פרווה, אבל הכי לא

אספנו עבורכם מספר מתכונים שידהימו אתכם בטעמם המופלא וישנו את דעתכם לחלוטין על קינוחי הפרווה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קינוחי הפרווה צברו עם השנים מוניטין לא מוצלח במיוחד. אולי בעבר הדבר היה נכון, אך היום מדובר בעולם שונה לגמרי. שיטות ההכנה של קינוחי הפרווה והתחליפים השונים שקיימים בשוק, יגרמו לכך שכלל לא תבחינו בהבדל בין קינוח חלבי לבין קינוח פרווה. אספנו עבורכם מספר מתכונים שידהימו אתכם בטעמם המופלא וישנו את דעתכם לחלוטין.

קינוחים מפנקים | Image by Pexels from Pixabay

עוגת שוקולד-תפוז עם קרם שוקולד וקישוט קליפות תפוז

זה ידוע שעם עוגת שוקולד מוצלחת אי אפשר לפספס, והמתכון הזה רק מבטיח את הסיכויים שלכם להצליח. התפוז כמובן מוסיף טוויסט הדרי לקינוח האייקוני, וההכנה הפשוטה כל כך מזמינה שחבל לא לנסות ולהכין את העוגה הנפלאה הזו. כך תכינו אותה:

מחממים מראש את התנור לחום בינוני. בקערה טורפים שני מעדני סויה בטעם שוקולד, רבע כוס מיץ תפוזים, רבע כוס משקה סויה או שקדים, שתי כפות חומץ, שמן, סוכר ושתי כפיות של גרידת קליפת תפוז. בקערה נפרדת מערבבים את שאר המרכיבים: רבע כוס קקאו, שתי כוסות קמח, כפית אבקת אפייה, סודה לשתייה ומעט מלח.

מאחדים את שתי הקערות ומערבבים היטב. יוצקים את הבלילה לתבנית, ומכניסים אותה לתנור למשך חצי שעה, עד שהעוגה יבשה במרכזה. מוציאים ומצננים.

ממיסים שוקולד בבן מארי או במיקרו ומערבבים עם שמן. מורחים מעל לעוגה המצוננת. בסיר מחממים על אש קטנה מים וסוכר, עד שהסוכר נמס. מוסיפים את גרידת קליפת התפוז וממשיכים לבשל עוד ארבע דקות. מסננים ושופכים מעל העוגה.

קרמבל תפוחים ו"גבינה" טבעוני

עולם הבישול הטבעוני הביא איתו פתרונות נהדרים לקינוחי הפרווה. לפניכם מתכון של עוגה מלכותית, עשירה בטעמי התפוח, קינמון וקרמל. אך החלק הכי טוב בעוגה הוא כמובן הקרמבל הפריך שהופך כל ביס לחגיגה של ממש. לרגע לא תבחינו שמדובר בעוגה פרווה. נסו בעצמכם:

ראשית מחממים את התנור מראש לחום נמוך. להכנת הבצק יש לערבב בקערה שתי כוסות קמח, שקדים וסוכר. מוסיפים שמן קוקוס, כפית תמצית וניל ומשקה סויה, מערבבים ולשים בידיים עד לקבלת בצק אחיד. מפרישים כוס מהבצק ומניחים במקרר. את הבצק הנותר מעבירים לתבנית ומהדקים היטב לתחתית ולדפנות. מכניסים לתנור לאפייה במשך עשרים דקות עד שהבצק נאפה ומזהיב.

להכנת מלית הגבינה מערבבים במעבד מזון שתי כוסות של אגוזי קשיו, שני גביעים של ממרח סויה בסגנון גבינה לבנה, כפית תמצית וניל, קמח, גרידת קליפת לימון, שליש כוס שמן קוקוס וכוס סוכר. מורחים את המלית על הבצק בתבנית ואופים במשך חצי שעה עד שהמלית מתייצבת. מוציאים לצינון.

להכנת מלית התפוחים מערבבים שלושה תפוחים קלופים וחתוכים לקוביות קטנות, שתי כפות סוכר גדושות, כפית קינמון וחצי כפית אגוז מוסקט. מפזרים על מלית הגבינה. את הבצק שהנחנו בצד מפוררים עם הידיים ומוסיפים שיבולת שועל ומערבבים. מפזרים מעל לשכבת התפוחים ואופים כעשרים דקות. מצננים ומכניסים למקרר למשך יום שלם.

להכנת הקרמל מחממים בסיר סוכר ומים עד שהסוכר נמס. ממשיכים לחמם מבלי לערבב עד שהסוכר הופך לחום. מוסיפים בהדרגה קרם קוקוס חם ומערבבים. ממשיכים לבשל על להבה נמוכה עד שהקרם נהיה חלק ומקררים. יוצקים מעל לעוגה הקרה ומגישים.

מאפינס בננה ושיבולת שועל

הקינוח המתוק הזה יהיה מושלם לילדים. הוא מזין אך טעים וכיף לאכול אותו מאחר והוא אישי. בפעם הבאה שילדיכם יבקשו משהו מתוק, יהיה לכם מאפה ביתי חלומי לתת להם במקום חטיפים תעשייתיים. אז למה אתם מחכים, כך תכינו מאפינס בננה ושיבולת שועל:

1. מחממים תנור מראש לחום בינוני. מכינים תבנית מאפינס עם מנג'טים. בקערה גדולה שמים את כל מרכיבי המאפינס היבשים: כוס קמח, כוס שיבולת שועל, חצי כוס סוכר חום, שתי כפיות אבקת אפייה, כפית סודה לשתייה ומעט מלח ומערבבים היטב.

2. בקערה נפרדת מניחים בננות בשלות ומועכים אותן עם מזלג. מוסיפים גביע מעדן סויה בטעם טבעי, חצי כוס משקה סויה, חצי כוס שמן ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. מאחדים בין שתי הקערות ומערבבים עד שמתקבלת עיסה אחידה. ניתן להוסיף בשלב הזה שבבי שוקולד צ'יפס או אוכמניות.

3. ממלאים את המנג'טים שבתבנית עם תערובת המאפינס כשלושת רבע מגובהם. מכניסים לתנור לאפייה במשך עשרים דקות. בתום האפייה מוציאים ומצננים עד להגשה.


תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג