איירונמן ניס: מי ינצח השנה באליפות העולם בחצי איש ברזל?

יאן פרודנו שניצח בקרב הגדול לפני שנה ייעדר וישאיר את הבמה לחאבייר גומז ואליסטר בראונלי, בנשים דניאלה ריף תנסה לזכות באליפות חמישית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות העולם בטריאתלון למרחק חצי איש ברזל היא אירוע טרי יחסית ומתקיימת מדי שנה מאז 2006. עם השנים, היא הפכה לסוג של מרוץ שהוא מקום טוב באמצע בין אנשי הברזל הטובים בעולם לבין הטריאתלטים המצטיינים שמתחרים במרחק האולימפי.

צ פ ו | ככה זה נראה באליפות העולם ב-2018

עוד כתבות בנושא 
כריסטיאן בלומנפלט וקייטי זפרס ניצחו בגראנד פיינל בלוזאן
שחר שגיב פרש במהלך אליפות העולם בטריאתלון
עמרי גזית ירד מ-9 שעות באיירונמן קופנהאגן

לפני שנה, בפורט אליזבת שבדרום אפריקה, הקרב הזה הגיע לשיאו בקטע הריצה (21.1 קילומטרים) ובסיום יאן פרודנו הציל את כבודם של אנשי הברזל כשגבר בתחרות נהדרת על אליסטר בראונלי וחאבייר גומז אחרי שהם הובילו עליו בריצה. אבל פרודנו רץ את חצי המרתון בזמן מטורף של 1:06:33 שע' שמלמד אותנו עד כמה הרמה של הספורטאים האלו רק עולה ומשתפרת כל הזמן.

העיר ניס תארח בסוף השבוע הקרוב את אליפות העולם לשנת 2019. מדובר בחלק מהמסלול שטריאתלטים רבים למרחקים ארוכים מכירים מאיירונמן ניס, אבל זו הפעם הראשונה שאליפות העולם בחצי איש ברזל של איירונמן מתקיימת בצרפת.

תחרות הגברים

יאן פרודנו לא יהיה שם הפעם. הגרמני שברזומה שלו יש שתי זכיות באליפות העולם באיש ברזל בקונה ועוד שתיים באליפות העולם בחצי המרחק, החליט להתמקד הפעם בהכנות לאיירונמן קונה של השנה, במטרה להפוך לאלוף העולם בפעם השלישית. לעומתו, חאבייר גומז ואליסטר בראונלי יחזרו כדי להיאבק על התואר בו הם לא הצליחו לזכות בשנה שעברה. גומז רוצה להיות אלוף העולם בחצי המרחק בפעם השלישית (זכה ב-2014 ו-2017) ולהיות הטריאתלט הראשון שעושה זאת. בראונלי ירצה לעשות את זה בפעם הראשונה. אגב, גומז יתחרה בניס שבוע בלבד אחרי הגרנד פיינל של הסבב העולמי בטריאתלון שם סיים במקום השלישי.

חאבייר גומז טריאתלט ספרדי

הולך על תואר שלישי. חאבייר גומז | צילום: Nicola Pfund

בהיעדרו של פרודנו, בין אנשי הברזל המקצוענים שיתמודדו על התואר אפשר למצוא את פטריק לאנגה וסבסטיאן קינלה הגרמנים. לאנגה ניצח בשנתיים האחרונות באיירונמן קונה, קינלה זכה בעבר פעמיים ברציפות באליפות העולם בחצי המרחק (2012, 2013) וגם ניצח בקונה ב-2014. עוד שם גדול שנראה בתחרות הגברים בניס הוא פרדריק ואן לירדה הבלגי, שהיה אלוף עולם בקונה ב-2013.

תחרות הנשים

בעוד שהמרוץ לגברים יתקיים ביום ראשון (8 בספטמבר) המרוץ לנשים יקדים אותו ויתקיים בשבת. לשם שינוי, כאן נראה את שלוש הטריאתלטיות שעמדו על הפודיום בשנה שעברה: דניאלה ריף השוויצרית, לוסי צ'ארלס הבריטית ואן האג הגרמניה. מצד שני, קשה להאמין שמישהי תוכל לסכן את ריף, ששולטת ביד רמה לפחות בתחום של המרחק המלא. בחצי המרחק, היא תנסה להפוך לראשונה שזוכה חמש פעמים באליפות העולם.

אבל יש סיכוי שזה יהיה צמוד. הניצחון של ריף בשנה שעברה בדרום אפריקה הושג בעיקר בזכות רכיבה נהדרת שלה. בריצת חצי המרתון האג היתה מהירה ממנה עם 1:15:10 שע' והשאלה הגדולה היא האם הגרמניה תוכל להיצמד יותר אל ריף בקטע הרכיבה – מה שלא קרה בשנה שעברה. צ'ארלס הבריטית היתה רחוקה מריף בקרוב לארבע דקות לפני שנה בדרום אפריקה וגם היא תנסה למצוא את הפתרונות לדניאלה ריף על המסלול בריביירה הצרפתית.

מישהי תוכל לעצור אותה? דניאלה ריף | צילום: Jürgen Matern

כרגיל לאירועים בסדר הגודל הזה, פרט לתחרות בין המקצוענים יתקיימו גם מקצים שונים למתחרים בקטגוריות הגיל, ולא פחות מ-6,000 טריאתלטים בסך הכל צפויים להשתתף. שני טריאתלטים ישראלים יתחרו בניס, תום מרמרלי, אחד מאנשי הברזל הבכירים כאן בשנים האחרונות, שיתחרה בקטגוריית הגיל 30-34. מרמרלי השיג את הסלוט לאליפות בניס, אחרי שסיים שלישי בקטגוריית הגיל שלו באליפות אירופה של איירונמן לחצי המרחק שהתקיימה בדנמרק. הישראלית השנייה על המסלול היא סוניה אריאלי, שהעפילה לתחרות לאחר שזכתה בסלוט בינואר השנה באליפות אפריקה. אריאלי שברה את ידה לאחרונה, אך החליטה להוריד אותו בטרם עת על מנת להתחרות באיירונמן ניס. המסלול של אליפות העולם לחצי המרחק יכלול שחייה בים של הריביירה הצרפתית, רכיבה בהרים עם טיפוס מצטבר של 1,227 מטרים שתשרת מצוין את חובבי העליות, וריצה שטוחה על הטיילת של ניס.

תוצאות ודיווחים נפרסם כאן באתר לאורך ימי התחרות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מייצג את עצמי הגיב:

    תפנימו: מייצג את ישראל = נשלח מטעם האיגוד. כל השאר הם ספורטאים ישראלים שמשתתפים, אבל לא מייצגים. תום הוא ספורטאי חזק אבל הוא לא אלוף הארץ או ספורטאי שעמד בקריטריון הועדה המקצועית של האיגוד שזה הגוף המוסמך.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג