כמה חשמל נבזבז באימון על הליכון, וכמה כסף נוכל לחסוך בחודש?

בימים בהם אי אפשר לצאת להתאמן בחוץ, רבים מאיתנו מעדיפים את האימון בבית על הליכון, אליפטיקל או אופני כושר. אבל כמה חשמל צורכים המכשירים הללו? וכמה אפשר לחסוך בצריכה החודשית? התשובות בפנים (בשיתוף אלקטרה פאוור)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אז כמה יעלה לנו לרוץ על הליכון? | צילום: Shutterstock

שוק החשמל בישראל עובר לא מעט שינויים בשנים האחרונות עם רפורמת החשמל הארצית שפתחה את אספקת החשמל לתחרות ופתחה אלטרנטיבות חדשות לחברת החשמל. מי שמובילה את התחום והכריזה על "מהפכת חשמל לצרכן הפרטי" היא חברת "אלקטרה פאוור" (לשעבר סופרגז), שהחלה למכור ולספק, לראשונה בהיקף נרחב, חשמל ללקוחות פרטיים ובמחיר מופחת ואטרקטיבי במיוחד.

בחודשים האחרונים החלה כבר החברה לספק חשמל לאלפי צרכנים פרטיים, והיא מציעה מסלולים חכמים, מגוונים ומותאמים ללקוחות. במסלול הרגיל, המקנה הנחה לאורך כל היום בהשוואה למחירים של חברת החשמל, יזכו הלקוחות בשנה הראשונה ל-5% הנחה, בשנה השנייה 6% ובשנה השלישית ואילך 7%. במסלול הייטק (הנחה בין 23:00 בלילה ל-17:00 למחרת) תינתן  בשנה הראשונה הנחה של 8%, בשנה שנייה 9%, ובשנה שלישית 10%. מסלול זה מתאים במיוחד למשפחות שנמצאות בבית וצורכות חשמל במשך היום. ויש גם מסלול דאבל, מסלול משולב ללקוחות הצורכים מהחברה גם גז וגם חשמל, שם תינתן הנחה של 120 שקל בשנה בחשבון הגז, בנוסף להנחות באחד המסלולים המוצעים.

כדי להבין את ההבדלים, בדקנו לדוגמה מהי צריכת החשמל עבור מכשירים שונים שאנחנו ספורטאי הסבולת מרבים להשתמש בהם. הדוגמה הקלאסית היא הליכון. לרבים מהרצים וההולכים יש גם הליכון בבית (לימים הגשומים או החמים מדי לרוץ בחוץ). ובכן, אימון של שעה על הליכון שעוצמתו 7 כוח סוס, שהם 5.22 קילוואט, יעלו לנו היום 3.13 שקלים על השימוש בחשמל. אם נרצה להפעיל מזגן גם במהלך האימון (ואם נהיה כנים, כנראה שנרצה), הסכום הזה כמעט ויוכפל, שכן מרבית המזגנים היום נעים בטווח של 6-4 כוח סוס (חלק מגיעים אף מעבר לכך). בחישוב פשוט, אם נתאמן כך שלוש פעמים בשבוע, נגיע לעלות של כ-75 שקלים לחודש, או מעל 900 ש"ח לשנה, וזאת על שני המרכיבים הללו בלבד.

צילום: Shutterstock

ההוצאה הממוצעת של משק בית עבור חשמל היא כ-5,000 ₪ בשנה. בבתים פרטיים ובדירות גדולות הסכומים אף גבוהים הרבה יותר (שמגיעים לכ-12 אלף ש"ח בבתים פרטיים). המשמעות היא שהחיסכון שתוכל משפחה ממוצעת לקבל במעבר לאלקטרה פאוור על כל חשבון החשמל הוא כ-900 ש"ח לשלוש שנים על כל חשבון החשמל דרך המסלול הרגיל, כאשר ככל שחשבון החשמל מטפס, כך גם תחסכו יותר כסף כמובן. חשוב לציין כי משפחה שמחזיקה רכב חשמלי, בממוצע מכפילה את צריכת החשמל וכך החיסכון גם הוא משמעותי כפליים.

יתרה מכך, אלקטרה פאוור חתמה לאחרונה על מספר עסקאות לרכישת חשמל ממתקני ייצור סולאריים משולבי אגירת אנרגיה. המשמעות – חשמל נקי וירוק משדות סולאריים שיסופק לבתים וחשיבות עליונה לנושא הקיימות.

יש לציין כי אין צורך בטכנאי בבית או בשינוי כלשהו במערכת החשמל על מנת להצטרף לשירות. חברת החשמל ממשיכה להיות אחראית על רשת החשמל – תקלות, הפסקות, וכו'. כך שאין סיכונים מהבחינה הזאת. כמו כן, אין צורך בהתחייבות, וניתן להתנייד כשרוצים.

לפרטים נוספים ולהצטרפות לשירות לחצו כאן.


תוכן שיווקי בשיתוף אלקטרה פאוור




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג