עלייה ורוץ בה: האטרקציות של מרוץ אייל

הקפוצ'ונים, תחרות מלך ומלכת העלייה והאווירה במתחם האקספו הם רק חלק קטן ממה שהופך את מרוץ אייל למורשת. מושיקו ישרים על המרוץ שהוא לא מפספס אף פעם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בעוד מספר ימים ייערך ברמת השרון מרוץ אייל ה-17 לזכרו של אייל שמואלי. גולת הכותרת של המרוץ הנה המקצה המרכזי ל-15 ק"מ, שמהווה תחנת אמצע עבור רצי ה-10 ק"מ אשר מעוניינים לסמן מטרה בדרך לחצי מרתון עמק המעיינות והכנה לקראת מרתון טבריה. בנוסף, המרוץ כולל מסלול תחרותי למרחק 5 ק"מ, 2 ק"מ תחרותי לילדים, מקצה חדש של 5 ק"מ הליכה תחרותית ומסלול 2 ק"מ עממי למשפחות.

מרוץ שמשלב בין כביש לתנאי שטח. מושיקו ישרים | צילום: צלמי שוונג

עוד כתבות בנושא 
מה הופך את מרוץ אייל לאחד מאירועי הריצה הטובים בארץ? 
כיצד להתכונן למסלול 15 הק"מ של מרוץ אייל? 
מה משותף למרוץ אייל ולחצי מרתון עמק המעיינות 

מקצה ה-15 ק"מ ידוע כמאתגר בזכות העלייה לקראת סוף המסלול, והשילוב בין כביש לתנאי שטח. מסיבות אלו מרוץ אייל מהווה נקודת ביקורת וניבוי הכרחית בהכנה ובתכנון קצב מרתון ובנוסף נקודת השקה ייחודית בין הריצה המקצועית לעולם החובבני.

הרצים המובילים בארץ מגיעים למרוץ אייל הן בשל הכבוד הגדול שהם רוכשים לזהבה שמואלי, אמו של אייל שמואלי ז"ל ומרתוניסטית אולימפית בעברה, והן המסלול המקצועי והתגמול יוצא הדופן שמוענק למנצחים. זהו המרוץ היחיד בארץ שמעניק ל-10 הגברים והנשים הראשונים פרסים כספיים מכובדים מאוד וכן פרסים שווים למנצחי בקטגוריות הגיל.

לצד הרצים הבכירים תמצאו בין משתתפי המרוץ עוד כ-8,000 רצים חובבנים בשלל גילאים, דבר שהופך אותו למרוץ המשפחתי של ישראל. מדובר באחד המרוצים היחידים בהם מקבלים תמורה לאגרה (על ערכת ההרשמה למרוץ אף אחד לא מוותר).

אחד התמריצים שהפך כבר למסורת הוא ה-קפוצ'ון. 80 הגברים הראשונים ו-20 הנשים הראשונות זוכים בקפוצ'ון מפנק אשר מסמל את היותם חלק מקבוצה אקסקלוסיבית של 100 הרצים שעשו זאת מהר יותר מכולם.

תמריץ נוסף שהושק בשנה שעברה נקרא "מלך ומלכת העלייה". במסגרת העלייה המפורסמת והאימתנית לקראת סוף המסלול (בקילומטר ה-13) הוצבו שער כניסה ויציאה לקטע. העלייה נמדדת באופן מקצועי ולאורכה ימתינו לרצים מתופפים ודיג'אים שידאגו למוסיקה מדרבנת ואווירה מחשמלת. המטרה: לגלות מי רץ את העלייה בזמן המהיר ביותר.

לא סתם כולם חוזרים שנה אחרי שנה. הזינוק למרוץ אייל | צילום: ניר עמוס

למה זה טוב? המרוץ סובב סביב העלייה. תכנית הריצה ושמירת הכוחות נבנים בצורה כזו שיאפשרו עימות נכון עם העלייה. בתכנון ריצה לקוי אפשר להפסיד שניות יקרות ולפספס את זמן היעד שהוגדר מראש.  על מנת לטשטש את המאבק, "להכניס מעט פלפל" ולגרום לרצים לסחוט עוד מעט את הלימון – שולב האתגר שמכניס מימד חדש למרוץ ו"הופך את הלימון ללימונדה".

בסיום מחכה לרצים הפנינג שכולל מופעים מרהיבים לכל המשפחה, אקספו שווה וכיבוד עשיר ומפנק. מרוץ אייל הוא לא רק נקודת ביקורת, הפנינג, "אתגר העלייה" או ה"מרוץ לקפוצ'ון". מרוץ אייל זה מרוץ שאין דומה לו, זה מורשת וזו מסורת ולכן לא כדאי לכם לפספס אותו. נתראה על קו הזינוק, בהצלחה לכולם.

ההרשמה למרוץ מסתיימת ב-14.11.18

להרשמה למרוץ אייל לחצו כאן

בשיתוף מרוץ אייל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג