דן אלתרמן מנצח חצי איירונמן טבריה: "זה היה מרגש, כל כך רציתי לנצח"

הוא כמעט שלושה עשורים בענף והוא עדיין "חי ובועט" ונלחם על מקומו, ומביא תוצאות והישגים. הבוקר הוא עשה זאת בטבריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
השחייה באיירונמן טבריה | צילום: בני דויטש

"היה ממש מרגש ואני שמח, כל כך רציתי לנצח", מספר דן אלתרמן בראיון שערכנו איתו לאחר שניצח היום בתחרות חצי איש ברזל בטבריה. "זה אף פעם לא פשוט כשיש לך ארבעה ילדים ועסק, אבל אני חייב את הניצחון הזה לכל כך הרבה אנשים שתומכים בי ועוזרים לי: לאשתי יהל, לאילן אולמן המאמן, לאחי רן, למשפחה שלי ולחברים. זה דברים שעוברים לך מהר בראש לפני קו הסיום, אז עבורי זה היה מאוד מרגש. התכוננתי לתחרות הזו הרבה ובאמת היה לי חשוב לנצח בה ואני חייב לציין שזו תחרות הכנה לקראת הישראמן".

זינוק התחרות | צילום: בני דויטש. באדיבות קבוצת קומטק

אלתרמן מספר שהוא התכונן לתחרות הזו הרבה והיה לו גם חשוב לנצח בה. "היום עם תחילת התחרות הרגשתי מעולה, אבל בהמשך לא הצלחתי לייצר שחייה טובה ולאחר כמה מאות מטרים הרגשתי שאני לא מתקדם. אבל לא איבדתי עשתונות ולא השתוללתי. נשארתי על התכנית שלי והקצבים שלי וזה הוכיח את עצמו – וזה למרות שיצאתי רק שלישי מהמים. אבל ברכיבה כבר הכל השתנה ונתתי את כל מה שיש לי וכך גם בריצה".

אלתרמן שניצח את התחרות בזמן של 4:10:30 שע', סיים את קטע השחייה בזמן של 28:46 דק' לאחר שיצא שישי מהמים. ברכיבה הוא הצליח לצמצם את הפער כאשר רכב את ה-90 ק"מ בזמן של 2:13:54 שע', שם סיים רביעי כללי. בחלק האחרון של ריצת חצי המרתון, הוא הצליח לתת את כל מה שהיה לו ורץ אותו בקצב של 3:50 דקות לקילומטר בממוצע וסיים בזמן של 1:21 שע'.

איך אתה מסביר שאתה מצליח בגיל 41 לנצח תחרויות? מה הכוח שמניע אותך?
"קודם כל זה בזכות זה שאני נשוי ליהל אלתרמן. מעבר לזה אני מאוד אוהב את זה, אני אוהב להתאמן ולהתחרות ויש פה עניין של ניסיון. אני כמעט 30 שנה בספורט הזה ולאורך השנים התמודדתי עם הרבה מתחרים טובים, אבל אני נשארתי ואני מתמודד עם כל הקושי כשיש פציעות, עסק ומשפחה מסביב".

קטע השחייה בכנרת למרחק 1.9 ק"מ | צילום: בני דויטש. באדיבות קבוצת קומטק

כיצד התאמנת לתחרות?
"אני מתאמן כבר שנתיים עם אילן אולמן בצורה מאוד צמודה. בחודשיים וחצי האחרונים לפחות פעם בשבוע הגעתי לכנרת כדי לעשות את המסלול ברכיבה וריצה. האימונים היו מאוד מאוד מדויקים וממוקדים והם התאימו למסלול הזה. בסופו של דבר לאילן אולמן המאמן שלי יש המון ידע וניסיון גם בתחום הטריאתלון והריצה, ולי יש את הניסיון שלי ואני יודע להגיד מה אני צריך".

עוד לפני שאלתרמן התחיל להתאמן לתחרות, הוא עבר לפני כארבעה חודשים פציעה שעוד אז הוא לא ידע עדיין לאן היא תיקח אותו. לאחר שהחל להרגיש כאבים באגן הוא הלך לבצע בדיקה שבה גילו שיש לו שבר מאמץ בסקרום (עצם משולשת בבסיס עמוד השדרה, א.ה). הוא המשיך להתאמן אבל לא בצורה מיטבית מבחינתו ועל מנת להחלים מהפציעה הוא נאלץ במשך 13 שבועות לא לרוץ ובמשך כ-3 שבועות נמנע ממנו לרכוב. "זו היתה תקופה מאוד קשה עבורי ולא פשוטה מהפן המנטלי. זה כלל הרבה טיפולים ומנוחה, אבל בסוף עברתי גם את זה. לפני 11 שבועות חזרתי לריצה בצורה הדרגתית לאט לאט, בצורה זהירה ולמעשה לא הגעתי לשיא שלי, אבל האמנו ביכולות שלי"

איך מכאן אתה מתכונן לישראמן?
"כרגע אני אנוח ואתאושש ולאט לאט אחזור לשגרת אימונים ונעלה נפחים. ישראמן מבחינתי זו תחרות מאוד חשובה עבורי בשנה. זו תחרות שאני מאוד אוהב להשתתף בה וכמובן אני מאוד רוצה לנצח בה. לא נשאר הרבה זמן ואני לא אחד כזה שנח על זרי הדפנה. אני רוצה לנצח. אולי זה יומרני, אבל ככה אני אוהב לעשות".

זה הזמן להירשם לישראמן 2022



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אסף לב הגיב:

    מרשים מאוד,
    יישר כוח – כיף לראות ספורטאי שכה נאמן לדרך ומדבר בכזו תשוקה על כל ניצחון . . . ממש מביא חשק לשוב ולהתחרות.

    אסף

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג