כיצד להתכונן למסלול 15 הק"מ של מרוץ אייל?

מרוץ אייל לזכרו של אייל שמואלי, ידוע כאחד מהקלסיקות של אירועי הריצה בישראל וזוכה לאהדה רבה מצד רצים בכל הרמות. המאמן שגב אפלבאום מסביר ומנתח כיצד יש להתכונן למסלול של המרוץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ אייל 2015 צילום: צלמי שוונג

התפתחות ענף הריצה בישראל בשנים האחרונות, בעיקר למרחקים של 5-10 ק"מ, הביא עמו היצע עצום של תחרויות המתקיימות על בסיס כמעט שבועי ולעתים גם בחפיפה עם תחרויות נוספות. אם פספסתם תחרות אחת, אל דאגה, מהר מאד תוכלו להירשם לתחרות חדשה. עם מבחר כל כך גדול קצת קשה להחליט במה לבחור ולעתים תחרויות חדשות "מתנגשות" עם הקלסיקות – תחרויות שמתקיימות כבר שנים והוכיחו את עצמן.

אחת מהקלסיקות של אירועי הריצה בישראל | צילום: באדיבות מרוץ אייל

מרוץ אייל לזכרו של אייל שמואלי, ידוע כאחד מהקלסיקות של אירועי הריצה בישראל וזוכה לאהדה רבה מצד רצים בכל הרמות. כאן תוכלו לפגוש את בכירי הרצים בארץ לצד רצים חובבנים בכל הרמות על קו הזינוק במקצה ה-15 ק"מ. מדובר במרוץ גדול ומתוקשר שמאורגן בצורה מקצועית ומושקעת על ידי זהבה שמואלי, אלופה ושיאנית ישראל בריצות למרחקים בינוניים וארוכים אשר ייצגה את ישראל באולימפיאדת לוס אנג'לס בשנת 1984. כמי שמכירה את עולם הריצה דרך הרגליים, זהבה דואגת לכל פרט קטן על מנת שלרצים יהיה את כל מה שדרוש כדי ליהנות מחוויה בלתי נשכחת.

בניגוד למרוץ כביש סטנדרטי שטוח, מרוץ אייל מציע אתגר מעניין המשלב ריצה אורבנית, ריצת שטח ועליה לקראת סיום הדורשת תשומת לב. המרוץ נערך ברחובות רמת השרון השלווה והירוקה וכולל יציאה לשדות החקלאיים הקרובים בסמוך לצומת גלילות.

ריצה אורבנית, ריצת שטח ועלייה לקראת סיום | צילום: באדיבות מרוץ אייל

תכנון נכון של הריצה יבטיח שתגיעו אל העלייה המפורסמת בקילומטר ה-13 יחסית רעננים ועם מוטיבציה. למעשה, השיפוע המתון מתחיל כבר בחזרה משכונת נווה רום ומטפס לאיטו עד להצטלבות הרחובות אוסישקין וביאליק. לא מדובר בשיפוע שיפיל אתכם לקרשים, אבל בהחלט כדאי לעשות היכרות עם המסלול ולהתאמן עליו מספר פעמים. בימי שישי בבוקר החל מאמצע אוקטובר מקיימים מארגני המרוץ אימוני הכנה חינמיים אליהם מומלץ להצטרף.

ל"מרוץ אייל" יש גם חשיבות נוספת מעבר להיותו מרוץ מהנה ומאתגר. הוא מהווה, ביחד עם חצי המרתון של עמק המעיינות, אבן בוחן לקראת מרוצי החורף עבור אלו שמסמנים את מרתון טבריה כמרוץ מטרה. אם עשיתם זמנים טובים בשני המרוצים הללו, סביר להניח שתגיעו מוכנים יותר לטבריה ואם לא, מומלץ אחרי "אייל" לעצור ולעשות חשיבה ותכנון מחדש ביחד עם המאמן שלכם.

חשוב לעשות היכרות עם המסלול של מרוץ אייל. שגב אפלבאום

כיצד להתכונן למסלול של מרוץ אייל?

1. קחו בחשבון שמזג האוויר עדיין עשוי להיות חם בתקופה זו. יש להקפיד על שתית מים מרובה ביום שלפני ותמיד מומלץ מי ברז על פני מים מינרלים. ביום המרוץ משקה איזוטוני מומלץ למי שרגיל אליו.

2. המסלול מתחיל במגמת ירידה קלה למשך חצי קילומטר. אל תתחילו חזק מדיי, כי מיד אחרי זה מתחילה עלייה בינונית וארוכה לאורך קילומטר נוסף בערך. אם תסיימו אותה ללא אוויר יהיה לכם קשה לייצר סבולת טובה בהמשך, זכרו מדובר במסלול באורך 15 ק"מ.

3. בירידה הארוכה לאחר מכן רוצו במהירות שיוט, שחררו את הידיים ונועו בצעדים קטנים. אין טעם לפתח מהירות מטורפת רק בגלל שאתם בירידה – משום שגם תעייפו את הרגליים וגם תאבדו כוחות להם תזדקקו בחזור כדי לצלוח את העלייה המפורסמת.

4. רוצו במישור בקצב שמתאים לקצב הטמפו שלכם (סביב 80%) עד לחזרה מהשדות אל שכונת נווה רום. בחזרה, תתחילו להרגיש את העומס עם תחילת השיפוע.

5. מתי לתת את כל מה שנשאר? בירידה ברחוב הנצח, מיד בסיום העלייה הארוכה והקצת מתישה. תנו את הכל, כי נשאר רק חצי קילומטר לסיום.

חשוב לציין שמרוץ אייל מציע מקצים נוספים למרחק 5 ק"מ ריצה תחרותית, 2 ק"מ ריצה תחרותית לילדים, 5 ק"מ הליכה תחרותית ו-2 ק"מ ריצה עממית למשפחות, כך שכל אחד יכול להשתתף בנישה ובקצב שלו. כעת, כל מה שנשאר לעשות זה להירשם ולהתחיל להתכונן ליום התחרות.

להרשמה למרוץ אייל לחצו כאן


ספידי שגב (אפלבאום) | רץ שטח תחרותי ותיק ומדריך ריצה מוסמך



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג