החידוש הטכנולוגי שיהפוך אתכם מספורטאים טובים לספורטאים מצוינים

החידוש הטכנולוגי שפותח במכון ויצמן, הפך למוצר בינלאומי וזכה לשם "DayTwo", מצליח לאזן את רמת הסוכר בדם ולייצר תכנית תזונה אישית ומדויקת לספורטאים. איך זה קורה והאם זה מתאים גם לכם? כל התשובות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

איך קורה שפריצת דרך מדעית שנולדה במקור כפתרון למחלת הסוכרת ומחלות מטבוליות אחרות מתגלה כאידאלית לספורטאים למקסום היכולות שלהם? החידוש הטכנולוגי שפותח במכון ויצמן והפך למוצר בינלאומי, מצליח לאזן את רמת הסוכר בדם ולייצר תכנית תזונה אישית ומדויקת. הנה כל הפרטים על הסנסציה שמשפרת את ביצועי הספורטאים בארץ ובעולם והצליחה לסקרן אותי באופן מיוחד.

משפרת את ביצועי הספורטאים בארץ ובעולם | צילום: pixabay

חמש בבוקר. עדיין חשוך בחוץ אבל תוך 10 דקות כבר אהיה לבוש ומתוקתק. בתנועה שהפכה כבר כמעט אוטומטית אני מיישר את רצועת הדופק על החזה ועם היד השנייה שולף מהארון את סט הבגדים שקניתי לפני שבועיים בברלין. תכף אכניס לכיס הקטן של הטייץ שקיק פאואר-ג'ל בטעם בננה, למקרה ששוב תהיה לי נפילת אנרגיה קטנה לקראת הקילומטר השמיני. התכנית להיום, אגב, היא 20 ק"מ בריצה.

הגוף שלי מגיע במקום הראשון

שלשום התנעתי את היום עם 40 קילומטר של אופניים, ובשבת קבעתי עם החבר'ה מקבוצת השחייה. לפעמים אני חושב שאולי באמת פספסתי את ייעודי בחיים, והייתי אמור להתכונן עכשיו למשחקים האולימפיים של טוקיו 2020, למרות שגם להיכנס למועדון של 'סאב 9' באיירוןמן הקרוב בפרנקפורט ירגיש לי כמו זכייה במדליה אולימפית.

כמו כל דבר בחיים שלי, גם את התחום של הכושר והפיטנס אני מנסה לעשות כמו שצריך, בלי קיצורי דרך, בלי התפשרויות. בעיניי, אם עושים את זה בכאילו, זה או לא מחזיק מעמד, או שהגוף מתחיל לאותת שאתה סתם משגע אותו. בגדול, אני אעשה הכול כדי להימנע מאיזו צניחת סוכר או רעידות שרירים באמצע סובב כנרת, בטח אם כבר הייתי בקצב טוב ובמצב חזק לחתוך 2 דקות מהשיא האישי. למרות השעה המוקדמת, נזכרתי בקטע מתכנית של גיא זוהר ששודרה בערוץ 10 וראיתי באיחור אופנתי דרך המחשב, מסתבר ששני פרופסורים ממכון ויצמן חברו לכמה יזמים עם רזומה רציני (מריוס נכט מצ'ק פוינט למשל) וביחד הם הרימו את DayTwo.

גם עמרי כספי בתמונה

המוצר הבלעדי של DayTwo יודע לספר כל מה שאתה צריך לדעת על תגובת הסוכר בדם שלך, ולפי זה לבנות לכל אחד ואחת את המלצות התזונה הספציפיות שהגוף צריך כדי למקסם את היכולות שלו. במקור הטכנולוגיה פותחה כדי לספק מענה טוב יותר, דרך גופי הבריאות בעולם, לצורך של חולים סוכרתיים וטרום סוכרתיים לנרמל את רמות הסוכר שלהם בדם, רק שבעקבות התעניינות של מאמן הכושר לשעבר של נבחרת ישראל בכדורסל, שכיום מאמן את אחד הטניסאים המובילים בעולם (אבי קובלסקי, בשבילכם) ושל החניך שלו (לא אחר מאשר עמרי כספי) הוחלט לפתוח בחברה גם חטיבת ספורט.

עומרי כספי בDayTwo תמונה של המערכת

בתום 5 שנים של מחקר ויותר מ-1,000 משתתפים, שני המדענים ממכון ויצמן הראו שתגובת הסוכר שלנו יכולה להיות שונה מאוד גם כשאנו אוכלים בדיוק את אותו המזון כמו אנשים אחרים. הם גם הצליחו לבנות אלגוריתם שיודע לחזות את רמות הסוכר בדם בהקשר של המזון הנאכל עבור כל אדם שעבר את הבדיקה. זה דיי מדהים שהחבר'ה האלה, שעכשיו מפורסמים בכל העולם, קלטו שגם אם אתה אובססיבי על משטר אימונים רציני וגם אם כל דבר שנכנס לך לצלחת נראה כאילו נלקח מרשימת המומלצים של ארגון הבריאות העולמי – עדיין יכול להיות שעבורך ספציפית זה לא מתאים, ואתה רחוק מהשגת הטופ הפיזיולוגי שלך.

תזונה מותאמת אישית שמבוססת על מחקר פורץ דרך | צילומסך

בתכל'ס, כשאני חושב על כל הזמן והמשאבים שאני משקיע בתזונה, בציוד, במשחות ותכשירים, זה פשוט מטורף לא לעצור רגע ולעשות סקירה רצינית. ממש לברר בצורה מדעית מה הגוף שלי בכלל צריך כדי לשמור על רמת סוכר מאוזנת, כדי להגיע לכל אתגר פיזי הכי Fit שאני יכול.

עומרי כספי מספר שמאז שהוא משתמש בהמלצות התזונה האישיות של DayTwo הוא מרגיש יותר מפוקס, יותר אנרגטי ללא נפילות אנרגיה במהלך הפעילות הגופנית, ולהפתעתו גם זמן ההתאוששות לאחר המשחק מתקצר משמעותית. אז אם כספי משתמש במידע הזה כדי להתכונן לעונה ולהתחיל טוב יותר את הרבע השלישי שלו במשחקים של ה-NBA, והוועד האולימפי עובד עם DayTwo עבור הספורטאים המובילים שהולכים להשתתף באולימפיאדה הבאה, בטוח שזה יכול לעזור לי כדי לצלוח חזק יותר את המרתון הבא שלי…

אז איך זה עובד תכל׳ס?

נציג של החברה מגיע אליך הביתה עם ערכה שכוללת מבחנה לאיסוף דגימת צואה. כעבור כמה ימים, השליח מגיע לאסוף את הדגימה, ממשיך איתה למעבדה ושם מרצפים את ה-DNA של חיידקי המעי שמוזן יחד עם הנתונים האישיים שלך לתוך אלגוריתם סופר משוכלל. הדבר הבא שיקרה זה שתקבל את אפליקציית התזונה של DayTwo "בילד-אין" עם כל פירוט המזונות, הארוחות והנשנושים המדויקים שימנעו ממך קפיצות ונפילות סוכר. מה שמדהים הוא שפירוט התפריט הוא כל כך אישי ומדויק ברמה של להגיד לך אם הפסטה עם רוטב העגבניות שאתה אוכל לפני האימון טובה לך, או שעדיף להחליף אותה בסלמון עם אורז? ואפילו האם הגלידה שהיית בטוח שהיא "השטן" בכבודו ובעצמו, דווקא חיה בשלום עם חיידקי המעי שלך ולא "מדגדגת" את הסוכר.

לרכישה במחיר מיוחד לגולשי שוונג – לחצו כאן


תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג