מדרסים בהתאמה אישית – מהם ומתי צריך אותם?

כף הרגל היא אזור רגיש ומורכב בגופנו הנושא עליו משקל רב. לכן, אין זה מפתיע שאנשים רבים סובלים מבעיות אורתופדיות וכאבים באזור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כף הרגל היא אזור רגיש ומורכב בגופנו הנושא עליו משקל רב. לכן, אין זה מפתיע שאנשים רבים סובלים מבעיות אורתופדיות וכאבים באזור. אחת מדרכי הטיפול בבעיות השונות בכף הרגל היא שימוש במדרסים המותאמים בצורה אישית לכף רגלו של המטופל. אך מדוע דווקא להשקיע במוצר בהתאמה אישית ולא לרכוש מוצר מוכן מהמדף? מתי נדע שאנו זקוקים למדרסים שכאלה ומהם ההבדל בין הסוגים השונים? כל זאת ועוד במאמר זה.

מהם מדרסים בהתאמה אישית?

בשוק ישנם שני סוגי מדרסים: כאלה המיוצרים בהתאמה אישית לרגלו של המטופל וכאלה שאינם מותאמים אישית. ההבדל המהותי בין שני הסוגים הוא שהמדרסים בהתאמה אישית נועדו לסייע בטיפול בתופעות אורתופדיות שונות ובכאבים הנגרמים מהן, בעוד שמדרסים מוכנים מיועדים בעיקר לשם יצירת תחושת נוחות בעת נעילת נעליים. התאמה אישית מאפשרת יצירת תמיכה מושלמת לכף הרגל, כך שפיזור העומסים יהיה נכון ומאוזן ובכך תהיה גם הפחתה של כאבים ואף דלקות. מי שזקוק למדרסים מסוג זה, אך בוחר לרכוש מוצר מהמדף, עלול להחריף את הנזק ולסבול מכאבים קשים עוד יותר.

המדרסים בהתאמה אישית נועדו לסייע בטיפול בתופעות אורתופדיות שונות | צילום: pixabay

אילו בעיות בכף הרגל ניתן לפתור באמצעות מדרסים בהתאמה אישית?

כף הרגל האנושית היא איבר מורכב ביותר, המכיל מספר מפרקים, עצמות, גידים, שרירים ורצועות. המבנה הרגיש הזה הוא זה המחבר אותנו לקרקע וסופג חלק גדול מהזעזועים שאנו חווים בעת קפיצה, ריצה ואפילו הליכה בלבד. לעתים, בעיות מבניות בכף הרגל הנובעות מגורמים גנטיים או גורמים סביבתיים, מביאות ליצירה של דלקות, כאבים והגבלה בתנועה באזור זה. למשל, ישנם אנשים הסובלים מכף רגל שטוחה (פלטפוס) או לחילופין כף רגל בעלת קשת גבוהה. השינוי הצורני הזה גורם לשאר חלקי הרגל לפצות על חלוקת העומסים השגויה, דבר היוצר כאבים בכף הרגל ואפילו בקרסול. שימוש במדרסים בהתאמה אישית יסייע בתיקון המנח השגוי והחזרת חלוקת עומסים נכונה. אגב, מנח שגוי של הרגל עשוי ליצור אפילו כאבים בברכיים או בגב, משום שכל היציבה של האדם יוצאת מאיזון, וכך ישנה עבודה מאומצת של שרירים המפצים על כך.

גם בתופעות דלקתיות מדרסים בהתאמה אישית מסייעים בהפחתת כאבים ובסיוע בהחלמה. לדוגמה, דורבן בעקב היא בעיה מוכרת הגורמת לכאבים, בשל דלקת המתפתחת ברצועה המחברת בין העקב לאצבעות בכף הרגל. הדלקת יוצרת נפיחות, אדמומיות וכאבים המורגשים בעת דריכה על העקב. במקרה שכזה יותאמו מדרסים רכים באזור העקב כדי להקל על הדריכה. דלקת נפוצה נוספת נקראת "מטטרסלגיה" והיא משפיעה על כריות קדמת כף הרגל. גם כאן יותאמו מדרסים בעלי אזור רך בחלק שבו ישנה דלקת, כדי לשפר את איכות חייו של המטופל ולסייע לבעיה לחלוף.

בעיות אורתופדיות נוספות שבהן ניתן לטפל ולהקל על כאבים באמצעות מדרסים בהתאמה אישית הן "הלוקס ולגוס" – בליטה של עצם הבוהן, "בוניון החייטים" – בליטה של עצם האצבע החמישית בכף הרגל, דלקות פרקים ועוד.

אילו סוגי מדרסים ישנם?

ההתאמה האישית של המדרסים אינה נעשית רק לפי צורת הרגל של המטופל, אלא גם בהתאם לבעיה שממנה הוא סובל. למשל, ישנם מדרסים קשיחים הנקראים גם ביו־מכניים. מטרתם היא לתקן את מנח הרגל כדי ליצור פיזור עומסים נכון בכף הרגל. מדרסים אלה מסייעים לטיפול בבעיות כמו – דורבן, פלטפוס או קשת גבוהה. הם מתאימים מאוד לספורטאים הזקוקים לתמיכה יציבה של כף הרגל. ניתן לייצר את סוג המוצר הזה בטווחי עובי שונים, כדי שיהיה ניתן להתאימו לסוגים שונים של נעליים.

ישנם כמובן גם מדרסים גמישים המיוצרים מחומרים כמו סיליקון למשל. מוצרים אלה מיועדים לסייע בבלימת וספיגת זעזועים ובסיוע בפיזור העומסים באזור. בשל גמישותם הם אינם מתאימים לתיקון מנח כף הרגל עקב מבנה לקוי.

ישנם מוצרים המיועדים במיוחד לחולי סוכרת. חולים רבים בסוכרת סובלים מבעיות בזרימת הדם באזור כפות הרגליים. בשל כך, סוכרתיים עשויים לסבול מכיבים באזור זה. מדרסים מאווררים, רכים ומנדפי זיעה מסייעים בהפחתת העומס מהאזור, מקטינים את האפשרות לחיכוכים העשויים ליצור פצעים ומסייעים בשמירה על היגיינת האזור ככלל.

לסיכום, מדרסים בהתאמה אישית הם הפתרון האולטימטיבי לאלה הסובלים מבעיות רפואיות וכאבים בכפות הרגליים. מדובר בהשקעה לטווח ארוך בבריאות ובאיכות החיים שלכם.

תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג