הסוד לחיים בריאים: כמה באמת צריך להתאמן כדי לזכות בחיים ארוכים?

על פי מחקר חדש ומקיף שפורסם לאחרונה ונערך במשך מספר שנים, הועלה ממצא כי הסוד לתוחלת חיים ארוכה יותר ומניעת מוות בטרם עת קשורה באופן ישיר לפעילות הספורטיבית שלנו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רוב האנשים מכירים את המלצת ארגון הבריאות העולמי לפיה על מנת להישאר בקו הבריאות מומלץ לצעוד מינימום 10,000 צעדים ביום, או לחילופין כ-150 דקות פעילות שבועיות. מחקר חדש שפורסם לאחרונה שופך קצת אור אודות ההמלצה המפורסמת, ומצד שני די סותר אותה.

צ פ ו | אימון של שעה שמשלב 10,000 צעדים

על פי המחקר, שנערך במשך כמה עשרות שנים אחורה ובדק למעלה מ-10,000 גברים ונשים יחדיו, נמצא כי על מנת להאריך מעט את תוחלת החיים על פני האדמה עלינו לצעוד בממוצע בין 7,000 ל-8,000 צעדים יומיים. לחילופין, ניתן להמיר את מספר הצעדים היומיים בכמעט כל סוג של פעילות מעט עצימה לדוגמה ריצה, רכיבה על אופניים, טניס, כדורגל, שחייה וכו׳ במשך כ-2.5 שעות שבועיות – כלומר פחות מחצי שעה ליום. לדברי החוקרים, ההמלצה מפחיתה בכ-70 אחוזים את הסיכוי למוות בטרם עת. לא מדובר כמובן ב-100 אחוז הצלחה כמו בכל דבר בערך, אבל אנחנו לגמרי בעד ההמלצה, ואם אפשר – אף יותר מכך.

אם אתם שייכים לצד השני של הסקאלה ומבצעים פעילות הרבה יותר מהכמות השבועית המומלצת, לצערנו לא אנשי בשורות אנו והמחקר מצביע כי המצב המתואר לא יאריך את תוחלת החיים אף יותר מכך, וכי במקרים מסוימים עלול אף להזיק.

זהו אינו המחקר הראשון שפורסם בנושא הכה נפוץ הזה ונראה כי כמעט כולם מגיעים לאותה הנקודה. במחקר לבקרת מחלות ומניעתן שנערך לפני כשלוש שנים, בשנת 2018 נמצא כי 10 אחוזים מכלל מקרי המוות של אזרחים אמריקאים, גברים ונשים, היו תוצאה של פעילות גופנית/תזוזה פחותה או חוסר פעילות גופנית בכלל. מחקר נוסף שפורסם לפני כשנתיים, בשנת 2019, מצביע כי היתה תמותה גדולה במשך שני עשורים בקרב אוכלוסיית נורבגיה שמיעטה לזוז ולעסוק בפעילות.

חשוב לציין שהמחקר, שלמעשה התבסס על מחקרים קודמים ומשך ואסף מהם את הנתונים הרלוונטיים של כ-2,100 משתמשים, מצא כי 72 מהם שכבר הספיקו ללכת לעולמם בגלל סיבות כאלו ואחרות והלכו למעלה מ-7,000 צעדים ביום, היו בסיכון מופחת של כ-50 אחוז למות מוקדם יותר מהמשתמשים שצעדו פחות. עוד מוסיף המחקר כי ככל שעולה כמות הצעדים היומית ומתקרבת לאזור ה-9,000 ביום, כך הסיכוי לתמותה מוקדמת פוחת כאמור בכ-70 אחוזים. הנתון המפתיע ביותר מצביע על הנקודה כי גברים ונשים שצעדו למעלה מ-10,000 צעדים ביום, לא האריכו את תוחלת החיים שלה יותר מהמשתמשים שצעדו בממוצע 7,000 צעדים ביום.

פעילות מתונה תורמת לתמותה מוקדמת פוחתת | צילום: shutterstock

נקודה נוספת עליה שופך אור המחקר היא כאמור מספר הדקות האינטנסיביות המבוצעות מדי שבוע. נקודה מעניינת עליה מצביע המחקר מראה כי אנשים שהתאמנו יותר מ-10 שעות פעילות בשבוע, איבדו מעט את היתרונות בהשוואה לאלו שהתאמנו בממוצע את כמות השעות המומלצת.

ניתן להגיד כי כ-7,000 צעדים ביום הם שווי ערך פחות או יותר לחצי שעה פעילה כמעט מדי ביום, בעוד כ-4.5 שעות פעילות בשבוע הם שווי ערך ללמעלה מ-10,000 צעדים ביום.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אבי רז הגיב:

    אפשר לקבל בבקשה את מקור המחקר עליו מבוססת כתבה זו?
    תודה, וחג שמח – אבי רז

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג