כל הדגשים למקטע השחייה בישראמן

טל סנונית וחגי אשלגי העלו על הכתב סט של דגשים למקטע השחייה בישראמן - גם בשביל שחייני השלשות, וגם עבור הטריאתלטים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הגעה והכנה – עם גרביים או כפכפים לזריקה, ומשקפת צלולה לאחר טיפול נגד אדים 

נשמע מוזר? ממש לא. הדברים הכי קרים כשמחכים לזנק לשחייה בבוקר הישראמן הם האוויר והאבנים הרטובות והקרות על החוף. כדאי להגיע לחוף כשלרגליכם לפחות זוג גרביים שאתם כבר מוכנים להיפרד מהן, או אפילו כפכפים שאפשר לוותר עליהן, לשימוש עד הכניסה למים. במשקפת כדאי לטפל מבעוד מועד עם חומר נגד אדים. טיפול של 10 שניות יהיה שווה זהב בהמשך.

כך תעשו את זה נכון | צילום: ניר עמוס

עוד כתבות בנושא 
7 טיפים תזונתיים לאנשי ברזל בישראמן 
10 פריטים שאתם לא רוצים לשכוח לפני הזינוק לישראמן 
מה אתם צריכים לדעת לפני שאתם נכנסים לשחות במים פתוחים? 

למי שפחות רגיל לשחות עם כובע ים ומשקפת, מומלץ להרכיב את המשקפת מתחת לכובע הים ולפני חבישתו. כאשר המשקפת מעל הכובע, קצוות כובע הים עלולים להיכנס מתחת לקצוות המשקפת, אתם נכנסים גם מים למשקף, ומייצרים עוד בעיה (מיותרת) להתמודד אתה.

חימום!!! (כן – עם שלושה סימני קריאה!!!)

6 או 7 בבוקר, הגוף מנומנם ובחוץ הבוקר עדיין קררר. העברת הלב, הריאות והשרירים ממצב של 0 ל-100 הוא סכנת נפשות לגוף רדום וקר. תרתי משמע. סטטיסטיקה צפון אמריקאית מצאה ששלב השחייה הוא השלב המסוכן ביותר בתחרויות טריאתלון.

חימום הוא חיוני וקריטי, והוא חייב להיות חימום שכולו מכוון לשחייה. המשמעות – סיבובי ידיים לכל הכיוונים, הנעת הגוף, פתיחת בית החזה והריאות בנשימה, קפיצות; סיבובי כתפיים ואגן מצד לצד, מעט ריצה/קפיצה להעלאת הדופק, ורצוי גם קצת שחייה.

הפער בין שני שחיינים במצב ויכולת זהה, שאחד זינק אחרי חימום ראוי ואחר זינק ללא שום חימום, יכול להגיע ל-2 דקות בקלות במקרה הטוב, ולהיות ההבדל בין חיים ומוות במקרה הרע. אין דרך להגזים בחשיבות העניין – הקפידו על ביצוע חימום איכותי וראוי ממש עד רגע הזינוק!!

לא חובה לשחות עם חליפה, אבל אם כן – תרגילו אותה מראש

את מקטע השחייה בישראמן שוחים רוב הישראמנים/ניות ושחייני/ות השלשות עם חליפות שחייה. היתרונות הגדולים של חליפות השחייה הם שניים: עם חליפה פחות קר כשעומדים ומחכים לזינוק, ומהירות השחייה עם חליפה גבוהה יותר ב-5-8 שניות לכל 100 מ' (עד 2.5 דקות מהר יותר למסלול חצי המרחק).

מצד שני, לחליפה יש חסרונות. ראשית, קשה יותר לנשום אתה, בעיקר לפני שמתחילים לשחות, ולוקח זמן לריאות "להיפתח". שנית, מי שלא התרגל לחליפה מראש, צפוי לקשיים בעיקר באזור הכתפיים. לבסוף, ריצה לשטח ההחלפה עם חליפה מלאה קשה ומעייפת יותר מאשר בלעדיה.

הטיפים אם כן הם אלו: 1. לא חובה לשחות עם חליפה. 2. כל מי ששוחה עם חליפה חייב להרגיל אותה לעצמו לפחות 3-4 פעמים בשבועיים-שלושה לפני התחרות. 3. עם חליפה, החימום היבש והרטוב, פתיחת הריאות, הזרמת הדם והעלאת הדופק, חשובים אפילו יותר מאשר בלעדיה.

זינוק

הזינוק לשחייה בישראמן עמוס מאד. ידיים מתעופפות ורגליים בועטות לכל עבר. דבר ראשון – מומלץ להימנע מכניסה לקרבות (שמסיבה לא ברורה, מאפיינים טריאתלטים יותר מאשר שחיינים), ואל תנסו לעבור על שחיין אחר או דרכו. לא רק שאין לזה מקום ספורטיבי כלפי המשתתפים האחרים, גם אין לזה הצדקה תחרותית. התנהגות כזו תעייף בעיקר את עצמכם, ותסכנו בעיקר את עצמכם בפגיעה בלתי צפויה שלכל הפחות תגזול אנרגיה וזמן.

אין שום הצדקה לעבור על שחיינים אחרים אן דרכם | צילום: ניר עמוס

חלק מהמשימה זה לתכנן ולמצוא את הנתיב האישי בין מאות השחיינים. תכנון הקצב לשלב הראשון עשוי לכלול תכנון של מיקומכם בדבוקה. כדאי להחליט באיזה קצב אתם רוצים להימצא ב-300 מ' הראשונים. האם להיאבק, להילחם ולשרוף את עצמכם כבר ב-200 מ' הראשונים, או לשמור על טורים סדירים יותר, עד שהדבוקה תתרווח בחלוף כ-300 מ'.

ניווט ימי

הניווט הימי חשוב וקריטי. יתרון גדול נודע להיכרות המסלול ולניסיון אמיתי ללמוד אותו עד כמה שניתן מראש, ולא רק בבוקר המשחה. שלוש צלעות למשחה וחשוב להכיר את כולן: א. הצלע הארוכה היוצאת – כולל זיהוי איך נראית נקודת הפנייה הראשונה. ב. זיהוי המרחק של הצלע השנייה, שצפויה להיות ארוכה במיוחד במסלול השנה (כ-300 מ'), והיערכות בהתאם. ג. הכרה ואיתור מראש של סימנים פיזיים על החוף לצורך השלמת הצלע האחרונה והארוכה בחזרה לחוף. ניווט בצלע חזור לכיוון משפך בצורת V בין המלונות, יביא אתכם בדיוק לנקודת הסיום בחוף רויאל ביץ'.

חשוב להבהיר – מי שיקצר או לא יסיים את מסלול השחייה במלואו, פשוט ייפסל. אם מדובר בשחיין שלשות, הדבר יביא לפסילת השלשה כולה. בשביל חצי דקה או דקה – לא שווה!

ניווט ימי, חשוב אפילו לדולפינים

סנוור

צלע השחייה השנייה לכיוון מזרח מעמידה את השחיינים מבחן לא פשוט של סנוור מהשמש העולה בשעות הבוקר המוקדמות. משקפת עם עדשות צלולות, ורצוי גם כהות, נותנת פתרון מצוין.

חלוקת קצב

המשחה לחצי המרחק יחסית קצר ואינטנסיבי, אך הוא בכל זאת לוקח לרוב השחיינים בין 25 ל-50 דקות. מומלץ להתחיל בצורה מבוקרת, לתת 2-3 דקות למציאת הקצב והדראפט הנכון. אחרת, הדופק עולה מהר וגבוה מאד, וההתחמצנות תלווה אתכם עד ההחלפה ב-T1, ואפילו לאחריה. לאחר כניסה לקצב, וחלוף חצי הדרך, אם מצבכם מאפשר זאת, ניתן לנסות לאתגר את עצמכם בהדרגה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהנחיתה עם הרגליים על החוף קרובה לסמן את סוף המסלול עבור שחיין השלשות. סוף המסלול מגיע רק לאחר העברת צ'יפ המדידה לרוכב האופניים, בחלוף עוד 400 מ' של ריצה לא פשוטה.

הריצה להחלפה

חשוב לצאת מהמים עם אנרגיה לריצה ל-T1. גם אם הגברתם בצלע האחרונה לחוף, שווה להיכנס ב-100 מ' האחרונים לדופק שניתן לשמר גם אחרי השחייה, כדי לא להגיע לחוף כבר עם הלשון בחוץ. עבור שחיינים, הריצה ל-T1 היא לא פעם הקטע הקשה מכולם. אל תשרפו את כל האנרגיה ב-100 מ' הראשונים, כי יישארו לכם עוד 300 מ' של ריצה אחריהם. כדאי לרוץ לקצב מדוד, הישמר מאד מהחלקה בפניות, ולשמור על הדופק שלא ימריא לשחקים. כך או כך, שחייני השלשות התחרותיים צפויים לסיים את ההחלפה מתנשפים בעצמה.

מי שלא מגיע מפסיד אירוע מדהים. טל סנונית | צילום: צלמי שוונג

טל סנונית סנונית מוסיף את רשמיו על הישראמן

הישראמן היא תחרות חווייתית מיוחדת מאוד. האווירה מדהימה ובינלאומית. מדובר באירוע ענק, מורכב מאוד, ולמרות זאת הכי מקצועי שנתקלתי בו בארץ. האירוע הוא מסיבת ספורט ענקית ברמה הבינלאומית הגבוהה ביותר. משיחות עם ספורטאים מחו"ל, הם חוזרים ומשבחים את הרמה, בשילוב הנופים היפים והתוואי הייחודי. תחרות השלשות משלבת גם עבודת צוות וריגוש קבוצתי, שמייצר עניין וחוויה נוספת.

בשורה התחתונה, מי שלא מגיע מפסיד אירוע מדהים שמשלב ספורט עם חגיגה היקפית ענקית, אקספו מקצועי, מסיבה גדולה, ואושר גדול.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג