הבגד עושה את האימון?

הם חלק בלתי נפרד מהמוטיבציה שלנו להתאמן, הם באים במגוון אדיר של צבעים וגזרות אבל האם לבגדי הספורט שלנו יש השפעה גם מעבר למה שרואה העין?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בגדי ספורט - יופי של תמריץ להתמדה בכושר | צילום: pixabay 498256

*בשיתוף בנק לאומי*

כל הארץ ספורטאים ספורטאים. רצים בחוף הים, עושים הליכות בפארקים, רוכבים על אופניים בשטח, מתאמנים במכוני הכושר, ו… נראים מדוגמים. כן, כן, תעשיית בגדי הספורט פורחת, וניתן למצוא בה בגדים בטווחי מחירים שונים, כולל הטבות ומבצעים. בכתבה הבאה נתמקד בשאלה האם ואיך משפיע בגד הספורט על המתאמנים.

הצהרת כוונות
ראשית נפתח בנימוק יותר "רוחני" לחשיבותם של בגדי האימון על יכולות המתאמנים. לבישת בגדים מותאמים לפעילות הספורטיבית מעידה במשהו על התכווננות מדויקת לתהליך הספורטיבי. אפשר לומר שהיא למעשה משמשת לא פעם כמעין "הצהרת כוונות": אני לובש בגדי אימון משמע אני מתאמן. התאמת המלתחה לסוג האימון יכולה לסייע בהעמקת המחויבות והרצינות לפעילות. נכון, אין מדובר בדבר מחייב וגרף עבור כולם (כמה מהספורטאים הגדולים ביותר לבושים באופן מרושל ולא מותאם), אך בגדי אימון נכונים לסוג האימון בהחלט יכולים לשפר את הפוקוס ולעודד את העשייה הספורטיבית.
כחיזוק לטענה, נאמר שבגדי אימון אינם דבר זול במיוחד, אלא אפילו להפך (אם כי לעיתים ניתן למצוא מבצעים שווים בתחום זה, כולל 1+1). לכן מי שכבר רכש בגדים אלו במיטב כספו, כנראה לא סתם יאפסן אותם בארון אלא יואיל להתאמן בהם ברצינות.

זאת לא רק האיכות, זאת גם הנוחות
בגדי אימון איכותיים מסייעים למתאמנים בעניין חשוב במיוחד – נוחות האימון. פעילות ספורטיבית עלולה להתגלות כדבר מאתגר אשר מקשה על הגוף ויוצר מצב מסוים של אי נוחות, בדמות זיעה רבה, דופק מואץ או נשימה מאומצת. בגדי אימון ראויים ימקסמו את הנאת המתאמן מהפעילות, ויסייעו להפחית במידת מה מהתחושה הלא נוחה הנלווה לו. בגדים אלו מספקים איזון לטמפרטורת הגוף, פועלים לספיגת הזיעה באופן מהיר, ומאפשרים מרווח נשימה לגוף (אינם לוחצים או חונקים), ולכן הם אכן אופטימליים לפעילות ספורטיבית.
בנוסף, בגדים אלו מתגלים כנוחים גם מחוץ להקשר הספורטיבי. הם עמידים למים ולרוח, מגלים חוזקה יפה נגד שריטות ודקירות ומתייבשים בשיא המהירות לאחר הכביסה. בכל פרמטר שהוא, בגדי האימון מעוצבים בראש ובראשונה לתועלת המשתמש ולנוחות מקסימלית.

מצטיין בספורט ומצטיין במראה
על אף נוחותם הכבירה, בגדי אימון כלל וכלל לא נראים מרושלים. להפך, הם לא פעם מחמיאים למתאמן וגורמים לו להרגיש טוב עם מראהו. על פניו זה נשמע כמו נימוק שטחי לטובת בגדי האימון, אך לנראות טובה עשויה להיות השפעה רגשית ממשית על ההנאה והאפקטיביות הנגזרים מהאימון.

דם זורם בכפות ידייך, וגם בשאר הגוף
מלבד הנוחות והדיגום בגדי אימון יכולים גם להשפיע באופן ישיר על טיב האימון. בגדי אימון איכותיים מפעילים לחץ זעיר אך אפקטיבי מאוד על הגוף, ובכך מגבירים את זרימת הדם עד כדי עשרים אחוזים יותר בהשוואה לבגד רגיל. זרימה מואצת זו מסייעת לשיפור פעילות השרירים השונים ובכך תורמת משמעותית ליעילות האימון. זאת גם אחת הסיבות המהותיות ביותר לכך שספורטאים מקצועיים משתמשים בבגדי אימון ספציפיים – הביצועים פשוט משתפרים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג