מחקר: כיצד ריצה משפיעה על הסקס שלכם?

מחקר חדש בחן אלפי רצות ורצים, וחשף כי ככל שתתמידו לרוץ או לעשות פעילות גופנית עקבית על בסיס שבועי, כך ישתפר גם התפקוד המיני וחיי המין שלכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל המחקרים הספורטיביים בשוונג

ריצה, שחייה או רכיבה מועילים בכל גיל ומשפיעים על הבריאות, על ההרגשה הפנימית וההתנהלות היומיומית, אך כעת, על פי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Sexual Medicine, מתברר כי פעילות ספורטיבית משפיעה גם על חיי המין של ספורטאים חובבים ואף מקצוענים.

ככל שגברים ונשים התאמנו יותר כך התפקוד המיני שלהם היה טוב יותר | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא
כמה קלוריות אתם שורפים בסקס לעומת ריצה?
10 המזונות שעוזרים לספורטאים לשמור על חיי הסקס
האם אתם עושים סקס לפני תחרות או מרוץ חשוב?

המחקר המדובר סקר קבוצת בדיקה גדולה של רצים, רוכבים ושחיינים המונה 3,906 גברים בגילאי 41-45 ובקרב 2,264 נשים בגילאי 31-35. הספורטאים והספורטאיות מילאו סקרים אנונימיים אשר מעידים על מספר האימונים השבועיים שלהם כמו גם התפקוד המיני שלהם, בעיות זקפה במידה ויש בקרב גברים וקשיי עוררות מינית אצל נשים.

לאחר בחינת התוצאות הובהרה המגמה: ככל שגברים ונשים התאמנו יותר, כך התפקוד המיני והסיפוק שלהם היו טובים יותר. התוצאה המובהקת היא כי גברים שרצו במהלך השבוע 4.5 שעות שבועיות בקצב של 7 דקות לקילומטר, או שרפו כ-4,000 קלוריות הפחיתו את הסיכוי שלהם לבעיות זקפה בכמעט 25 אחוזים.

בקרב נשים ראו תוצאות טובות אף יותר כאשר בדקו את תפקודן המיני שכללו בחינה של העוררות המינית וסיפוק על ידי אורגזמה. השיפור הגיע כבר לאחר פעילות של 4 שעות מצטברות של פעילות גופנית או ריצה (לעומת 4.5 שעות אצל הגברים). גם כאן מדובר על ריצה לא מהירה בקצב של 7 דקות לקילומטר. שריפת הקלוריות כאן שוות ערך לכ-3,100 קלוריות בשבוע.

תוצר נלווה של הפעילות הגופנית | צילום: pixabay

"בעוד ששתי הקבוצות, גם הנשים וגם הגברים, הרוויחו מהרמות השונות של האימונים, נראה היה שנשים דיווחו ש'הרוויחו' יותר מבחינת הסיפוק המיני וזאת משום שהן היו בקבוצת התרגיל האינטנסיבית ביותר", כך מציין במחבר המחקר ד"ר בנימין ברייר מאוניברסיטת קליפורניה, סן פרנסיסקו, "הרצון להיות נחשקים וההקשר לפעילות מינית מוגברת מוסבר באותה הדרך שפעילות גופנית עוזרת לפעילות הלב, לעורקים בריאים המתפקדים במלוא כוחם ופעילות מחזור דם תקינה – כל אלו מבטיחים שכל המערכות עובדות ומתפקדות כהלכה".

"יחד עם זאת, מעולם לא ראינו נקודה שבה פעילות גופנית השיגה את התוצאה ההפוכה למה שראינו במחקר", טוען ד"ר ברייר, "הדברים אף נכונים גם למי שהגדילו את מספר שעות הריצה ל-9 שעות שבועיות ושרפו מעל 8,000 קלוריות, גם הם נהנו מתפקוד מיני משופר".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג