אווה פביאן סיימה 32 באליפות העולם, שרון ואן רוונדאל זכתה בתואר

אליפות העולם במים פתוחים נפתחה עם משחה צמוד ומרתק, הישראלית הבכירה סיימה בדבוקה השנייה, עדן גירלואנצה במקום ה-34. ההולנדית ניצחה בזכות פיניש אדיר והקדימה את דה ואלדס בעשירית אחת בלבד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אווה פביאן | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אליפות העולם במים פתוחים יצאה היום (שבת) לדרך בקטאר עם משחה הנשים ל-10 ק"מ. את ישראל ייצגו במשחה שתי שחייניות, כאשר אווה פביאן סיימה במקום ה-32 במשחה ועדן גירלואנצה במקום ה-34, מתוך 71 שחייניות.

לכתבות נוספות בנושא:
בובריצקי ונשיא עלו לגמר הדואט הטכני באליפות העולם בשחייה אמנותית
ספיצ'קוב עלתה לחצי גמר אליפות העולם בגלישת רוח, עוד 3 ישראלים ברבע
היעד – פריז 2024: אליפות העולם במים פתוחים ובשחייה אמנותית נפתחת בקטאר

במהלך המשחה היו תנאים מאתגרים של רוח חזקה, גלים וזרמים. פביאן סיימה את המשחה בזמן של 2:02:19.80 שעות, וגירלואנצה עם 2:03:56.70 שעות, כאשר עבורה הדירוג מהווה הישג שיא אישי באליפות עולם לאחר שדורגה במקום ה-38 ב-2019. פביאן, אלופת ישראל, הצליחה לשמור על מיקום בדבוקה המובילה בחצי הראשון של המשחה, אולם בהקפה הלפני אחרונה לא הצליחה להדביק את הקצב, המובילות ברחו לה והיא נשרה לדבוקה השנייה, ממנה לא הצליחה לטפס חזרה.

עדן גירלואנצה ואווה פביאן | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

כדי להעפיל ישירות למשחקים האולימפיים היו צריכות השחייניות לסיים בין 13 הראשונות במשחה שלא השיגו קווטה עד כה (במגבלת 2 שחייניות למדינה). כעת, תמתין פביאן כדי לגלות אם השיגה את הכרטיס באחת הדרכים האחרות (הכרטיס המוקצה ליבשת אירופה או הכרטיס שמוקצה למארחת ולא נוצל מכיוון שהצרפתיות עלו אוטומטית).

בצמרת היה קרב צמוד במיוחד, ומי שניצחה בו הייתה שרון ואן רוונדאל ההולנדית הוותיקה, האלופה האולימפית מריו, שהמתינה בסבלנות רבה עד הזמן המתאים לתקוף, וממש על קו הסיום עקפה את מריה דה ואלדס הספרדייה הגיעה ואנג'ליקה אנדרה מפורטוגל. ההולנדית סיימה בזמן של 1:57:26.80 שעות, פער של עשירית בלבד מהמקום השני, וזכתה בפעם השנייה בקריירה בתואר העולמי.

עדן גירלואנצה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

המאמן אמיר עופר סיפר בסיום: "אני גאה מאוד בבנות על המשחה היום, הן הפגינו קשיחות מנטלית, נתנו הכול ונלחמו עד הסוף. אנחנו נמשיך לכוון לקריטריון אולימפי נשי במים הפתוחים, נלמד מהתחרות הזאת ונמשיך לעבוד קשה כדי להיות טובים עוד יותר בתחרויות הבאות".

מחר יתקיים המשחה ל-10 ק"מ לגברים בהשתתפות מתן רודיטי, שסיים רביעי באולימפיאדת טוקיו 2020, ועדו גל, במטרה לקבוע קריטריון אולימפי. מי שייעדר מהמשחה בזווית העולמית באופן מפתיע הוא גרגוריו פלטריניירי, אשר יתמקד בבריכה הפעם. עם זאת, מכיוון שהשיג את הקריטריון בבריכה, הודיעו האיטלקים כי הוא זה שמיועד לשחות גם במים הפתוחים בפריז, בצוותא עם אלוף אירופה דומניקו אצ'רנצה, אם האחרון אכן ישיג את הכרטיס מחר.

אווה פביאן | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג