כובע ריצה וקסדה שיודעים לקרוא דופק

טכנולוגיה ופיתוח כחול-לבן של זוג טייסים שחיפשו פיתרון נוח למדידת דופק באמצעות אביזרים לבישים וכך נולדו קסדת האופניים וכובע הריצה שיודעים לקרוא את הדופק שלכם - העתיד כבר כאן ואפשר ללבוש אותו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קסדת רכיבה של לייף בים צילום: לייף בים

חברת LifeBEAM העוסקת בפיתוח מוצרי טכנולוגיה לבישה ומתמקצעת בלקיחת מדדים בדרכים לא פולשניות. היא נוסדה לפני ארבע שנים על ידי שני טייסים בחיל האוויר הישראלי כאשר הפרויקט הראשון עליו עבדו היה פיתוח מערכת מדידת אחוז חמצן אצל טייסים. החברים בחברה הבינו שהכלי שיש בידיהם מתאים למוצרי ספורט וכך נולד הפרויקט האזרחי הראשון של החברה, קסדת רכיבה עם חיישן מדידת דופק שמובנה בתוך הקסדה שמייתרת את שימוש ברצועת הדופק. פרויקט הקסדה נעשה משותף עם חברת Lazer Sports כשאת הכסף לפיתוח הקסדה גייסה החברה דרך אתר האינטרנט לגיוס המונים Indigogo.

לייף בים קסדות צילום: יח"צ

הרוכבים יכולים לעשות שימוש בקסדה יחד עם אפליקציה ולתעד ולנתח את נתוני הדופק שלהם בזמן אמת | צילום: באדיבות לייף בים

הקסדה משדרת את נתוני הדופק אל מכשירים שתומכים בפרוטוקולים ANT+ או בפרוטוקול Bluetooth 4.0, זה אומר שהרוכבים יכולים לעשות שימוש בקסדה יחד עם אפליקציה ולתעד ולנתח את נתוני הדופק שלהם בזמן אמת ללא צורך בשעון או מכשיר רכיבה יקר.
למשתמשים במחשבי רכיבה, אין בעיה לחבר את הקסדה למחשב ולראות את נתוני הדופק בזמן אמת. מלבד היתרונות לעיל, המחשב של המערכת יודע לדגום את הדופק בקצב גדול משל רצועות ולכן הוא משדר נתונים מדויקים ויציבים יותר.

הטכנולוגיה שעבדה בהצלחה על קסדות הרכיבה הוטמעה בקו כובעי הריצה של החברה, כובעי ריצה משולבי חיישן דופק. הכובעים שממבט ראשון נראים רגילים לחלוטין, מכילים חיישן אופטי קטן שמקרין אור לתוך זרם הדם, המידע שמוחזר למערכת מנותח דרך משוואה אלגוריתמית ייחודית, רעשי רקע מנוקים וכך נתוני דופק מדויקים משודרים אל שעון ריצה או מכשיר סלולארי שתומך בפרוטוקול Bluetooth 4.0. הכובעים עצמם עשויים מבדים איכותיים וכמובן שמנדפי זיעה. ה"מוח" של הכובע נשלף מתוכו וכך ניתן לשטוף ולנקות את הכובע ללא חשש לתקלה טכנית. כובעי הריצה בעלי סוללה נטענת (כבל טעינה מצורף) ואורך השימוש הוא 16~20 שעות, הטעינה לוקחת כ-90 דקות.

כובע ריצה של לייף בים צילום: באדיבות לייף בים

הכובעים שממבט ראשון נראים רגילים לחלוטין, מכילים חיישן אופטי קטן שמקרין אור לתוך זרם הדם | צילום: באדיבות לייף בים

אז למה לעשות את השינוי ולוותר על רצועת הדופק?
החברה זיהתה את הצורך במציאת חלופה טובה הנוחה יותר מרצועת הדופק. רצועות הדופק מסורבלות יותר לטענתם, נוטות להחליק ולהציק במהלך הפעילות. הן לא נוחות במיוחד לנשים ולטריאתלטים שמתקשים אתה ברכינה על האיירובר.

המחשבה מאחורי השילוב של חיישני החישה בתוך כובע ריצה היא הורדת אביזרים מיותרים מגופו של המשתמש ושילובם בתוך מוצרים שבכל מקרה עושים בהם שימוש. כך כמובן אנו נמנעים מלשכוח את הרצועה בבית או לאבד אותה.

יתרון גדול נוסף של כובע הריצה של על פני רצועות הדופק הסטנדרטיות היא היכולות הטכנולוגית של הכובע לתקשר עם הטלפונים חכמים שאותם אנו לוקחים בכל מקרה לאימון, כלומר, אין צורך בשעון מיוחד.
הטעינה הקלה והמהירה של המוצרים, עושה את השימוש והתחזוקה לקלים במיוחד ואין כל צורך לדאוג שנתקע בלי סוללות מיוחדות או שנצטרך טכנאי שיחליף סוללה גמורה. רמת הדיוק של הכובע והקסדה מרשימה במיוחד, נתוני הפעילות נראים על הגרף טוב יותר מאשר עם רצועת דופק, זה אומר שיכולת הניתוח והניתור של הפעילות אמינים ומדויקים להפליא.

קסדת אופניים לייף בים צילום: באדיבות לייף בים

למשתמשים במחשבי רכיבה, אין בעיה לחבר את הקסדה למחשב ולראות את נתוני הדופק בזמן אמת | צילום: באדיבות לייף בים

ככל הנראה כובעי הריצה הן הסנונית הראשונה של קו המוצרים העתידיים של החברה, בהם המשתמשים יוכלו לקבל מדדים פיזיולוגים שטרם נראו בתחום של הטכנולוגיה הלבישה וזאת דרך ממשק ניתוח והעלאת נתונים חדשני.
חברת LifeBEAM עוסקת במתן שירותי פיתוח לחברות גדולות ואת התוצאות אפשר לראות במוצרים של חברות כמו Samsung, Intel ועוד מספר גדול של חברות שכרגע אי אפשר לציין את שמן.


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג