אלוף העולם נחת בישראל: "יש אפשרות שאשבור כאן את שיא העולם בריצת 12 שע'"

שיאן העולם בריצה למרחקים ארוכים (מאוד), אלכסנדר סורוקין מליטא, הגיע לישראל על מנת להתחרות בספרטניון והוא כבר מסמן את המטרה ורץ אליה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלכסנדר סורוקין בספרטניון | צילום: ארן הרשלג

לכתבת הניצחון של שיאן העולם אלכסנדר סורוקין בספרטניון
לכתבת הסיכום והמנצחים בספרטניון

כשחושבים על האדם המהיר ביותר בעולם בדרך כלל חושבים על… יוסיין בולט. די בצדק. האצן הג'מייקני מחזיק בשיא העולם ב-100 וב-200 מ'. אבל מה לגבי שיא העולם בריצת 12 שעות? ושיא העולם ב-1,000 ק"מ? או שיא העולם בריצה למשך שישה ימים? אז עד לפני שנה, כששאלו מי הרץ המהיר בהיסטוריה למרחקים ארוכים (מאוד מאוד), התשובה היתה ברורה: יאניס קורוס האגדי.

צ פ ו | אלכסנדר סורוקין בתחרות בה שבר את שיא העולם

רץ האולטרה היווני החזיק בכל שיא העולם במרחקים ארוכים (מאוד מאוד). רשימת ההישגים שלו ארוכה כמעט כמו ריצת הנפח שלו בסופ"ש, אבל הנה תקציר הדברים: קורוס החזיק בכל שיאי העולם למרחק שגדול מ-100 מייל ועד ריצה של שישה ימים (1,000 ק"מ, 1,000 מייל, 12 שעות, 24 שעות, 48 שעות ושישה ימים). נראה שהשיאים של קורוס נלקחו מעולם אחר. אף אחד לא התקרב לשיאים שלו ובטח שלא שבר אותם. כל זה השתנה לפני פחות משנה.

התחיל בגיל מאוחר

ב-26 באפריל שנת 2021 אלכסנדר סורוקין השתתף בפעם הראשונה בחייו בתחרות ל-100 מייל. זה לא שהוא לא רץ מרחקים כאלה, הוא פשוט לא התחרה במרחק המדויק הזה. 11:14:56 שעות אחר כך הוא שבר את שיא העולם ל- 100 מייל (160 ק"מ) בחמש דקות. אלא שסורוקין לא עצר אחרי 100 מייל. הוא המשיך לרוץ עוד 45 דקות כדי לשבור גם את שיא העולם ב-12 שעות. בחצי יממה הוא רץ 170.3 ק"מ. בקצב ממוצע של 4:14 דקות לק"מ ושבר את שיאו המיתולוגי של יאניס קורוס. "ברגעים הקשים אני מנסה לחשוב מחשבות חיוביות. על אשתי. על חברי הקרובים. על המדינה שלי." אמר סורוקין בראיון לשוונג וערוץ הספורט.

הדבר המפתיע לגבי קריירת הריצה של סורוקין הוא, שיחסית לרץ למרחקים ארוכים (מאוד מאוד), היא התחילה ממש לא מזמן. לפני עשור, כשהיה במשקל של 100 ק"מ, עישן, שתה אלכוהול ואכל יותר מדי, סורוקין החליט לעשות שינוי בחייו, אז הוא התחיל לרוץ. המרוץ הראשון אליו נרשם היה 100 ק"מ. כנראה שלא שמעו על סרגל מאמצים בליטא. המרוץ הזה שינה את חייו, כי מאז הוא פשוט לא הפסיק לרוץ.

לפני פחות משנה סורוקין פוטר מעבודתו כדילר בקזינו והתפנה לו יותר זמן להשקיע בקריירת הריצה שלו. השגרה החדשה שלו כללה שבועות שבהן הוא רץ בין 150 ל-220 ק"מ בשבוע, כשהוא משלב בין אימוני הריצה גם אימוני אופניים להתאוששות. ההתמקדות בריצה – המשיכה להניב שיאים.

אלכסנדר סורוקין בספרטניון בתל אביב | צילום: ארן הרשלג

שיא העולם בריצת 24 שעות

ב-30 באוגוסט 2021 אלכסנדר סורוקין הוסיף עוד שיא לרזומה שלו, כששבר את שיא העולם ב-24 שעות ריצה, אחרי שרץ 309.4 ק"מ ברציפות במשך יממה. לפני שאתם מוציאים מחשבון כדי לבדוק כמה מהר זה, נגלה לכם שזה קצב של 4:39 דקות לק"מ. במשך 309 ק"מ ברציפות. פשוט בלתי יאמן. השיא הזה, שהושג בפולין בסוף הקיץ, השלים עבור הרץ הליטאי טריפל אישי נדיר.

ברשימת ההישגים של סורוקין נמצאים לא רק שיאי עולם פורצי גבולות אלא גם ניצחונות גדולים: הוא זכה שלוש פעמים בתואר אלוף העולם בריצת 24 שעות וניצח באולטרה מרתון ספרטתלון ב-2017 בתוצאה השלישית המהירה בהיסטוריה.

עכשיו הוא כאן, בתל אביב וביום חמישי הוא יתחרה ב"ספרטניון" (ריצת הקריטריון לספרטתלון המתקיימת בישראל) ויש לו מטרה אחת: לשפר שוב את שיא העולם ב-12 שעות. הוא ייצא לדרך בחמישי בעשר בבוקר ואם הכול ירוץ לפי התוכנית אז ביום חמישי בעשר בלילה יקבע שיא עולם חדש בפארק הירקון. "אני מרגיש מצוין. יותר טוב מאשר, כששברתי את שיא העולם. בוא נראה. זה אפשרי. אני חושב שזה אפשרי". אמר סורוקין רגע לפני האתגר הגדול.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • סער בניטה הגיב:

    לא הבנתי!!
    הוא רץ בלי עצירה ???

    1. שוונג הגיב:

      בדרך כלל הם עושים את השיאים הללו ל-12 שעות ללא עצירה אלא עם מעבר להליכה או עצירה לזמן קצר. אבל בסוף שמחשבים ומחלקים את הזמן לקילומטרים, התוצאה יוצאת מהירה ובקצבים בלתי אנושיים כפי שכתוב בכתבה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג