רוכבים על הגל הבטוח באופניים חשמליים

האופניים החשמליים הפכו בשנים האחרונות לכלי התחבורה של העתיד, אך לצד העלייה בשימוש עולים מספרי הנפגעים בתאונות הדרכים, שניתן היה למנוע את חלקם הגדול על ידי נסיעה בטוחה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האופניים החשמליים הפכו בשנים האחרונות לכלי התחבורה של העתיד. הן אינן מזהמות, הן חסכוניות בדלק, הן אינן דורשות כבישים מרובי מסלולים, ואפשר להחנות אותן בכל מקום. אין ספק שמדובר בכלי תחבורה מושלם לעולם העירוני המודרני. לצד העלייה בשימוש באופניים חשמליות, עולים מספרי הנפגעים בתאונות הדרכים, שניתן היה למנוע את חלקם הגדול על ידי נסיעה בטוחה.

יש להקפיד על אמצעי מיגון מתאימים |צילום: Photo by Flo Karr on Unsplash

למידת חוקי הדרך והתנועה

כאשר רוכשים לאדם ללא רישיון נהיגה אופניים חשמליים, חשוב להבין שקונים לו כלי רכב לכל דבר ועניין. למרות שחוקי המדינה מגבילים את המהירות המקסימלית של הכלים החשמליים, בפועל מתקני אופניים רבים מוכנים בהחלט להסיר את המגבלה, ולתת לאופניים לשעוט במהירות אדירה. אם מדובר בנהג ללא ידע על חוקי הכביש והדרך, הסיכוי שהוא יהיה מעורב בתאונה הוא אדיר. הסיכוי לתאונות הוא גדול כל כך, בין השאר מאחר ונהג האופניים החשמליים לא יהיה מסוגל להבין ולצפות מה יעשו הנהגים האחרים בכביש בכל זמן נתון, ולא ידע כיצד לשמור על עצמו מפגיעה. לצד העברת הנחיות מפורטות לבן המשפחה בנושא נהיגה זהירה על פי החוק, חשוב מאוד לעשות גם ביטוח תאונות. מאחר ומדובר בכלי תחבורה אשר אינו מספק הגנה לרוכב, ביטוח תאונות הוא הכרחי. הביטוח למעשה יאפשר סיוע בשיקום הנפגע בתאונה, תוך צמצום הנזק הכלכלי ומתן ראש שקט לפצוע ולמשפחתו להתרכז בהחלמה.

הקפדה על אמצעי מיגון מתאימים

לצד ביטוח תאונות אפקטיבי ויעיל, חשוב מאוד גם לנסות לצמצם את הנזק הפוטנציאלי בתאונה. למרות שאופניים הם כלי אשר אינו מציע הגנה, רוכבי אופניים יכולים למגן את גופם. אמצעי המיגון הטובים ביותר כוללים קסדה איכותית ומגיני ברכיים. קסדה היא חשובה במיוחד, מאחר וכל מכה בראש עשויה להוביל לנכות מלאה ולאסון כבד מנשוא. היום, הקסדות הפכו להיות חובה לכל נהגי האופניים החשמליים, ורוכב שייתפס בלעדיה מסתכן בדוח. חשוב לזכור שלמרות שקסדת אופניים חלקית מציעה הגנה על הגולגולת, קסדה מלאה, בדומה לקסדות רוכבי האופנוע, מספקת הגנה טובה בהרבה. הרבה מפגיעות רוכבי האופניים החשמליים הן פגיעות פרונטליות, כאשר פרצוף הרוכב פוגע ברכב אחר או בכביש. הפגיעות הללו מייצרות פציעות מחרידות, אשר יפגעו בפניו של הרוכב גם לאחר טיפול רפואי אופטימלי. כדי להימנע מכך, קסדה מלאה עם כיסוי פנים היא בבחינת הכרח.

התנסות ראשונית בדרכים שקטות וריקות

חלק גדול מתאונות האופניים החשמליים, מתרחשות כאשר לרוכב אין את המיומנות הדרושה להפעיל אותם כהלכה. ניסיון ראשון להפעלת כלי חדש על הכביש, דומה לקבלת מפתחות למכונית והתחלת נהיגה, בלי שום שעות לימוד נהיגה או טסט. חשוב מאוד לאפשר לרוכב אופניים חשמליים חדש להכיר את הכלי עליו הוא נוסע, מה העוצמה שלו, כמה מהר הוא מאיץ, ואיך לשלוט בו בצורה הטובה ביותר גם בנסיעה מהירה וגם בתמרונים איטיים וזהירים. כדי לעשות זאת, חשוב מאוד לעשות את נסיעות הבכורה בדרכים שקטות וריקות, בין אם בפארקים בשעות הפחות עמוסות, או ברחובות שכונתיים לקראת סוף היום.

בדיקת תקינות האופניים

חשוב מאוד לוודא שהאופניים עצמם תקינים לחלוטין ומאפשרים נהיגה בטוחה. יש להקפיד ולבחון את פעולת שרשרת האופניים, וכמובן את תקינות הבלמים. בלמי האופניים נשחקים בקצב מהיר בגלל המהירות הגבוהה, ולעתים קרובות תיאלצו להחליף רפידות. אם לא תקפידו על כך, תוכלו לעצור באופן מלא את האופניים רק לאחר עשרות מטרים של לחיצה על הבלם. חשוב גם לבדוק שאביזרים כמו מראות ופנסים, שיאפשרו למכוניות לראות אתכם בשעות החשכה, פועלים כהלכה.


תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג