אז מי ניצחה בחצי איש ברזל בטבריה?

רבים פנו אלינו ושאלו מדוע אשת הברזל אנטונינה רזניקוב שחצתה ראשונה את קו הסיום בחצי איירונמן טבריה לא הוכרזה כמנצחת? הנה ההסבר המלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זינוק התחרות | צילום: בני דויטש. באדיבות קבוצת קומטק

לפני שבוע התקיימה בטבריה תחרות חצי איש ברזל של איירונמן.

בתחרות חצה ראשון את הקו וניצח מבין הגברים הטריאתלט דן אלתרמן ומי שסיימה ראשונה מבין הנשים היתה הטריאתלטית האילתית המוכרת אנטונינה רזניקוב בזמן של 4:41 שע'.

אלא שעל דוכן המנצחות, ובהצגת התוצאות באתר התחרות, נכתב כי מאיה ממן שסיימה בתוצאה 5:01 שע' היא המנצחת בנשים. אנטונינה רזניקוב שסיימה בזמן של 4:41 שע' לא הוכתרה כמנצחת ולא עלתה על הפודיום.

משיחה עם רזניקוב ומאמנה אבי חיים, התברר כי בשל היותה של רזניקוב טריאתלטית עילית, נמנע ממנה לנצח רשמית בתחרות הנשים ולעלות כאמור על המדרגה הגבוהה על הפודיום.

"בהרשמה לתחרות הסבירו לנו שהתחרות היא לא לספורטאי עילית אלא לחובבים של קבוצות גיל", אמר אבי חיים לשוונג, "בעקבות זאת אנטונינה נרשמה כעילית לכל דבר מתוך הבנה שהיא לא תוכל לעמוד על הפודיום. יחד עם זאת היא לא קיבלה את ההוקרה המגיעה לה כמתחרה שעברה ראשונה את קו הסיום".

זינוק איירונמן טבריה | צילום: בני דויטש. באדיבות קבוצת קומטק

אותו דבר חל גם על הטריאתלט רועי זוארץ שהינו ספורטאי עילית וסיים שני כללי בין הגברים, אך התבקש גם הוא שלא לעלות על הפודיום. זוארץ כתב בדף הפייסבוק שלו אודות התחרות: "אציין שבתור ספורטאי עילית השתתפותי היתה מותנית בכך שלא אקבל פרס/סלוט (למי שתהה איפה הייתי בטקס)".

פנייתנו לאמת את הדברים עם המארגנים לא נענתה, אך מבדיקת שוונג עולה כי תחת ארגון איירונמן מתקיימות גם תחרויות, כמו זו שהתקיימה בטבריה, בהן ספורטאי עילית מקצוענים מנועים מלהתחרות על המיקומים המנצחים, שמיועדים לספורטאי קבוצות גיל שאינם מקצוענים בלבד. ספורטאי העילית רשאים אמנם להשתתף, אך לא לזכות במקומות הראשונים הרשמיים.

כך או כך, גם אם לא ניצחה "רשמית" ולא עלתה על הפודיום, אנטונינה רזניקוב היתה האישה הראשונה שחצתה את קו הסיום.


גילוי נאות: שוונג הינה הבעלים והמארגנת של ישראמן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אלכס הגיב:

    המנצחים בתחרות הם אלה שחצו ראשונים את קו הסיום. הגדרות המעמד של ספורטאי כזה או אחר הן מעורפלות מלכתחילה. עצוב שנוהגים כמו לפני למעלה ממחצית המאה ומפלים בין ספורטאים.

    חשוב יותר, לעניות דעתי, לבטל את השימוש בנעליים בעלות סיבי הפחמן. השימוש בהן מרדד את מטרת התחרות לקביעת שיאים אישיי ותו לא. גם כאן כמובן אהיה חייב להיות מציאותי ובטוחני כי הדבר לא יקרה.

    1. אלכס הגיב:

      *שיאים אישיים

  • רותי הגיב:

    אם כבר מפרגנים לאנטונינה היה נכון גם לצרף תמונה שלה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג