יום הריצה הבינלאומי: 10 סיבות מדוע גם לכם כדאי להתחיל לרוץ

אין יום יותר ראוי לחגוג מאשר את "יום הריצה הבינלאומי", אז אם גם אתם חושבים בכיוון הזה ורוצים להתחיל לרוץ, הנה הסיבות שיגרמו גם לכם לעשות את זה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: shutterstock

לעתים נראה כי עבור כל חפץ או עצם על פני האדמה מוקדש יום מיוחד ובינלאומי, אז אם יש את "יום החומוס הבינלאומי" ואת "יום המגבת הבינלאומי" (באמת שיש, לזכרו של הסופר דאגלס אדמס ונחגג ב-25 במאי), אז מדוע שלא יהיה את "יום הריצה הבינלאומי". יום זה מתקיים בארה"ב כל שנה ב-1 ביוני והוא נועד לחגוג, לציין ולעודד את הציבור להתחיל לרוץ תוך התייחסות גם לקרוב ילדים לפעילות המועילה והבריאה כל כך.

באתר האמריקאי שמרכז ומקדם את היום הזה, מציינים כי ליום הזה יש תפקיד חשוב והוא מזכיר את כל הדברים החיוביים שהריצה מציעה למי שבוחר לרוץ. "המשימה שלנו כעת הרבה יותר חשובה, משום שאנשים מעוניינים וכמהים להיות אקטיביים ויותר ובריאים יותר. בימים מאתגרים אלו לא מעט מהקהל מתחיל לרוץ כפתרון שיוביל אותו לרגיעה, מניעה מחרדות והעלאת הביטחון העצמי והמצב הנפשי באופן כללי".

אז אם אתם בין אלו שצריכים עוד דחיפה קטנה וחיזוק לגבי הריצה שלכם, אז קחו בחשבון שמזג האוויר מתחיל להתחמם, הכל ירוק ופורח בחוץ וזה בדיוק הזמן לענות לעצמכם על שאלת השאלות: "למה לרוץ?". אז הנה 10 סיבות מצוינות למה גם לכם כדאי, מומלץ וחשוב להתחיל להניע את הגוף ולהצטרף למאות אלפי הרצים בישראל.

1. אפשר לעשות את זה בכל מקום

פשוט לנעול נעליים ולצאת מדלת הבית. את הריצה ניתן לעשות כמעט בכל מקום וכמעט בכל מזג אוויר. גם אם אתם בחופשה רומנטית בחו"ל, אין דרך יותר טובה לתייר במקום כמו לרוץ בין האתרים השונים. אפילו מזג האוויר לרוב לא ישבית ריצה. לבוש מתאים וחדווה בלב תמיד יעשו את העבודה.

אפשר לעשות את זה בכל מקום | צילום: shutterstock

עוד כתבות למתחילים
המדריך לריצה מ-0 ועד 5 ק"מ
10 כללים לרצים מתחילים
תתחילו לרוץ: טיפים חשובים לריצה

2. עלות כספית נמוכה

אם נשים לרגע בצד את השעונים והחפיצים (גדג'טים) השונים, הנעליים היקרות הבגדים המנדפים ונשאיר את הריצה פשוטה, רק נעלי ריצה, הרי שמדובר בספורט שהעלות היחסית שלו היא לא גבוהה.

3. ירידה במשקל

ריצה היא אחת מן הדרכים הטובות ביותר לירידה במשקל, כמובן אם לא פותחים את המקרר אחריה ואוכלים מכל הבא ליד, אבל שילוב של תזונה נכונה, אורח חיים בריא וריצה ללא ספק יעשו את העבודה ומהר.

4. מכירים אנשים חדשים

רצים רבים מעדיפים להצטרף לקבוצה מסודרת בה הם מקבלים תכנית אימון, נמצאים תחת עינו הפקוחה של המאמן ומכירים אנשים אחרים שנדבקו, בדיוק כמוהם באותו חיידק הריצה. ללא ספק הטרמינולוגיה המשותפת והאימונים יחד מחברים בין אנשים.

5. זריקת אנרגיה 

בוקר שמתחיל בריצה, ייתן לכם אנרגיה רבה לכל המשך היום. כוונו את השעון ורוצו עם זריחת השמש, כשהאוויר עוד נקי וכולם עדיין ישנים. ההרגשה המטהרת תמשיך אתכם לאורך כל היום.

6. פסיכולוג צמוד 

למי מאיתנו אין טרדות של היום יום בראש? ריצה ארוכה וטובה, עם או בלי מוזיקה, יכולה לעזור לכם לסדר את המחשבות ולהגיע לתובנות, לפתור בעיות ולהגיע למסקנות.

7. בריאות

רצים רואים פחות את הרופא שלהם, כי הם פשוט שומרים על אורח חיים בריא יותר, דואגים לתחזק את גופם באמצעות תזונה נכונה וחשיבה חיובית ופעמים רבות רואים שיפור ניכר בבדיקות הדם שלהם.

נותן זריקה של אנרגיה לכל היום | צילום: shutterstock

8. זמן איכות

ריצה, גם אם היא לבד וגם אם היא עם קבוצה, מאפשרת לכם זמן איכות עם עצמכם, עם השדים הקטנים שצצים כשקשה, עם העונג שבהצלחות הקטנות והגדולות, עם השקט של הטבע או המוזיקה שנותנת לכם מוטיבציה להמשיך ולנוע, למרות שקשה. ריצה נותנת לכם זמן איכות טהור עם עצמכם ומפגש קבוע עם יכולות הגוף שלכם שמשתנות ומשתפרות בכל פעם מחדש.

9. מעצב ומחטב 

ריצה היא אחד מענפי הספורט שמסייעים בשריפת שומנים ובעיצוב וחיטוב הגוף. בשילוב עם תזונה נכונה ומאוזנת, תתחילו לראות את התוצאות וגם המחמאות יתחילו לזרום.

10. בגלל שאנחנו יכולים 

כששואלים אתכם "למה אתם רצים?" אחת התשובות הטובות ביותר היא, "כי אנחנו יכולים". כל עוד אתם בריאים ויכולים לרוץ, עשו זאת, הרווח יהיה כולו שלכם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג