנטור | צילום: Clement Quibel

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: "ברכות לתום ראובני ולמאמן גל פרידמן על מדליית הארד. המטרה העיקרית של האיגוד השנה היא אליפות העולם באוגוסט, שם צריך להשיג כמה שיותר קווטות לישראל לפריז 2024. כל הכבוד על עבודה מקצועית גם למנהל המקצועי אלי צוקרמן, לכל המאמנים ואנשי המעטפת".

כל תוצאות נבחרת ישראל בתחרות:
IQ פויל גברים: תום ראובני (3), יואב עומר (6), תומר ורדימון (14), יואב כהן (39), דניאל בסיק תשתש (45), עידו פומרנץ (76), אופק אלימלך (86), נמרוד משיח (96), דן קאופמן (104).

IQ פויל נשים: שרון קנטור (5), קטי ספיצ'קוב (7), שחר טיבי (13), תמר שטיינברג (17), דניאלה פלג (19), מאיה מוריס (21), שחר רשף (35), נעמה גזית (38), לינוי גבע (54), עדי מילוא (60).

קייט פויל נשים: גל צוקרמן (10), מיה אשכנזי (16).

קייט פויל גברים: דביר אזולאי (23), זוהר חרובי (26), דור זרקא (29), יעל פז (47).

470 מעורב: ניתאי חסון ונועה לסרי (12), גיל כהן וליאם פייטלוביץ (39).

ILCA6: שי קקון (45).

49er: מאור עבו וים ווירטהיים (76).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג