גם ספורטאים זקוקים לסביבת עבודה בריאה בתקופת הקורונה

אילוצי התקופה האחרונה מחייבים אותנו לשעות עבודה ארוכות מהבית - כיצד נכון להיערך לתקופה זו ואיך בוחרים נכון שולחן וכיסא לעבודה משרדית וארגונומית מהבית?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אתם רצים, רוכבים ושוחים שעות רבות במהלך השבוע באימונים ארוכים ולא קלים המשפיעים על גופכם. מרביתכם עושים זאת במטרה לשמור על הבריאות, אך זהו תהליך שמצריך מכם להיות קשובים לגוף ומודעים לתוצאות. אך מה קורה לאחר מכן, כאשר אתם יושבים מול המחשב? מה נגרם לגוף ובעיקר לעמוד השדרה בישיבה יום-יומית ממושכת ולא נכונה. במיוחד בתקופת הקורונה כאשר אנו מבלים בממוצע 8 שעות ביום מול המסכים במשרד הביתי. הרי נזקי ה"ישבנות" המודרנית חדש לגוף שלנו מבחינה אבולוציונית.

אופני כושר עם משטח עבודה מתכוונן | צילום: באדיבות "קיסר"

ידוע שישיבה ארוכה יום-יומית במצב סטטי, עלולה להוביל לשלל בעיות רפואיות. החל מכאבי שרירים הנובעים מעומס ונזק לעמוד השדרה הכפוף מול המסך ואף לבעיות לב וסוכרת.

המודעות הזו הביאה לפיתוח אסכולה מדעית חדשה הנקראת "ארגונומיה", המחברת בין גוף האדם לסביבת העבודה. באמצעות הארגונומיה אפשר למצוא את התנוחה האופטימלית לעבודה ממושכת בישיבה (או עמידה) ובהתאם לתכנן את הריהוט בסביבת העבודה באופן שיעניק לעובד את התנאים האופטימליים לשמור על בריאותו. נדגיש שהפעילות הגופנית אינה מפצה על ישיבה ממושכת, אלא מקלה במניעת נזקים נוספים. אך כיום, בזכות הארגונומיה ניתן לשבת זמן ממושך יותר וגם להימנע מנזקים לגוף.

על מה להקפיד בעת ישיבה ממושכת על כיסא וכיצד מקטינים את הנזקים

1. רצוי מאוד שתבחרו בכיסא ארגונומי אורתופדי שניתן לבצע בו כיוון והתאמה ארגונומית לגופכם ולסביבת העבודה שלכם. כיסא איכותי ארגונומי יאפשר לפחות 15-20 אפשרויות כיוון.

2. האופן בו בנוי הכיסא יעניק לגב תמיכה במקומות הנכונים, החל מהגב התחתון חוליות L2-L5 – שדרת הגב- חוליות הצוואר והעורף באמצעות משענת ראש מתכווננת בכמה אפשרויות נוחות.

הארגונומיה מתאימה את עצמה בין גוף האדם לסביבת העבודה | צילום: באדיבות "קיסר"

3. הקפידו שהכיסא יאפשר התאמה וכיוונון אישי מלאים גם של המושב, למעלה למטה בהתאם לגובה האדם היושב שיאפשר מנח ברכיים 90 מעלות כאשר העקבים על הרצפה. הזזת המושב פנימה והחוצה בהתאם לאורך הירך. מושב קמור מונע לחץ על תחתית הירך.

4. ידיות 4D ארבעה ממדים המאפשרים השענות ומנוחה לידיים כדי למנוע לחץ מיותר על רצועות השכמות והכתפיים. כאשר המושב והגב עשויים רשת Power net על מנת לפזר את משקל הגוף ומונעת לחץ בנקודה יחידה.

5. יכולת "נדנוד" מסייעת לזרימת דם חופשית ולביצוע שינויי מנח המפחיתים את הנזקים הגופניים. בכל רגע נתון שמתאפשר לכם השתמשו ביכולת ההתנדנדות, הפעילו את שרירי הליבה, הרפו את רצועת הכתפיים אל תשבו באופן סטטי.

6. הגוף דורש מנוחה? שיחת טלפון ארוכה? מתחילים להרגיש את הלחץ בגב התחתון? או סתם בא לכם להתפנק ב"סייסטה" של צהריים. בקשו הדום רגליים מובנה בכיסא, המאפשר את שחרור הלחץ בדיסקים שבין חוליות הגב באמצעות ישיבה מאוזנת עם רגליים על ההדום.

במקרים מסוימים, יש שמעדיפים את השיטה השבדית "לשבת – ולתת לגוף לעבוד". כלומר ישיבה על כיסא אקטיבי, ללא משענת באמצעותו אנו שומרים על גב זקוף. זהו כיסא ייחודי שמאפשר לכם לשמור על הגוף בתנועה מתמדת ולהניע את שרירי הגב התחתון והאגן באופן דינאמי ומחזקים משמעותית את שרירי הרגליים, הבטן והליבה. בתחתית הכיסא יש כדור יציבות שניתן לשנות לפי רמת האקטיביות. מומלץ להיפר-אקטיביים עם "קוצים בישבן" אשר מונע "הרדמות" על הכיסא ולספורטאים אפילו יש אופני כושר עם משטח עבודה.

ברוב המקרים, מומלצת עמידה לסירוגין המקטינה את הלחץ על חוליות הגב. הפתרון לכך מתקבל באמצעות השולחן הארגונומי. זהו שולחן מתכוונן (חשמלי או פנאומטי) המשלב עמידה וגם ישיבה במהלך יום העבודה.

שולחנות חשמליים המתאימים לעבודה בעמידה ובישיבה לסירוגין

אז ליצירת סביבת עבודה בריאה וארגונומית, כך שתתמוך ב-Well being שלנו, מומלץ לפנות לגוף מקצועי המתמחה בריהוט משרד ארגונומי. בישראל הכתובת המתבקשת עבור מי שמחפש שולחן כזה היא חברת "קיסר", ריהוט משרד ארגונומי, המאפשרת את סביבת העבודה האיכותית הזו לכולם ודואגת גם לייבא את המוצרים במחירים הנוחים ביותר, תוך הענקת שירות מוקפד ומקצועי החל משלב המכירה, המשלוח, ההרכבה והשירות לאחר המכירה.

לתאום יעוץ והתאמה ארגונומית לחצו כאן או התקשרו: 03-68109664

להטבה לספורטאי שוונג התקשרו: 072-331-9650

תוכן שיווקי


מאת: יניב משה | מאמן ריצה ואולטרה מרתוניסט




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג