מחקר || אפילו שעה אחת של פעילות גופנית מפחיתה תמותה

מחקר חדש מראה שקיים קשר ברור בין כמות הפעילות הגופנית להפחתה בתמותה ובנוסף הוא מציג כי פעילות מחזקת שרירים תורמת גם היא תרומה נוספת להפחתת התמותה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ממשיכים במסע לעבר מרתון סאב 4 | צילום: shutterstock

לקריאת המחקר המלא

המחקר עוסק בקשר מינון-תגובה בין פעילות גופנית אירובית ומחזקת שרירים לתמותה: זהו מחקר עוקבה לאומי של 416,420 מבוגרים בארה"ב.

מחקר ענק חדש שהתפרסם ב-BMJ מראה (שוב) קשר מינון תגובה ברור בין פעילות גופנית אירובית מתונה או נמרצת להפחתה של עד כ-30% בסיכון לתמותה. המחקר הראה גם כי אפילו שעה יחידה של פעילות גופנית בשבוע מפחיתה משמעותית את הסיכון. בנוסף, המחקר הראה כי תוספת של פעילות מחזקת שרירים (כוח/התנגדות) פעם עד פעמים בשבוע תורמת תרומה נוספת להפחתת התמותה.

מטרת המחקר הייתה לחקור את הקשר מינון-תגובה של פעילות גופנית אירובית ופעילות גופנית לחיזוק שרירים עם תמותה מכל הסיבות.

שעה אחת של פעילות גפנית אירובית מפחיתה משמעותית את הסיכון לתמותה | צילום: shutterstock

המחקר השתמש בנתונים שנאספו על ידי המרכז הלאומי לראיונות סקירה בריאותיים (National Health Interview Survey) מהשנים 1997-2014 וקישר אותם למדד המוות הלאומי עד 2015. הקישור הפיק קבוצה של 416,420 מבוגרים בארה"ב. מודל הסיכונים היחסיים של קוקס שימש להערכת יחסי הסיכון ומרווחים ברי סמך של 95% עבור היחסים שבין פעילות אירובית מתונה (MPA), פעילות אירובית נמרצת (VPA) אירובי נמרץ ופעילות גופנית לחיזוק שרירים (MSE) לסיכון לתמותה. המודלים מבוקרים לפי גיל, מין, גזע-אתניות, הכנסה, השכלה, מצב משפחתי, שנת סקר, מצב עישון, מדד מסת הגוף ומצבים כרוניים.

המחקר מצא כי יחסית לאלו שלא עסקו בפעילות גופנית אירובית, שעה אחת של פעילות גפנית אירובית הפחיתה משמעותית ב-15% (HR: 0.85, 95% CI: 0.83 to 0.86) את הסיכון לתמותה והתייצבה בהפחתה של 27% בתמותה עם שלוש שעות פעילות אירובית בשבוע (0.73, 0.71 to 0.75).

תוצאות דומות נצפו עבור גברים ונשים, ועבור אנשים מתחת לגיל 60 ומעל. פעילות גופנית מחזקת שרירים העניקה הפחתה נוספת בסיכון לתמותה עם פעם אחת בשבוע (0.89, 0.81 to 0.97) ונראה שחדלה מלהשפיע ברמה של 7 שעות פעילות גופנית בשבוע (0.99, 0.94 to 1.04).

גרף המציג את השפעות שעות האימון השבועיות על הנבדקים

המחקר מראה כי אפילו מינון מינימלי של שעה אחת של פעילות גופנית אירובית מתונה או נמרצת מסייע משמעותית להפחתת הסיכון לתמותה, עם הפחתה נוספת בסיכון לתמותה במינונים גדלים עד שלוש שעות בשבוע. עבור מבוגרים מעל גיל 60 נצפתה רק ירידה קטנה בסיכון לתמותה מעבר לתקופה זו. תוספת של פעילות גופנית מחזקת שרירים לפעילות האירובית העניקה הפחתה נוספת בסיכון לתמותה, עם מינון יעיל מינימלי של פעם עד פעמים בשבוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אנצי! הגיב:

    אני לא מבין למה אנשים עושים התעמלות.אלה שבריאים
    לא צריכים.אלה שחולים לא יכולים-הנרי פורד!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג