ספורטאי השבוע של שוונג לקראת הישראמן || שוקי סרויה

אל עולם הספורט נכנס בגיל צעיר ומאז, הספיק להתחרות בארץ ובעולם. בעוד חודש הוא עומד להשתתף במקצה חצי ישראמן באילת. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - שוקי סרויה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

שוקי סרויה, 38, ראשון לציון, מאמן קבוצת Team Seroya

"הספורט הזה איתגר אותי מההתחלה" | צילום: צלמי שוונג, ישראמן

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"בגיל 16 התאמנתי בשלושת ענפי ספורט, שחייה, רכיבה וריצה באופן לא מקצועי. בגיל 18, אריה לנדסמן שהיה אחד ממארגני תחרויות הטריאתלון בישראל, שלח לי עלון והזמין אותי לתחרות. הוא יצר חיבור ביני ובין איגוד הטריאתלון וכך נרשמתי לתחרות הראשונה שלי. לאחר שסיימתי את התחרות הזו קיבלתי החלטה, כדי להמשיך בתחום כספורטאי אאלץ לפסול את המשך דרכי כהנדסאי מכונות תעופה. בהיותי נער למדתי בפנימייה צבאית, בטכני בחיפה, שם קיבלתי ערכים ראשונים של משמעת, אחריות, התמדה ואתגר. ערכים אלו בנו לי אופי שממשיך איתי עד היום בספורט".

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"כיון שהוא איתגר אותי מההתחלה. בגיל צעיר הייתי מודע ליכולת שלי ותמיד שאפתי למעלה וקדימה. הפנימייה הצבאית היתה אתגר בפני עצמו. בפנימיה הרגשתי שאני רוצה משהו אחר, שהיה הספורט כמובן, חשבתי איך לקחת את הספורט קדימה ולהתחיל לעבוד בזה ולהפוך את הספורט למקצוע, אתגר לא פשוט עבור נער בן 16".

עם איזה שעון אתה מתאמן ומתחרה?
"עם שעון פניקס 5 ומחשב אופניים EDGE 1030, שניהם של Garmin".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?
"ריצה, שחייה ואופניים".

היכן מתאמן?
"פעמים בשנה אני טס לבלגיה ומתאמן עם לוק ואן לירדה, אלוף עולם ושיאן עולם לשעבר באיש ברזל ועם הנבחרת שלו. אני גם מאמן חסות של חברת Garmin ומתאמן עם הקבוצה שלי Team Seroya, שם אני יותר מאמן מאשר מתאמן".

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?
"4 שעות ריצה בשבוע, 7 שעות אופניים, 3 שעות שחייה. כמות זו נכונה להיום מפני שאני משקיע יותר זמן בקבוצה ובמתאמנים שלי. בעבר הייתי משקיע יותר זמן".

"אני מאמן חסות של חברת Garmin ומתאמן עם הקבוצה שלי Team Seroya" | צילום: צלמי שוונג

ספר על תחרויות שהשתתפת בהן?
"השתתפתי בתחרויות רבות בארץ, החל ממרוצי 10 ק"מ, מרוצי אופניים וטריאתלון. בחו"ל התחרתי בטראנס-אלפ, צאלנג' רוט המשחקים האולימפיים של קפריסין, איש ברזל באוסטריה, גרמניה, אנגליה, שוויץ, ספרד והאיים הקנרים".

שיא אישי.
"הייתי אלוף ישראל בחצי איש ברזל בשנת 2013".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
״המטרה מקדשת את האמצעים״.

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"אני דוגל בתזונה ללא גלוטן ומעדיף לקבל את האנרגיה ממקורות בריאים כגון, קטניות, פירות, ירקות וחלבונים".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"הזמנים שלי מתחלקים בצורה מאוד מסודרת ועקבית. אני חייב להתחיל את היום בחמש בבוקר כדי להספיק את כל הדברים, זמן איכות עם בני, זמן בניהול הקבוצה, זמן בליווי אישי ובשיחות עם מתאמנים אישיים שלי וזמן משפחה".

המטרה הבאה שלו היא חצי ישראמן אילת 2019 | צילום: אלבום פרטי

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"לא הייתי מוותר על כלום".

סיפור בלתי נשכח?
"באיש הברזל הראשון שלי באנגליה, נפלתי מהאופניים בקילומטר ה-50, שברתי את האוזן של האופניים יחד עם המעביר האחורי. בנחישות רבה הצלחתי לסדר את התקלה בעזרת נייר דבק ולסיים את התחרות עם הילוך אחד בלבד".

מודל לחיקוי.
"המודל שלי לחיקוי הוא המאמן שלי לוק ואן-לירדה. מודל של דייקנות ללא פשרות, התמדה ונחישות אין סופית".

טיפ לספורטאים אחרים?
"תתאמנו נכון ובחכמה, תנו לגורם מקצועי להוביל אתכם להצלחה שלכם. לכל אחד יש את המקצוע שלו".

מה המטרה הבאה? תחרות או אירוע ספורט קרוב בו אתה מתכנן להשתתף?
"המטרה הבאה שלי היא חצי ישראמן אילת הקרוב ומרתון תל אביב בפברואר 2019".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן


אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל לדגנית [email protected] לקבלת השאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עודד הגיב:

    כמי שיש לו את הכבוד הרב להתאמן ב Team Seroya וכמי שהתאמן בקבוצות אחרות, אני יכול להעיד על שוקי כמאמן בעל גישה מאוד ייחודית, קפדנית ומדוייקת בשיטת האימון שלו, אשר מוכיחה עצמה כל פעם בכל תחרות מחדש. גם אני גם חברי לקבוצה יעידו שבכל פעם אנו מופתעים מהשיפור ביכולות האישיות ויותר מזה את היכולת לסיים כל תחרות ובעיקר תחרויות איש ברזל למיניהן כשאנו על הרגליים ולהתאושש מהן במהירות הרבה יותר גדולה מאשר רוב המתאמנים בקבוצות האחרות.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג