הקרב על המים – שחייני המאסטרס הולכים ראש בראש!

ביום שישי, בשעת בוקר מוקדמת, יעמדו מיטב שחייני המאסטרס במדינת ישראל על שפתה של הבריכה האולימפית בווינגייט כשפניהם לקרב. הם יקפצו למים כדי להילחם על תואר האלוף. אך החשוב מכל בעיניהם - מי תהיה קבוצת השחייה הטובה במדינה לשנת 2011. להלן סקירת המועמדות לתואר לקראת הקרב הכי חם במדינה.  
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביום שישי, בשעת בוקר מוקדמת, יעמדו מיטב שחייני המאסטרס במדינת ישראל על שפתה של הבריכה האולימפית בווינגייט כשפניהם לקרב. הם יקפצו למים כדי להילחם על תואר האלוף. אך החשוב מכל בעיניהם – מי תהיה קבוצת השחייה הטובה במדינה לשנת 2011. להלן סקירת המועמדות לתואר לקראת הקרב הכי חם במדינה.  

מאת:אילן גולדמן

קבוצת השחייה עולם המים 



מנהיג: אורי סלע

בארון הגביעים: אליפות הקיץ הקודמת – לאחר ניצחון על יריביהם המושבעים אקוותיקים

המי ומי: שמואל בן דרור, רומן טיטי-שניידר, עידו סלע, מאיה שלזינגר, מיכל סלונים, ירדנה דאון, דנה עדן שחורי, נמרוד פלמה, סינדי דויטשר, יוחנן פלסנר (ח"כ), גיא זוהר (ערוץ 10)

ראש בראש: תחרות רצינית עם קבוצת אקוואתיקים של גבעת חיים. "התחרותיות ביננו לבין גבעת חיים יוצרת משהו מאוד יפה. התחרותיות גרמה לכך שהצלחנו לגייס השנה שחיינים שסירבו להתחרות בעבר. אין לדעת מי ינצח עד הרגע האחרון. אבל אנחנו בטוחים ויודעים כי ננצח את אקוותיקים. יש עוד קבוצות חזקות אבל אני לא מאמין שיוכלו לנו".


עולם המים
צילום: אורי סלע

יעדים: מקום 1 בכל הקטגוריות. 

הסוד של הקבוצה: הווי מטורף. זה 50% מהיכולת שלנו. כל השחיינים שלנו מגיעים למען הקבוצה. אנחנו נבוא עם רעשנים ופנים צבועות בכחול לבן. בשבילנו מאסטרס זו דרך חיים. אנחנו לא מאמינים בפגרה אלא רואים את הספורט כדרך חיים שלא דורשת הפסקה.

הכנות אחרונות: בשבועיים האחרונים המאמנים הכינו את כולם. הגענו לאימונים עם פנים צבועות, עשינו מדידות ואפילו רתמנו את הפייסבוק לשירותנו. האדרנלין גבוה ואנחנו באים עם 93 שחיינים. 

קבוצת השחייה אקוותיקים – גבעת חיים


מנהיג: גרשון שפע

בארון הגביעים: אלופי החורף לשנה זו אחרי ניצחון על קבוצת עולם המים

המי ומי: גרשון שפע, ד"ר יונה תדיר, רונדה ועופר ניסמן, אלכס מוסקוביץ', גלעד דפנה, עדי פרג, שיא לביא, אלה ברנוף, אורנה קריסטל, קרן סבוראי.

ראש בראש: קרב ניצח עם "עולם המים" על הדומיננטיות בעולם המים. קבוצה בינונית בגודלה אשר באה להילחם מול קבוצת ענק. דויד מול גולית. "אנחנו מאמינים כי כלום לא יקח מאיתנו את הניצחון. התאבון לניצחון לא נפסק אצלנו עם הגיל. כולם אצלנו רעבים לשפר את שיאיהם האישיים".


שחייני אקוותיקים עם כמה ידידים מעולם המים
צילום: אתר אקוותיקים

יעדים: ניצחון בלבד. לא מתפשרים על מקום 2 בשום פנים ואופן.

הסוד של הקבוצה: הקבוצה מאוד מגובשת "ורצה" הרבה שנים. "אצלנו הקבוצתי חשוב מהאישי ואנחנו נלחמים על כל נקודה. אנחנו מאמינים בפעילות גופנית בכל גיל".

הכנות אחרונות: "בשבועות האחרונים חידדנו את המהירות ועבדנו על הזינוקים למים".

קבוצת השחייה – מכבי קרית ביאליק


מנהיג: קוני אובציניקב

בארון הגביעים: מקום 3 באליפות המאסטרים

המי ומי: קובי סגל, קוני אובציניקב, מיקי דמבינסקי, אריק פרי, רונן קופמן, יצחק מטרני, לין ומיכה באר, יקי בוטושניאקוב.

ראש בראש: מול קבוצת "המרכז הרפואי לספורט כפר שמריהו". "הכי חשוב לנו לנצח את הקבוצה של גרומי ואנחנו הולכים 'לאכול אותם'. הם תמיד רוצים לנצח אותנו. המטרה שלנו לדחוק אותם למקום ה-4".


קבוצת מכבי קרית ביאליק

יעדים: לנצח את מרוץ השליחים בגילאים הצעירים (100-160 שנים מצטברות) ותמיד שואפים למקום הכי גבוה.

הסוד של הקבוצה: המורשת של ביאליק. מורשת של אגודה שמגייסת את שחייני העבר האיכותיים ומחזירה אותם לכושר. "מלבד זאת יש לנו מסלול VIP בקריות בו שוחים 'המובחרים'. 

הכנות אחרונות: "העלנו את המרחקים כדי להתכונן לבריכה הארוכה של ווינגייט. עבדנו על סיבולת. אבל הסוד האמיתי שלנו הוא הפילאטיס שכולם עושים אחרי כל אימון".

קבוצת השחיה – מכבי חיפה 


מנהיג: צפריר פרקיס

בארון הגביעים: מקום 5 באליפות המאסטרים

המי ומי: שי ליבנת, עמית אופר, צפריר פרקיס, זיווית מאירי, ערן שכטר, ניל מזרחי,שלומי נחשון,איציק כץ,איציק מאיר,ארי שפיגלר, מני סופר, אלי גלבר, נורית סער

ראש בראש: "הכי חשוב לנו לנצח את כולם. לפחות את עולם המים. אנחנו קבוצה יחסית קטנה ואיכותית וחשוב לנו לנצח את 'חוג השחייה' של עולם המים. אורי סלע עושה עבודה מדהימה אבל עדיין ננצח אותם".


קבוצת מכבי חיפה
צילום: עמית אופר

יעדים: אנחנו רוצים לסיים ב-5 הראשונים. המטרה היא להשיג מדליה בכל מקצה.

הסוד של הקבוצה: הגיבוש ומגוון הגילאים. "אצלנו אנשים יכולים למצוא קורת גג גם אחרי שפרשו משחייה תחרותית ברמת העילית. יש להם מקום לחזור אליו אחרי הצבא למשל. יש לנו בריכה משלנו ואנחנו יכולים להתאמן כמה שאנחנו רוצים".

הכנות אחרונות: "עשינו חידוד לאחרונה ומדידות של 100 מטר. כעת אנחנו בטייפר. הכנסנו רעל באימונים האחרונים ואנחנו לוקחים את השחייה הביתה".

קבוצת השחייה – אגודת ספורט כפר שמריהו



מנהיג: ערן גרומי

בארון הגביעים: באליפות הקיץ הקודמת הגענו מקום רביעי, ובאליפות החורף האחרונה הגענו מקום שלישי. 

המי ומי: ערן גרומי, טל שטריקר, הרי לימור, קרמר אילן, אבי אורן, אסף שחף, טל משקיף, גיא פרבר, עדי סלומונוביץ, איתי מרמרי, לירון להב ונעמי וקס. 

ראש בראש: "המערכת שלנו לא דוגלת בתחרות ורק מי שרוצה להתחרות מוזמן לעשות זאת. תמיד כיף להיות מקום ראשון אך זו לו המטרה אצלינו, אלא הכיף וההנאה. לכן אין לנו תחרות ראש בראש נגד אף אחד". 

יעדים: "היעדים הם אישיים ואין יעד קבוצתי. כל שחיין שקופץ לים ומשפר הישג אישי זאת הצלחה לקבוצה. בשליחים כמובן רוצים לעשות הטוב ביותר השחיה זה ספורט אינדווידואלי ולכן הניקוד הקבוצתי לא הכי חשוב. לדעתי אנחנו לא שונים מקבוצות אחרות כי בסוף אנחנו כן רוצים ניקוד קבוצתי, אך זה רק פאן אחד אצלינו". 

הסוד של הקבוצה: "האנשים באים לקבוצה מכמה טעמים: החברתי; כאלו שהיו פעילים בענפי ספורט אחרים בעבר ועקב פציעה עברו לשחייה; שחיינים לשעבר שמצאו שלווה כיום ב-2-3 אימונים בשבוע במקום 2-3 אימונים ביום; כאלו שפשוט נהנים לשחות. אנשים שרוצים לזכות בגביעים לא בהכרח נמצאים כאן בקבוצה".  

הכנות אחרונות: ברמה המקצועית המאמנים מכינים את השחיינים וזה כמובן תלוי בשחיין, כמה האליפות חשובה לו. יש כאלו שעושים טייפר ויש אחרים שלא עושים הכנות מיוחדות. כקבוצה, אין הכנות מיוחדות. בניגוד לאליפות החורף, אליפות הקיץ פחות חשובה לנו מכיוון שאנו מתאמנים כל השנה בבריכה של 25 מ'. 



אילן גולדמןאילן גולדמן
עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי צולע בעל תואר במזרחנות

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג