ככה זה כשיש שניים: מה משותף למרוץ אייל ועמק המעיינות

הרצים הוותיקים יודעים שבדרך לחצי מרתון עמק המעיינות עוברים בנובמבר במרוץ אייל והשנה אפשר להירשם לשני האירועים יחד במחיר מיוחד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

פעם, בתקופה שבה עוד ספרו את מרוצי הכביש בארץ בשתי ידיים וחובבי הריצה השתוקקו לאירועים מאתגרים, היה ברור לכל אחד בעולם הזה איפה הוא צריך להיות באמצע חודש נובמבר, במרוץ אייל ברמת השרון ובתחילת חודש דצמבר באליפות ישראל בחצי מרתון בעמק המעיינות, לשעבר בית שאן.

מרוץ אייל לזכרו של אייל שמואלי | צילום: באדיבות מרוץ אייל

עוד כתבות בנושא 
מה אוכלים לפני מקצה 15 קילומטר במרוץ אייל?
כיצד להתכונן למסלול של מרוץ אייל
הטיפים הכי חשובים לתזונה לקראת מרוץ אייל

היום הרצים כבר מורגלים לעידן השפע, ובמהלך העונה יכולים לבחור בין מספר מרוצים ברחבי הארץ בכל סוף שבוע. ובכל זאת שני האירועים האלו, גם בניגוד לאירועים ותיקים אחרים, הצליחו לשמור לאורך השנים על האטרקטיביות שלהם וכמות הנרשמים אליהם רק עולה משנה לשנה. פרט לעובדה שמדובר באירועי ענק שמאורגנים היטב, מה שמשחק כאן תפקיד המחשבה מאחורי המועדים שלהם.

מרוץ אייל שיתקיים השנה ב-17 בנובמבר הוא ללא שום ספק אירוע ריצה שמשרת את כל סוגי הרצים, החל מחסרי הניסיון שיגיעו לטעום מה זה אירוע ספורט מושקע במקצה העממי ועד לבכירי הרצים בארץ שיתחרו במקצה הארוך ל-15 קילומטרים בדרך למרתון טבריה שיתקיים בינואר או לתחרויות מטרה אחרות בהמשך העונה.

מה שיפה כאן שגם את מקצה ה-15 קילומטרים אפשר "לפרק". מצד אחד מתאמנים אליו הרבה רצים שרוצים לעבור את 10 הקילומטרים, והם מאתגרים את עצמם והופכים את מרוץ אייל לתחרות המטרה שלהם. בסופו של דבר זו תהיה תחנת הביניים שלהם בין מרוצי ה-10 קילומטר לבין חצי המרתון הראשון שלהם. חוץ מזה, גם מי שמתאמן לחצי מרתון ראשון בעמק המעיינות ייהנה מהכנה מצוינת במרוץ אייל וכמובן שכל מי שמתאמן למרתון טבריה בינואר ולמרתון תל אביב בפברואר.

ודווקא אותם רצים שיש להם תחרויות מטרה אחרות דואגים לחזור למרוץ אייל מדי שנה כי זה המקום שבו מקבלים את השילוב בין תחרות שמאורגנת ברמה גבוהה לבין אימון בתנאים משתנים. רצים חובבנים ומקצוענים יודעים שבמרוצים למרחקים ארוכים סביר להניח שיהיו הפתעות בדרך, שדברים משתנים ולא תמיד הכל הולך לפי התכנית. המסלול המגוון של מרוץ אייל שכולל כביש, שטח, עליות וירידות מספק את התפאורה המושלמת לתחרות בקרה שבה אנחנו רוצים לבחון את הביצועים שלנו בתנאים משתנים ואפילו מפתיעים. גם ותיקי המשתתפים במרוץ אייל יעידו שהעלייה הארוכה בדרך חזרה מפתיעה מחדש בכל פעם.

חצי מרתון עמק המעיינות | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

מי שמתכונן למרתון או לחצי מרתון כתחרות מטרה, חוזר לשגרת האימונים לאחר מרוץ אייל וביום שישי הראשון של דצמבר (השנה ב-7 בדצמבר) יגיע ככל הנראה למסלול המהיר של עמק המעיינות. מי שסימן את האירוע כתחרות מטרה ינסה לקבוע שיא אישי בחצי מרתון והרצים שמתכוננים למרתונים בטבריה או תל אביב ינסו להחזיק את עצמם ולא להיסחף בגלל המסלול המהיר בעמק. השנה, מי שנרשם לחצי מרתון עמק המעיינות אחרי שכבר נרשם למרוץ אייל יזכה בהנחה של 10 אחוזים על שתי ההרשמות. זה אומר שבמקום לשלם 305 שקלים (120 עבור מרוץ אייל ו-185 עבור עמק המעיינות) הוא ישלם 275 שקלים לשניהם.

המאמנת זהבה שמואלי, שמארגנת את מרוץ אייל לזכרו של בנה אייל, התייחסה לשילוב בין שני האירועים ואמרה: "אני תכננתי את מרוץ אייל לנובמבר כי זו התקופה שבה אנשים נכנסים לכושר, והיום אנחנו מעודדים אנשים שרוצים להשתתף בשני המרוצים. בין שניהם יש פרק זמן של שלושה שבועות שהוא מספיק כדי להגדיל קצת את הנפחים, להוסיף קצת אינטרוולים כל אחד לפי התכנית שלו ולהגיע לחצי המרתון. מי שמתאמן מתחילת השנה לא יתקל בקשיים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג