ההכנות לגרנד סלאם ירושלים 2026 נכנסות לישורת האחרונה. התחרות הבינלאומית תיערך ביום חמישי הקרוב, 25 ביוני, באצטדיון הלאומי בגבעת רם בירושלים. זאת בפעם השלישית ברציפות, ועל אף לא מעט אתגרים בצל המצב הביטחוני. היום (שני) נערכה בבירה מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת האירוע.
לכתבות נוספות בנושא:
- מים זה לא תמיד מספיק: 3 חוקי הברזל של טל אבידן לריצה בקיץ.
- מהפכת האימהות: איגוד האתלטיקה העולמי בפרויקט חדש למען ספורטאיות.
- טירוף מרתון חיפה הבינלאומי: מאות נרשמו תוך שעות למרוץ ההיסטורי.
כ־76 אתלטים ואתלטיות מ-29 מדינות צפויים לקחת חלק בתחרות. רשימת המשתתפים הבינלאומית כוללת בין היתר אתלטים ואתלטיות מארה"ב, קנדה וברזיל, צרפת, יוון, אוקראינה, הונגריה, איטליה, ספרד והולנד, וכן מאתיופיה ואוגנדה. לצידן יגיעו לירושלים אתלטים ואתלטיות ממדינות נוספות, כחלק מתחרות שממשיכה לבסס את מעמדה כאירוע בינלאומי משמעותי בלוח האתלטיקה בישראל.
במוקד התחרות יעמדו גם נבחרות השליחים של אוקראינה, ליטא ופולין. אלו יגיעו לישראל בהרכב מלא ויקחו חלק במקצה השליחים ל-4×100 מטר. חברי הנבחרות צפויים להשתתף גם במקצים האישיים.
לצד האתלטים הבינלאומיים, יגיעו להתחרות בכירי האתלטים והאתלטיות הישראלים. בהם בלסינג אפריפה, יונתן קפיטולניק, אדוה כהן, עומרי שיף, רומי טמיר, אסטל ולאנו, מנחם חן, ישי איפראימוב, אלינה דרוטמן, מרסי אפריפה ואתלטים ואתלטיות ישראלים נוספים. עבור האתלטים הישראלים מדובר בהזדמנות חשובה להתחרות מול יריבים מחו"ל ברמה גבוהה, על אדמת הבית ומול הקהל הישראלי.
מעבר לחשיבותה הבינלאומית, התחרות מהווה עבור האתלטים והאתלטיות הזדמנות משמעותית לקביעת קריטריון ולהשגת ניקוד לדירוג, לקראת אליפות אירופה שתיפתח ב-10 באוגוסט בבירמינגהאם. לצד התחרות, יפעל במקום מתחם אוהדים לכל המשפחה, שיכלול תחנות אתלטיקה אינטראקטיביות ופעילויות לקהל.
האתלטים שואפים גבוה
הקופץ לגובה יונתן קפיטולניק סיפר במסיבת העיתונאים: "השנה התחלתי בארה"ב. הייתה לי שנה מאתגרת אחרי הפציעה שעברתי אבל בחודשיים האחרונים אחרי האימונים אני מרגיש הצלחתי לעשות התקדמות ואני בתחילתו של תהליך ואני שמח על כך".
מרסי אפריפה הוסיפה: "אחרי השיא שעשיתי באולם בחורף האחרון, השיא באיצטדיון הוא חד משמעית המטרה עבורי. אני יודעת למה אני מסוגלת ואני יודעת מה יש לי ברגליים. השיא שקבעתי אותו זה אחרי פציעה ממש קשה שעברתי, ואני חושבת שאני מסוגלת להרבה יותר. אני מקווה שזה יקרה פה בגרנד סלאם. אני מאמינה בעצמי מאוד".
בלנסיג אפריפה: "היעדים המקצועיים שהצבתי לעצמי ב-2026 הם קודם כל הגרנד סלאם ואליפות אירופה. אבל קודם כל חשוב לי לעשות תיקון לתחרות בשנה שעברה, אחרי שקיבלתי מכת שמש במקצה של ה-200 ולא עליתי ל-100 אז אני חייב להצליח הפעם".
"ביטוי נוסף למעמדה המתחזק של ירושלים על מפת הספורט העולמית"
ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר במסיבת העיתונאים: "ירושלים כבר אינה רק עיר שמארחת אירועי ספורט בינלאומיים, אלא עיר שמובילה אותם. גם בתקופה ביטחונית מורכבת המשכנו להביא לירושלים את מיטב הספורטאים מהעולם. מתוך אמונה שספורט מחבר בין אנשים ויוצר גשרים. השקענו מאות מיליוני שקלים בתשתיות ספורט מתקדמות, ותחרות הגרנד סלאם היא ביטוי נוסף למעמדה ההולך ומתחזק של ירושלים על מפת הספורט העולמית.
עמי ברן יו"ר איגוד האתלטיקה בישראל: "עצם העובדה ששבעים ושישה ספורטאים מ-29 מדינות מכל העולם מגיעים לישראל, לירושלים, יש לזה משמעות עצומה. העובדה שהם מגיעים לישראל מתחרים כאן ופוגשים את ישראל מקרוב היא חשובה ומשמעותית. מדובר במאמץ של אנשים רבים שפועלים מתוך אהבה לספורט ומתוך רצון להראות את ישראל במיטבה. אני מקווה שנמשיך לראות עוד ועוד תחרויות בינלאומיות בענפי ספורט אחרים שמגיעות לישראל. בדגש על ירושלים".
זאב ברזילי מנהל שיווק חברת אלדן תחבורה, נותנת החסות הראשית בתחרות: "אני חושב שהשיא הראשון בתחרות כבר נשבר עכשיו. עצם העובדה ש-76 אתלטים מ-29 מדינות ברחבי העולם מגיעות להתחרות בבירת ישראל במצב המורכב שאנחנו נמצאים בו, זה בעצם נקודת כבוד גם למדינת ישראל וגם לעיר ירושלים. אנחנו גאים להיות השותפים הראשיים של תחרות הגרנד סלאם. אני מאחל בהצלחה לכל הספורטאים".



















