עונש מאסר של שנתיים לנשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית

למין דיאק בן ה-87 שכיהן כנשיא ה-IAAF בין 1999 ל-2015 הואשם בתום חקירה של 4 שנים בשחיתות אחרי שהעלים בדיקות סמים חיוביות תמורת שוחד של 3.5 מיליון יורו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
למין דיאק נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית לשעבר

למין דיאק הסנגלי כבר בן 87, אבל גילו המופלג לא ממש עזר לו ובתום חקירה של 4 שנים ומעצר בית של קרוב ל-5 שנים, נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית לשעבר נשפט ל-4 שנים בכלא כשהוא מואשם בשחיתות.

היה נשיא ה-IAAF במשך 16 שנים. למין דיאק | צילום: Vinod Divakaran

עוד כתבות בנושא 
שיאן העולם לשעבר במרתון הורשע בעבירת סמים 
מנכ"ל נייקי העולמית פרש לאחר פרשיית סמים באתלטיקה 
מה גורם לספורטאים לא מקצוענים להשתמש בחומרים אסורים? 

דיאק היה נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF) בין השנים 1999 ל-2015, אז הוחלף על ידי סבסטיאן קו הבריטי. לפי ההאשמות החמורות, במהלך המשחקים האולימפיים לונדון 2012 דאג דיאק להעלים בדיקות סמים חיוביות של ספורטאים רוסים ובתמורה קיבל כ-3.5 מיליון יורו. החל מ-2015 הוא שהה במעצר בית בפריז וכעת הכוונה היא להכניס אותו לבית הסוהר, אם כי בעניין זה עורכי דינו יבקשו הקלות בהתחשב בגילו ובעובדה שהוא כבר ריצה מאסר בית ממושך. בנוסף דיאק נקנס בסכום של 500 אלף יורו.

השופט קבע שמעשיו של דיאק "מערערים את ערכי האתלטיקה והמאבק בחומרים האסורים". גם בנו, פאפא מסאטה דיאק, היה מעורב בפרשה ונידון ל-5 שנים בכלא ולקנס של 5 מיליון יורו. התאחדות האתלטיקה הבינלאומית פרסמה בתגובה הצהרה בה נכתב בין השאר: "זה מאכזב שדבר כזה קרה בספורט שלנו, אנחנו אסירי תודה על ההחלטות החזקות והברורות שהתקבלו נגד האנשים המעורבים. חשוב לנו להרגיע ולהבהיר שרפורמות שהתקבלו בקונגרס שלנו ב-2016 יבטיחו שפעולות דומות לא יקרו יותר בספורט שלנו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג