סקס לפני תחרות: מי אמר שלא כדאי?

מסתבר שהתאוריה הישנה שאומרת שלא כדאי כבר לא הכי רלוונטית. יחסי מין יכולים לעזור, גם לגברים וגם לנשים ואפילו מסיבות שונות. צריך רק לדעת איך לעשות את זה ומה לא לעשות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחת השאלות שספורטאים מקצוענים תמיד שאלו ועדיין שואלים את עצמם היא האם נכון לקיים יחסי מין בערב שלפני תחרות חשובה. לאחרונה, גם לא מעט ספורטאים חובבים מתלבטים באותו הנושא, מכיוון שהאבולוציה שלהם הפכה אותם לתחרותיים יותר ושאלת הסקס או לא לפני הפכה ליותר מרלוונטית כשמדובר בערב שלפני ריצת מרתון למשל.

מותר או אסור? | צילום: People photo created by jcomp – www.freepik.com

עוד כתבות בנושא בשוונג
מחקר: כיצד ריצה משפיעה על הסקס שלכם?
איך פעילות גופנית עוזרת לנו להישאר צעירים יותר?
האם הזוגיות במשבר כשהופכים לספורטאים?

מוחמד עלי, מגדולי הספורטאים בהיסטוריה, התבטא בעניין והתנגד נחרצות לרעיון של קיום יחסי מין בסמוך לקרב. והוא לא היה היחיד, מאמנים וספורטאים רבים דגלו בהתנזרות. מבחינתם הסיבה להימנעות לא נבעה רק מהחשש לעייפות, אלא מירידה ברמת הטסטוסטרון ובכלל מהאגרסיביות הנחוצה כדי "להתפוצץ" ולהביא את הגוף לשיאים חדשים.

העניין הוא שכל התאוריות האלו התבססו בעיקר על דברים שאמרו ספורטאים שזקוקים לעוצמה ומהירות כמו מוחמד עלי, ובדרך כלל אלו שהתייחסו לנושא באופן פומבי היו ספורטאים גברים. אבל מה עם הנשים? ומה עם ספורטאים שלא ממש זקוקים לכוח מתפרץ ואגרסיביות כמו רצי מרתון או טריאתלטים? מסתבר שבמקרה שלהם לא רק שסקס לפני תחרות לא אמור להזיק, במקרים מסוימים הוא גם יועיל לא מעט.

כדי להגיע למסקנה הזאת בדקנו מה אומרים המחקרים בעניין ולא רק המחקרים אלא גם אנשי מקצוע. ולמען האמת זה לא מספיק, כי אם במחקרים מדברים על סקס באופן כללי, השאלה היא מדוע הם לא מבדילים בין הסוגים של הסקס – הרי לפעמים מתאמצים יותר, לפעמים פחות, תלוי גם מי הפרטנרים. אז כפי שניתן להבין מדובר בנושא מורכב שצריך לנתח לעומק.

בסופו של דבר שני הצדדים יוכלו להרוויח מזה | צילום: pixabay

מה אומרים המחקרים? 

אם אתם עוסקים בספורט סבולת להנאתכם, המחקרים אמורים לעודד אתכם. אפשר להגיד שאין ולו מחקר אחד שהמסקנות שלו הן שאסור לקיים יחסי מין בערב שלפני התחרות. המחקר היחיד שהזהיר מפני ירידה ברמת הביצועים נערך על ידי קבוצת חוקרים מג'נבה ובדק 16 ספורטאים מקצוענים מתחום הסקי קרוס-קאנטרי והכדורגל שקיימו יחסי מין שעתיים בלבד לפני פעילות מאומצת שהיתה מבחן מאמץ על אופניים ארגומטריים. שם באמת נמצאה ירידה ברמת הביצועים.

בכל מה שקשור לערב שלפני המרתון, חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד ראיינו 2,000 רצים אחרי שסיימו את מרתון לונדון ושאלו אם הם קיימו יחסי מין בערב שלפני. אחרי שעיבדו את הנתונים הם הגיעו למסקנה שהרצים שקיימו יחסי מין היו מהירים בחמש דקות. ובכל זאת, למרות שהוזכר כאן שם של מוסד אקדמי כל כך רציני, אפשר לומר בזהירות שקשה ללמוד יותר מדי מהתוצאות האלה.

במחקר אחר שנערך על ידי פיזיולוג של המאמץ אמריקאי בשם טומי בון, ניסו להשוות בין רצים שקיימו יחסי מין לכאלה שלא, ערב לפני בדיקת צריכת חמצן מרבית תוך כדי ריצה על מסילה. לא נמצאו הבדלים בביצועים בין שתי קבוצות הנבדקים.

אחד המחקרים האחרונים בנושא משנת 2018 נערך באוניברסיטת סן מרקוס בקליפורניה. החוקרים בדקו 12 גברים שעברו בדיקה לאבחון החוזק בשרירי הרגליים שלהם בשני ימים שונים. בפעם הראשונה 12 שעות אחרי סקס ובפעם השנייה אחרי 12 שעות ללא סקס. המחקר מצא שלא היה הבדל בין שני המקרים באשר לביצועים שלהם ולא נמצאו שינויים בביצועי השיא שלהם בתרגילי חיזוק לרגליים בשני המקרים.

מוחמד עלי אמר שלא, אבל הוא לא היה מרתוניסט חובב שצריך להירגע לפני היום הגדול | צילום: pixabay

במלים אחרות, נראה שבכל מה שקשור לסקס לפני תחרות בוצעו מחקרים מכל מיני סוגים, אבל צריך לזכור שמדובר בנושא רגיש ומורכב וככל הנראה די קשה לבנות על מחקר שבו יבקשו מהמשתתפים לקיים יחסי מין בתנוחות מסוימות, במשך זמן מסוים ובמאמץ מסוים באופן כללי. זו בדיוק הסיבה שקשה ללמוד מכל מחקר שנמצא ברשת ומתייחס לסקס באופן כללי.

אז מה הכי נכון לעשות? 

נקודת הפתיחה מעודדת, כי המחקרים אכן מלמדים אותנו שהפעילות עצמה לא אמורה להזיק לביצועים האירוביים וגם האנאירוביים, כלומר ההגעה לאורגזמה לא "תרוקן" את הגבר ממשהו שהוא זקוק לו כדי להתייצב חזק לתחרות שלו, ובמקרה של נשים זה יכול רק לעזור (פרטים בהמשך).

וחוץ מזה צריך לזכור משהו חשוב מאוד. הרבה מאוד אנשים שמתאמנים במשך חודשים לאתגר פיזי משמעותי, מוצאים קושי להירדם בלילה שלפני. יש הרבה לחץ, מחשבות, חששות ובעיקר התרגשות. דווקא במקרים כאלה שהייה עם בן או בת הזוג בערב שלפני וקיום יחסי מין נראים כמו הדבר הכי טבעי ומרגיע שאפשר לעשות – מה גם שהוא יעזור להירדם יותר טוב. זו בדיוק הסיבה שרובנו שואלים את עצמנו את השאלה הזאת, אנחנו לא באמת חייבים לעשות את זה אם יש מקום לספק, אבל יכול להיות שיש לנו כאן קלף מנצח שיכול לעזור לנו. אם נירדם יותר טוב, בוודאי שנתפקד יותר טוב בבוקר שאחרי.

באתר "ראנרס וורלד", ראיינו בנושא את ד"ר ג'ולי לויט, מומחית לגניקולוגיה ומרתוניסטית ותיקה, שהתייחסה בצורה מפורטת ומאוד מעניינת לסוגיית הסקס שלפני המרתון או כל תחרות אחרת. "מבחינה פיזיולוגית אין שום בעיה לעשות את זה, אבל חשוב שזה יהיה 'קצר ומתוק'", היא הסבירה וכיוונה לסטטיסטיקה שמתאימה יותר לזוגות נשואים שאומרת שיחסי המין הממוצעים שלהם יגרמו לשריפה של בין 25 ל-50 קלוריות בלבד לכל אחד וימשכו פחות מ-10 דקות. "במקרים כאלה צריך להימנע מספורט סבולת לפני שבאמת עושים ספורט סבולת", הוסיפה ד"ר לויט, "וזה אומר שעדיף שזה יהיה 'קוויקי' כדי למנוע כאבים או גירויים בבוקר שאחרי".

האמת שיש לזה לא מעט יתרונות | צילום: pixabay

בדברים שלה, ד"ר לויט התייחסה בעיקר לזווית של הנשים בעניין, אבל בסופו של דבר זה פועל לשני הצדדים מכיוון שסקס פרוע בהחלט יכול לגרום לכאבים אצל הנשים, אבל גם לתשישות גדולה לשני הצדדים. "סקס פרוע עלול לגרום לדימום בצוואר הרחם, במיוחד אצל נשים שרירית הרחם שלהן דקה", מסבירה ד"ר לויט, "ובכלל, סקס בערב שלפני התחרות זה ממש לא הזמן לנסות משהו חדש, כל דבר חדש. לא תנוחות חדשות שעלולות להפתיע אתכם בבוקר שאחרי, וגם לא סוגים חדשים של קונדומים או קוטלי זרע שאנחנו לא יודעים אם אנחנו רגישים אליהם".

ד"ר לויט גם ממליצה לכל מי שחווה כאב או גירוי אחרי יחסי המין, להיכנס למקלחת מיד לאחר מכן כדי לבצע שטיפה יסודית ובמידת הצורך למרוח קרם נגד גירויים.

ולמרות שצריך להיזהר מכאבים שרירים תפוסים במקרה של סקס ארוך ומגוון (מומלץ שלא לפני תחרות), יש גם כאלה שאומרים שזה יכול לעזור, על אחת כמה וכמה כשהאשה מגיעה לאורגזמה. פרופ' קומיסארוק מאוניברסיטת רוטגרס מבצע מחקרים בנושא נוירולוגיה ופיזיולוגיה. הוא סיפר בראיון שמחקרים העידו שאורגזמה נשית תורמת לכאבים כרוניים ברגליים ביום שאחרי. כלומר, זה באמת יכול לגרום לנשים להתייצב למרוץ שלהן עם הרגשה יותר נעימה ברגליים. מצד שני, הוא מסביר שאצל עכברי מעבדה נמצא שגירוי בנרתיק עלול לגרום להשפיע על תנועת הרגליים. המסקנה – אם היתה אורגזמה אבל לאחר מכן יש גירוי בנרתיק, זה ככל הנראה לא יתרום לביצועים בפעילות הספורטיבית ואולי אפילו יפריע.

וזה מוביל אותנו למסקנה הפשוטה שאומר הפרופ' בעצמו "לצערי אנחנו לא מקבלים יותר מדי מימון למחקרים בנושא יחסי מין מסיבות פוליטיות. אני יכול להניח שלא צריך להימנע מסקס כל עוד לא יוכח אחרת. אבל כמו הרבה שגרות אחרות לפני מרוץ, האפקטים הם מאוד אישיים".

המסקנות 

אין שום הוכחה לכך שקיום יחסי מין בערב שלפני פעילות ספורטיבית יפגע בביצועים הספורטיביים, גם בתחום האירובי וגם בתחום האנאירובי. כלומר, לכו על זה.

אם כבר עושים את זה, עדיף שזה יהיה "חפוז". לא לנסות תנוחות חדשות שעלולות לעורר שרירים שאנחנו לא יודעים על קיומם, לא לעשות את זה פרוע ובכלל להפעיל שיקול דעת מתאים שלא יגרום לכם להעלות את הדופק כי המטרה בקיום יחסי מין לפני תחרות היא להירגע ולהפחית לחץ, בטח לא להרשים.

ואם כבר הזכרנו "להרשים", כנראה שהדבר הנכון הוא לעשות את זה עם מי שאתם מכירים, כלומר בני הזוג הקבועים. זה ממש לא הזמן לנסות מישהו או מישהי חדשים, כמו שזה לא הזמן לתנוחות חדשות, אביזרים, ואמצעי מניעה חדשים שאולי הגוף שלנו בכלל רגיש אליהם.

נשים יכולות להרוויח מאורגזמה ביום שאחרי, מחקרים הוכיחו שהיא עלולה להפחית כאבים כרוניים ברגליים. מצד שני, גירוי בנרתיק עלול לפגוע בתנועת הרגליים כך שזה הדבר האחרון שאתם רוצים לחוות בבוקר התחרות.

והכי חשוב, לא לקחת את זה למקום הלא נכון. לזכור שביום כזה, התחרות היא עדיין הדבר הכי חשוב ובסופו של דבר מה שאנחנו זקוקים לו יותר מכל זו שינה טובה. אם הסקס יכול לעזור לזה, בכלל טוב. תיהנו…


0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.