ספורטאי השבוע של שוונג || נועה חייט

נועה בת 17, מוכשרת בשחייה, מוכשרת על אופניים ומוכשרת בריצה, אז לא פלא שרעיון הטריאתלון הדליק לה נורה ועכשיו היא מככבת גם בענף זה- בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג - נועה חייט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נועה חייט ספורטאית השבוע

נועה חייט, בת 17, חיפה: אלופת ישראל בריצות שדה, סגנית אלופת ישראל בטריאתלון לנוער, סגנית אלופת ישראל בריצות כביש לנוער, מקום 14 בעולם באליפות העולם לנבחרות נוער בריצות שדה, מקום 3 באליפות ישראל באופני כביש.

"לקחת את הטריאתלון הכי רחוק שאפשר". חייט

"לקחת את הטריאתלון הכי רחוק שאפשר". חייט | צילומים: אילן גולדמן וחלי רוזנשטיין

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"אני זוכרת שבגיל 4 וחצי הוריי רשמו אותי לחוג התעמלות אמנותית. זו היתה בעצם ההתחלה. אני זוכרת שאהבתי את החוג, אבל לא הרגשתי אליו את החיבור המושלם. באחד החופשים כשהחוג הופסק, אמא שלי, שתמיד היה לה חשוב שאהיה עסוקה ופעילה, רשמה אותי לקורס שחייה במסגרת מכבי חיפה. באותה נקודה אני לא יודעת מי נהנה יותר, אני או היא, אבל בסופו של דבר המשכתי לשחות באגודה עד שהגעתי לנבחרת השחיינים הצעירה כשחיינית חזה. לאחר מכן המשכתי באותו סגנון גם לנבחרת הבוגרת".

למה בחרת דווקא בספורט הריצה/ אופניים/ טריאתלון?
"אל הטריאתלון הגעתי לפני מעט יותר משנה ואפשר לומר שההתגלגלות אליו היתה הדרגתית. זה התחיל כשהרגשתי תקועה בפן ההישגי של השחייה והחלטתי לנסות ולשלב אהבה נוספת שלי, ריצה. הצטרפתי למכבי חיפה באתלטיקה ושמתי לב שאני משתפרת. רציתי לנסות ולשלב בין שני הענפים ומישהו שבמקרה ידע שאני שוחה ורצה, נתן לי את הרעיון לנסות את הטריאתלון. כששמעתי על הטריאתלון לראשונה זה ממש קרץ לי. כמו נורה שנדלקה בראש. אני אוהבת את שלושת הענפים. כשהייתי ילדה מאוד אהבתי לרכוב. לשלב אותם, נראה היה לי מאתגר ומעניין".

הכל התחיל בשחייה

הכל התחיל בשחייה

ענף הספורט האהוב עלייך?
"אפשר כמה. זה משתנה. קצת לפני שהתנסיתי השנה באליפות ישראל באופניים, מצאתי את עצמי מתעניינת יותר באופניים ורכיבה. לפעמים אחרי תחרות ריצה מוצלחת, הריצה יכולה לקרוץ לי יותר. בסופו של דבר אפשר לומר כי האהבה שלי לענפים מסוימים משתנה בהתאם להתמקדות באימונים ובתחרויות".
היכן מתאמנת ועם מי?
"אני מתאמנת בקבוצת הנוער של "טריאתלטים" בחיפה תחת המאמנים אילן גולדמן וחלי רוזנשטיין".

אוהבת את עזריאלי. חייט מובילה

אוהבת את עזריאלי. חייט מובילה

כמה שעות שבועיות ומספר אימונים שבועיים את מקדישה לספורט?
"אני מתאמנת בין 12 ל-15 שעות בשבוע, המתפזרות על פני 10 אימונים שבועיים בממוצע. לפעמים המינונים משתנים בהתאם לתקופה, או ההתמקדות לקראת תחרות מסוימת".

תחרויות שהשתתפת?
"אני משתתפת במרבית תחרויות הטריאתלון המקומיות, תחרויות ריצה ואתלטיקה, מרוצי המדרגות השונים, כשעזריאלי וחיפה אהובים עלי במיוחד, ואף יצא לי להשתתף השנה באליפות העולם לבתי ספר בריצות שדה".

שיא אישי, תוצאה או הישג מיוחד?
"אני עדיין לא מרגישה שהגעתי להישג מיוחד. אמנם אני משתפרת ביחס לעצמי, אבל מרגישה שיש לי עוד כברת דרך לעבור לפני שאוכל לכתוב על הישגים מיוחדים. עם זאת, ממש שמחתי מהתוצאה שקבעתי לאחרונה במרוץ גבעתיים (17:22 דקות במקצה ל-5 ק"מ) ומההתנסות המוצלחת שהייתה לי במרוץ הבנים בכרמל, הפעם הראשונה בה זינקתי לתחרות ריצה למרחק 10 ק"מ. ההתקדמות היחסית בריצה מעניקה לי ביטחון להמשך הדרך בענף הטריאתלון".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"הגורם שמניע אותי לקום בבוקר ולהתאמן הוא הרצון להגיע לרמה הגבוהה ביותר שאני יכולה. קשה לי לדעת שיכולתי לעשות יותר או להשקיע יותר ולא עשיתי זאת. אפשר לומר שזה מה שמקים אותי בבוקר מהמיטה, גם כשיש לי פחות חשק".

רוצה להיות אלופת הנוער בריצת כביש. חייט במרכז פודיום טריאתלון עכו

רוצה להיות אלופת הנוער בריצת כביש. חייט במרכז פודיום טריאתלון עכו

האם את מקפידה על תזונה נכונה, ואם כן, מהי התזונה שלך?
"אני מקפידה על תזונה ככל האפשר. אני דואגת לתת לגוף שלי את הפחמימות הבריאות והנכונות, חלבונים בכמות הנדרשת וכמובן את השומנים הנחוצים. אני נמנעת ממתוקים ומזון מטוגן".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"אל פרק הקריירה בחיי טרם הגעתי, בכל זאת עוד לא בת 17, אבל מודה ומתוודה שזה כלל לא פשוט לשלב בין הספורט, הלימודים והמשפחה. אני עושה כל מה שאני יכולה כדי להעניק לכל תחום את כמות הזמן הראויה".

על מה היית מוותרת בספורט שלך? מה הכי מעצבן אותך בספורט שלך?
"הייתי מוותרת על הלחץ שלפני התחרויות. הימים שלפני התחרות, יחד עם הורדת העומס, כשלא יודעים מה יהיה וכיצד יילך ברגע האמת, גורמים לי לעיתים לתחושה לא נעימה. מצד שני, ללא המתח, אני מניחה שהעיסוק בספורט תחרותי היה די משעמם".

דמות לחיקוי?
"שחיין תחרותי שהכרתי ומעדיפה שלא לציין את שמו. הוא היה אחד המשקיענים בקבוצה ועשה הכל כדי להצליח. מכורח הנסיבות הוא התאמן שלא עם בני גילו, לעיתים לבד, וניסה את מזלו עד הרגע האחרון. גם רגע לפני שנאלץ לעזוב לגמרי את השחייה הוא עוד ניסה לקבוע קריטריונים ולהשתפר כמה שרק יכול היה. הסיפור שלו המחיש לי מהי רצינות, התמדה ודבקות במטרה".

טיפ לספורטאים אחרים?
"אני מאמינה בהתמדה לאורך זמן. הטיפ שלי לאחרים הוא שיתמידו, לא משנה כמה קשה, קר או חם, או אפילו לא מתחשק. ההתמדה מובילה בסופו של יום לסיפוק".

מה המטרה הבאה? 
"המטרה הקרובה ביותר היא מרוץ "עלם" חולון. אני רוצה להתמודד על תואר אלופת ישראל בריצת כביש לנוער ולשפר את המיקום שלי מהשנה שעברה, סגנית אלופה. בהמשך, בחודש דצמבר, אשתתף בטריאתלון אילת, שמבחינתי זו התחרות החשובה העונה. שם אני מקווה להתברג כמה שיותר גבוה כדי שאוכל להוכיח לעצמי שהמעבר מהשחייה לטריאתלון, אכן השתלם. בגדול, מטרת העל שלי היא לקחת את הטריאתלון הכי רחוק שרק אפשר".


ספורטאיות וספורטאים המעוניינים להופיע במדור, מוזמנים לשלוח דוא"ל ל[email protected] ולקבל שאלון למילוי.

לצפייה בשלל הספורטאים שהיו אצלנו עד היום לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • תומר הגיב:

    מוכשרת,בהצלחה!

  • דני שכן הגיב:

    לא להאמין שהספורטאית המוכשרת כבר לא איתנו היום לאחר שנהרגה בתאונת אופניים (15.8.18) יהי זיכרה ברוך

  • דני שכן הגיב:

    הטריאתלטית נועה חייט נהרגה בתאונת אופניים (15.8.18)
    לא להאמין שהספורטאית המוכשרת והצעירה הזאת כבר לא איתנו 🙁

  • יוסי הגיב:

    יהיי זכרה ברוך

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג