היעד – פריז 2024: אליפות העולם במים פתוחים ובשחייה אמנותית נפתחת בקטאר

אחרי שכל המחסומים הוסרו, שתי הנבחרות הראשונות יזנקו בסוף השבוע לתחרויות בדוחא, כשהכרטיסים האולימפיים האחרונים על הפרק. מירב העיניים על מתן רודיטי והנבחרת האמנותית. איך מעפילים? כל הפרטים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתן רודיטי | צילום: יניב כהן, באדיבות איגוד השחייה

לא מעט סימני שאלה היו סביב השתתפות נבחרות ישראל באליפות העולם במקצועות המים בקטאר. המצב הביטחוני וההתרעות כנגד ישראלים בחו"ל, בשילוב העובדה שהאליפות נערכת במדינה שתומכת ומממנת את ארגון הטרור חמאס, העמידו את הטיסה בסימן שאלה.

לכתבות נוספות בנושא:
"מקווה לייצג את ישראל בבמות הכי גדולות": אלון באר פרץ בגיל מאוחר ולא מתכוון לעצור
פציעות, איחורים וכישרון: הכירו את מרטין קרטאבי, השחיין האולימפי הבא של ישראל
עם הכי הרבה שיאי עולם מאז עידן החליפות: סיכום 2023 בשחייה העולמית

העובדה שמדובר בתחרות הקריטריון האחרונה למשחקים האולימפיים במים הפתוחים ובשחייה האמנותית רק העצימה את הלחץ, בידיעה שלפחות מבחינה מקצועית, ההשתתפות בשני הענפים הללו היא חובה אם ישראל רוצה לשלוח ספורטאיות וספורטאים לפריז 2024.

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אחרי שהמכשולים הוסרו, מחר (שישי) יוצאות לדרך תחרויות השחייה האמנותית ובשבת יוזנקו תחרויות במים הפתוחים, כשנבחרות ישראל כבר שם, מוכנות להסתער על הכרטיסים האולימפיים. רגע לפני שהאליפות יוצאת לדרך (כשבשבוע הבא יצטרפו גם תחרויות השחייה בבריכה), זה הזמן לעשות סדר – מה צריך לקרות כדי שהנבחרות ישיגו את הכרטיסים לפריז?

מים פתוחים
לנבחרת ישראל בהובלת המאמן אמיר עופר יש נציגות של שני שחיינים ושתי שחייניות שיזנקו למים במפרץ בדוחא – מתן רודיטי ועדו גל אצל הגברים ואווה פביאן ועדן גירלואנצה אצל הנשים. מירב המבטים יופנו אל רודיטי, שסיים כזכור רביעי במשחקים האולימפיים בטוקיו, וכעת חוזר מפציעה ישירות לתחרות החשובה ביותר. גם אווה פביאן נחשבת כבעלת סיכוי להשיג את הכרטיס, אך לשניהם מצפה משימה לא קלה.

אווה פביאן | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

22 שחייניות ו-22 שחיינים בסך הכל יקחו חלק במשחה ל-10 ק"מ בפריז (3 פחות מטוקיו). 3 כבר השיגו את הכרטיס באליפות העולם בפוקואוקה בקיץ שעבר וכרטיס אחד נוסף מובטח לצרפת המארחת (אם לא תעפיל בדרכים הרגילות). כעת יש 19 כרטיסים פנויים שיוענקו באליפות הקרובה – 13 המקומות הראשונים (בחישוב של שני שחיינים למדינה לכל היותר), בתוספת מקום אחד מובטח לכל יבשת.

המשמעות – אם יסיימו באחד מ-13 המקומות הראשונים במשחה ל-10 ק"מ, יעפילו השחיינים הישראלים ישירות למשחקים האולימפיים. אם יסיימו במקום ה-14 והלאה, נזדקק לבדידים ומחשבונים כדי לבדוק האם אחד מאלו שהקדימו אותם כבר נכנס דרך האליפות הקודמת, או אם הם זוכים בכרטיס האירופי. המשחה לנשים ייערך כבר בשבת ב-9:30 בבוקר שעון ישראל (שידור חי בערוץ הספורט) ואילו הגברים יתחרו למחרת באותה שעה.

מאמן הנבחרת אמיר עופר: "שחייני הנבחרת הגיעו לפה ממוקדי מטרה. הם התמודדו בנחישות עם אתגרים במים ומחוץ למים בתקופה האחרונה ואני גאה בהם על כך. אני רוצה להודות לאיגוד השחייה, לוועד האולימפי ולכל מי שמלווה אותנו ואפשרו לנו להגיע לכאן להתחרות".

נבחרת ישראל באליפות העולם במים פתוחים | צילום: איגוד השחייה

שחייה אמנותית
ישראל יצרה לעצמה שם עולמי בשחייה האמנותית בשנים האחרונות, אולם כשזה מגיע להעפלה למשחקים האולימפיים, כל הקלפים נטרפים והמשימה כלל לא קלה. רק 10 נבחרות שולחות תרגילים קבוצתיים למשחקים האולימפיים, בתוספת 18 דואטים (ירידה של 4 מטוקיו). 5 כרטיסים בלבד נותרו פנויים בקבוצתי ו-8 בדואט, כשישראל תקווה לתפוס את המקומות הנותרים.

מעולם לא העפילה ישראל כנבחרת קבוצתית למשחקים האולימפיים, וכדי לעשות זאת לראשונה יהיה על השחייניות להיות מדורגות בין חמש הנבחרות הראשונות שטרם העפילו, בשקלול כל שלושת התרגילים (טכני, חופשי ואקרובטי). צרפת (מארחת), אוסטרליה, מצרים, סין ומקסיקו כבר בפנים והמועמדות לצד ישראל הן ספרד, איטליה, ארה"ב, יפן, אוקראינה, קנדה ויוון.

שלי בובריצקי ואריאל נשיא | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

כל נבחרת שמעפילה בתרגיל קבוצתי זכאית לשלוח גם דואט, כך שאם ישראל לא תיכלל בין חמש הנבחרות המצטרפות בקבוצתי, יצטרך הדואט של שלי בובריצקי ואריאל נשיא לסיים בין שלוש הנבחרות שטרם הבטיחו העפלה (10 עולות מהקבוצתי, חמש כבר העפילו דרך הכרטיסים היבשתיים – אוסטריה, דרום אפריקה, ניו זילנד, יפן וארה"ב). משימה מעט ריאלית יותר, אך גם היא לא קלה כלל.

את הנבחרת מרכיבות לצד בובריצקי ונשיא גם עדן בלכר, מאיה דורף, ניקול נחשונוב, נוי גזלה, קטי קונין, איה מזור ונטע רוביצ'ק. מובילות את הנבחרת בתחרות המאמנות סבטלנה בלכר, לריסה קונין ו-ולריה אפריילבה. המאמנת סבטלנה בלכר סיפרה: "סיימנו מחנה אימונים בברצלונה ועשינו את המיטב כדי להגיע מוכנות, במטרה לעשות קריטריון עם הדואט והקבוצתי ולעשות היסטוריה בענף".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג