רצים לשלם: השעונים שתוכלו לשלם איתם לאחר הפעילות הספורטיבית שלכם

שרות התשלומים הדיגיטלי עשה מהפכה לא קטנה בעולם ובישראל בכל הקשור לצורה בה אנחנו נוהגים לשלם, ונראה כי המצב הולך לצבור תאוצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אילו בעבר היינו יושבים לשתות כוס קפה בנמל אחרי הריצה הארוכה בירקון בסופ״ש ונאלצנו לסחוב איתנו כרטיס אשראי או מזומן בחגורת הריצה, הרי שכיום העידן השתנה וניתן לשלם ישירות (גם) מפרק כף היד באמצעות שעון הריצה שלנו. אספנו עבורכם את כל המידע שצריך לדעת על שירות התשלומים הדיגיטלי לשעונים ותחזיות להמשך.

 שרותי התשלומים הדיגיטליים 

ראשית, נציין כי נכון לשעה זו קיימים בארה״ב ואירופה לא מעט שרותי תשלומים דיגיטליים, אולם ארבעה בלבד זמינים לשעונים: שירות אפל פיי (Apple Pay) של חברת אפל, גרמין פיי (PayGarmin ) של חברת גרמין, גוגל פיי (Google Pay) של ענקית החיפוש גוגל וסמסונג פיי (Samsung Pay) של היצרנית הדרום קוריאנית, כשרק השניים הראשונים זמינים גם בישראל. לשירות הגוגל וסמסונג פיי אין עדיין תאריך משוער להשקה בארץ, אולם בשוק מעריכים כי זה אמור לקרות בעתיד הקרוב.

גומרים את הריצה ורצים לשתות קפה? | צילום: shutterstock

אפל פיי הושק באפריל השנה, קצת יותר מ-6 שנים לאחר שהושק בארה״ב, ובהמשך למספר מדינות לאירופה. ישראל, אגב, היתה בין הסבבים האחרונים של השירות, וההערכה היא שזה בשל תנאי בירוקרטיה. באפל פיי ניתן להשתמש בכל הכרטיסים, לרבות ויזה, מאסטרקארד, אמריקן אקספרס וכן כרטיסי דביט.

כמו כן, השירות פועל בכל דגמי האפל וואטש, החל מדגם הסירייס 1 ועד לדגם הנוכחי. השימוש בשירות פשוט ונוח, וכל שעל המשתמש לעשות הוא לגלול בשעון לעבר אפליקציית ה-Wallet, להקיש את הקוד הסודי ולהצמיד את השעון למסוף שלצד הקופה. על מנת להוסיף כרטיס אשראי, יש להשתמש באפליקציית Wallet באייפון ולבחור באופציית הוסף כרטיס.

גרמין פיי היה למעשה השירות הראשון שהושק בטכנולוגיה זו בישראל והכרטיסים הנתמכים בשלב זה הם: כרטיסי אשראי מאסטרכארד של קבוצת ישראכרט וכרטיסי אשראי ויזה או מאסטרכארד של קבוצת MAX. בניגוד לאפל, כאן מגוון השעונים הנתמכים גדול יותר וכולל את שעוני הפוראנר 745 ו-945, סדרת מכשירי הפניקס 6 (S, X הדגם הרגיל ומכשירי הספייר והטיטניום), סדרת הפניקס 5 בדגמי הפלוס, סדרת ה-MARQ, ה-Enduro, דגמי ה-Vivoactive 3 ו-4, דגמי ה-Venu, שעוני ה-Vivomove לוקס וסטייל, סדרת ה-Tactix וסדרת ה-Decent.

באופן די דומה לאפל, גם כאן על המשתמש לגלול אל עבר אפליקציית Wallet הנמצאת כברירת מחדל בשורת הפקדים לצד הכיבוי, סנכרן וכו׳ ולהצמיד את השעון למסוף הנמצא בצד הקופה. חשוב לציין כי המשתמש יהיה חייב להקיש את הקוד אותו קבע מראש ב"אפליקציית הקונקט" כעבור 24 שעות או כאשר הוריד את השעון מהיד. על מנת להוסיף כרטיס, יש להיכנס באפליקציית הקונקט לתפריט ״עוד״ הנמצא בתחתית המסך ולבחור באופציית הגרמין פיי.

חשוב להדגיש כי למעשה כל התשלומים הדיגיטליים פועלים באמצעות תקשורת NFC אלחוטית (תקשורת טווח אפס) הקיימת במרבית המכשירים היום, וכן בתקן ה-EMV הקיים כמעט בכל כרטיס אשראי (דומה בצורת לסמליל ה-WiFi). עוד נוסיף כי מרבית החנויות תומכות בתשלומים הדיגיטליים, אותן ניתן לזהות בעזרת מסופון אלחוטי לצד הקופה. על פי בנק ישראל, ייקחו עוד מספר שנים עד שכל החנויות והקיוסקים בארץ יחויבו להשתמש בתקן ה-EMV.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג