מבחן שוונג || נעלי ריצה של הוקה מדגם Mach 3

הבוחן שלנו יצא לבדוק את המאך 3 של הוקה, נעלי כביש שמתאימות לאימון ותחרות - המבחן המפורט וכל הדגשים כאן בכתבה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

מה אנחנו מצפים מנעלי הריצה שלנו? בעייני קודם כל יש מקום לנוחות ולהרגשה שהנעל חובקת ונותנת אחיזה אופטימלית לכף הרגל. תחושה כף הרגל נמצאת במקום "שכולו טוב", מעורסלת היטב ובעיקר תומכת. זהו אמנם תנאי סף, אך זהו תנאי סף שאינו בלעדי. לאחר מכן יבוא המבחן המשלים שבו אני מצפה שהסוליה תנצל את החזר האנרגיה מהקרקע ושהתגובה על משטח הריצה תהיה גבוהה. עם ההשקפות הללו יצאנו לבחון את מאך 3 של הוקה שנחשבת לנעל אימון, אך בנוסף לכך גם לנעל תחרות מהירה. איך משלבים את השניים יחדיו? תיכף נכנס בעובי הקורה ונפרט.

שילוב של נעל אימון ותחרות. מאך 3

מבחן שוונג מאך 3

נתחיל בנתונים היבשים, המאך 3 היא נעל כביש ניטרלית השוקלת 245 גרם (למידה 42.5) והדרופ (הפרש הגובה בין החלק הקדמי לחלק האחורי של הסוליה) הוא 5 מ"מ. מה שזה אומר, וזו הערה שאנו מתייחסים אליה כאשר אנחנו מנתחים נעלי ריצה עם דרופ שנחשב נמוך באופן יחסי, שאם אתם עושים את המעבר מנעליים בעלות דרופ גבוה יותר (10-12 מ"מ כמו בחלק גדול מסוגי הנעליים) תהיו חייבים לעשות את המעבר הזה בהדרגה ובזהירות ולא ישר "לקפוץ" לריצת נפח. כל זאת על מנת לתת לכף הרגל להכיר את הממד החדש שבו היא יושבת ונתמכת.

עם נעילת מאך 3 על הרגל, אפשר להרגיש את התחושה הנעימה שהוקה משקיעה במוצרים שלה. התחושה הנוחה הזו מתחילה בהרגשת התמיכה של הנעל בכף הרגל, תחושה שניתן לחוש כבר בדקות הראשונות בכל נעל שאתם בודקים לקראת קנייה. אז הנה טיפ חשוב שכדאי שתאמצו, אם אין לכם את תחושת התמיכה הזו בכף הרגל מהעקב ועד קדמת הנעל כבר בהתחלה – עברו לדגם אחר של החברה שאתם מודדים את הנעל שלה. התנאי הזה שאתם ב"ידיים" ("רגליים") טובות, הוא זה שייתן לכם את הביטחון לצאת ולעשות את הקילומטראז' באימונים ובמרוצים. באופן אישי מאוד חשוב לי שהבהונות שלי לא ירגישו ב"קופסת סרדינים" כאשר הרגל נמצאת בנעל בטווח זמן של שעה-שעתיים בזמן ריצה, אלא ירגישו קצת חופש ושלא יהיו הדוקות וצמודות אחת לשנייה. במקרה שלנו קופסת הבהונות (toebox) של המאך רחבה יחסית ומעניקה נוחות וטווחי תנועה לבהונות. הנוחות הזו מונעת לטווח ארוך שפשופים, שלפוחיות, יבלות וציפורניים שחורות.

הגפה עשויה מאריג שנתפר משלוש שכבות בצורה של שתי וערב

המעטפת העליונה

החלק העליון של הנעל, הגפה, נחשבת לחלק החשוף יותר לעין ולא תמיד נותנים לו חשיבות מספיק גבוהה, כפי שנותנים לסוליה. אז נכון שהסוליה היא החלק הדומיננטי של כל נעל ריצה והשיפורים והטכנולוגיה בעיקר מתמקדים בה, אך לגפה יש חלק בעל חשיבות יתרה גם כן. במקרה של המאך 3 הגפה היא עשויה מבד דק ונוח, אשר תורמת להפחתת המשקל הכולל של הנעל ולקלילותה. הגפה עשויה מאריג שנתפר משלוש שכבות בצורה של שתי וערב, דבר היוצר מבנה אחיד התורם לאחיזת כף הרגל.

על מנת "להפחית את משקל הנעל אין תפרים בגפה והיא עשויה יחידה אחת שלמה (מלבד החלק האחורי בו הכל נחתם ונסגר). התמקדות נוספת אשר הופכת את הנעל לתחרותית היא לשון הנעל, אשר מחוברת לנעל בצדדיה, מה שנותן הרגשה של החדרת כף הרגל לתוך כפפה. אותה לשון נעל הינה דקה במיוחד ויש בה נקבוביות על מנת לנדף באופן מקסימלי את הזיעה המצטברת באזור זה. מעבר לנוחות יש כאן גם אסטרטגיה הפועלת לטובת הפחתת משקל נוספת בגרמים בודדים, אבל עדיין.

תוספת שאני מאוד מחבב ומראה על מחשבה גמישה היא שני המתלים העשויים מבד הנמצאים במרומי החלק העליון של הנעל בצד של העקב. המתלים הללו יעילים גם לצורך החזקת הנעליים בטרם נעילתם וגם עוזרים בהוצאת והכנסת העקב לתוככי הנעל. רעיון מקורי ואף יעיל. שרוכי הנעליים בעייני דקים מדי ולא נותנים את תחושת האחיזה שלה אתה מצפה. אמנם אין צורך "לחנוק" את כף הרגל על ידי שריכה מתוחה מדי, יחד עם זאת שרוכים עבים יותר (עגולים בצורת ספגטי עדיפים בעייני) מעניקים אחיזה טובה יותר. לאלמנט הזה יש חשיבות בעיקר בריצות ארוכות שמעל ל-15 ק"מ, בהם מורגש כעבור זמן מה רפיון קל של הנעל על כף הרגל.

סוליית הנעל

נהוג לחשוב שסוליית הנעל היא המקבילה לצמיגים ברכב, זה כמובן נכון, אך יחד עם זאת הסוליה היא גם סוג של מנוע. המדע והטכנולוגיה מתפתחים ללא הפסקה ואין שנה שאין בה חידושים מרנינים מבית היוצר של מעבדות הייצור של חברות הנעליים, כאשר הדוגמה האקטואלית ביותר היא התוספת של שכבות סיבי הפחמן בנעליים ליצירת תנופה "קפיצית". בסוף בסוף, התוצאה שיצרני הנעליים רוצים להגיע אליה בנעלי כביש היא, משקל נמוך והחזר אנרגיה גבוה. בזה פחות או יותר מסתכמת המשוואה, אבל מפה והלאה מתחילים הניסויים להגיע לתוצאה המיוחלת שתניב גם תחושת שיכוך גבוהה. במקרה הפרטי של מאך 3 היא מצוידת בסוליה פרופליי (PROFLY) הבנויה משתי יחידות פולימרים. בזמן שבחנתי את הנעל בריצת נפח הרגשתי לצד השיכוך הקיים בעקב, גם קשיחות באמצע כף הרגל היכן שאני דורך. הקשיחות עוזרת ותורמת לדחיפה יעילה ולניצול אנרגטי, אך יחד עם זאת הנוקשות הקלה היתה נוכחת שם והיא לעתים פחות נוחה.

סוליית הנעל בנויה משתי יחידות פולימרים

למי ולאילו סוגי אימונים מתאימה הנעל? על פי ההמלצות היא מתאימה בהחלט לתחרויות לטווחים מ-10 ק"מ ועד מרתון ומכאן נגזר שגם לריצות נפח. בהיבט על אימונים איתה אני בהחלט יכול לראות אותה מתאימה לריצות טמפו, אינטרוולים ובשל המבנה הייחודי שלה היא תתאים גם לטריאתלון.


נעל: כביש (אימון ותחרות)

משקל: 245 גרם (למידה 43)

דרופ: 5 מ"מ

יציבות: גבוהה

אחיזת כביש: גבוהה

שיכוך: בינוני-גבוה

יכולת תגובה: בינונית-גבוהה

צבעוניות: ירוק-שחור

מחיר: 650 שקל

ציון שוונג: 8.8 מתוך 10

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג