המאמן אלברטו סלזאר הושעה ל-4 שנים בגלל עבירות סמים

תחת שרביטו עברו שמות גדולים כמו מו פראח וסיפאן חסן, אבל כבר שש שנים שמתנהלת נגדו חקירה וכעת הכל התפוצץ. אפילו פראח הגיב: "אין סבלנות למי שחוצה קו אדום"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלברטו סלזאר מאמן ריצה אמריקאי למרחקים ארוכים
אלברטו סלזאר מאמן ריצה אמריקאי למרחקים ארוכים

אלברטו סלזאר נחשב לאחד ממאמני הריצה הבכירים בעולם ותחת שרביטו עברו כמה מהשמות הגדולים בעולם הריצה למרחקים ארוכים כמו מו פראח, סיפאן חסן, גיילן ראפ ויומיף קג'לצ'ה. כבר הרבה זמן שמסתובבות שמועות שמקשרות את סלזאר לעידוד ספורטאים לשימוש בחומרים אסורים. זה התחיל בתחקיר של ה-BBC ב-2015 ואתמול (שבת) נודע שהרשות האמריקאית למלחמה בסמים בספורט (USADA) החליטה להשעות את סלזאר לתקופה של 4 שנים. כל זה קרה בזמן שסלזאר שהה בדוחא לצד כמה ממתאמניו באליפות העולם באתלטיקה, לפני שסולק.

אלברטו סלזאר מאמן ריצה אמריקאי

סולק מאליפות העולם בדוחא. אלברטו סלזאר | צילום: Cal Hopkins

עוד כתבות בנושא 

רוכב אופניים בן 90 נכשל בבדיקת סמים 
ב-2017 מו פראח כעס על השמועות: "אני נקי"
למה יותר ספורטאים חובבים משתמשים בחומרים אסורים? 

כבר ביום שלישי הודיעו ב-USADA שסלזאר יורחק לארבע שנים ביחד עם הרופא שעבד לצדו ד"ר ג'פרי בראון, באשמה של החזקת טסטוסטרון תוך כדי אימון קבוצת הרצים המובילים שלו (שנקראת "פרוייקט נייקי אורגון"). שניים ממתאמניו של סלזאר מככבים באליפות העולם הנוכחית. מדובר בהולנדית סיפאן חסן שזכתה במדליית הזהב בריצת ה-10,000 מטר לנשים ובאמריקאי דונובן ברזייר שניצח אתמול (שלישי) בריצת ה-800 לגברים.

מהרגע שבו USADA פרסמו את ההודעה, בהתאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF) פעלו במהרה בכדי לבטל את האקרדיטציה של המאמן האמריקאי יליד קובה, ובסופו של דבר הוא סולק מהאליפות. בנוסף, המתאמנים שלו קיבלו הוראה לא ליצור אתו קשר במהלך התחרות.

בהודעה רשמית שפורסמה על ידי פרוייקט נייקי אורגון סלזאר כתב שהוא המום מההחלטה של בית הדין של USADA ומתכוון לערער. הוא הוסיף שבמהלך חקירה שהתנהלה במשך שש שנים הוא ומתאמניו סבלו מיחס לא צודק, לא מוסרי ומזיק מאוד מצד הרשות האמריקאית למלחמה בסמים בספורט. אחד ממשפטיו בהודעה היה "פרוייקט אורגון לעולם לא יתיר שימוש בחומרים אסורים".

גם בחברת "נייקי" תומכים בינתיים בסלזאר ובהודעה שפורסמה על ידם נכתב שהדוחות שפורסמו ממחישים את מידת הטיפול של סלזאר בקוד האנטי-סימום הבינלאומי. אלופת העולם ב-10,000 מטר סיפאן חסן סיפרה שהיא ידעה על תהליך החקירה כשהצטרפה לאחרונה לקבוצתו של סלזאר ושזה לא מנע ממנה לשמור על מצפון נקי בידיעה שקבוצה זאת מפוקחת על ידי הסוכנות האמריקאית והבינלאומית למניעת סמים בספורט. "העיתוי של זה מאוד מעציב אותי מכיוון שזה מוציא אותי מאיזון במהלך האליפות", אמרה חסן.

עוד בתחקיר של ה-BBC מ-2015, שתחילת החקירה בעניינו של סלזאר קדמה לו, נרמז על שימוש בג'ל טסטוסטרון ובעירויים של החומר L-CARNITINE בקבוצתו של סלזאר. ב-USADA אספו עדויות של 30 אנשים שונים כולל הרצה קארה גאוצ'ר והמאמן סטיב מגנס שעבד בקבוצה. גאוצ'ר שעזבה את הקבוצה ב-2011 סיפרה שסלזאר הוא מאמן שיעשה הכל על מנת לנצח כשלמעשה הוא פוגע בספורט. מגנס נשלח למשרדו של ד"ר בראון ביוסטון כדי לקבל עירוי של החומר L-CARNITINE.

תחת שרביטו של סלזאר, מו פראח הבריטי זכה ב-6 תארים באליפויות העולם ו-4 תארים אולימפיים. במהלך התקופה הזו גם הרשות הבריטית למלחמה בסמים בספורט חקרה את קבוצתו של סלזאר ואפשרה לפראח להמשיך להתאמן אצלו. ב-2017 פראח החליט לחזור לבריטניה ונפרד מאלברטו סלזאר. בהודעה שפרסם מו פראח אחרי הרשעתו של סלזאר הוא כתב שאין סבלנות למי ששובר את החוקים או חוצה קו אדום.

בהצהרה שפורסמה על ידי יו"ר USADA טראוויס טייגארט נכתב: "מר סלזאר וד"ר בראון הראו כי הזכייה חשובה יותר מבריאותם ורווחתם של הספורטאים שהם נשבעו להגן עליהם".

 

 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג