מבחן שוונג || נעלי השטח של סאקוני מדגם XODUS

הבוחן שלנו יצא לסבב ריצות ארוך ובחן את ה-XODUS ISO, נעל ריצת השטח של סאקוני. הוא נהנה מנעל עם סוליה בשרנית ואזור נחיתה הבנוי להחזר אנרגיה - כל תוצאות המבחן לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

כאחד שהתרגל לרוץ עם נעלי שטח רכות ועדינות (כדוגמת הקסקדיה) קצת חששתי כשראיתי כי את נעלי סאקוני מדגם XODUS ISO. המראה שלהן והתחושה כאשר אחזתי בנעל היתה מעורבת. מצד אחד ישנן חלקים קשיחים שמזכירים נעליים אגרסיביות ומצד שני אזור הלשון והגפה העליונה היו רכים ומזמנים. כשכף רגלי היתה בתוך הנעל הנעל התלבשה והתאימה את עצמה לכף הרגל והיתה בהחלט מזמינה לריצה.

86254-1

נעל עם אחיזת שטח טובה

עוד מבחני שוונג
מבחן שוונג לסנדלי לונה
אוזניות ריצה של Plantronics
נעלי קרוספיט של ריבוק מדגם נאנו 6
נעלי ריצה של נייקי מדגם אייר זום פגסוס 33

רצתי עם הנעל חמש ריצות ובמצטבר כ-60 ק"מ. לאחר חימום ראשון יצאתי איתה לשטח קל באזור ירקון (מזרח) ומשום שהיו אלו הקילומטרים הראשונים, להפתעתי לא נכרו במהלך הריצה וגם לאחר הריצה אותם סימני היכר הידועים ובהם אודם קל באזורי החיכוך וקשיחות של נעל חדשה. בריצה השנייה הגעתי עד לתל חדיד על מנת להתפנק בשטח איכותי ואתגרי יותר. נעתי על תוואי שטח של 12 ק"מ עם בולדרים ומסלעות, דבר אשר הציב אתגר מחמיר יותר לנעליים. לאחר הריצה הבנתי שהנעליים נותנות "תחושה ביתית" ואפילו רכה גם בריצות ההמשך שלי. אותה תחושה שהיתה בריצה הראשונה של נעל שננעלה זמן רב היתה גם כעת. בהמשך הבנתי שיש כאן יתרון חשוב שצריך להדגיש – אין לדעתי הבדל בתחושת הנעל בין הריצה הראשונה ובין הריצה העשירית לצורך הדוגמה.

במהלך הריצה הזו גם גיליתי את היעילות שלהן, כאשר באחת העליות נפגשתי עם דרדרת ואבנים הנעל התגברה על המכשולים תוך כדי הרגשת נוחות וצליחת המכשול. קשה לי לחשוב שעם הנעליים הרגילות שלי הייתי מצליח לצלוח את המעבר בקלות ללא התעקמות הקרסול או אחיזה איתנה. הרי ידוע לכל רץ שטח, כי לעתים אותן אבנים זוויתיות והמשטח הלא אחיד וישר הקיים בשטח, גורם להטיות הקרסול מהצד ובקדמת הנעל. אני מסיק מכך כי "השריון" הנמצא בצידי הנעל ובקדמתה מגן ומשמר את תחושת הנוחות במהלך הריצה.

סוליה

מדובר בסוליית שמנמנה כיאה לסוליה שאמורה להתמודד עם תוואי מסלול אכזרי וסלעי. מדובר בסוליה עליונה ואזור נחיתה בנוי להחזר אנרגיה משופר וריכוך רציף במהלך כל הריצה. סוליית הפאוארטרק (PWRTRAC) התגלתה כסוליה נוחה בכל תוואי השטח בו עברתי. הסוליה החיצונית מביאה לידי מיקסום יכולות האחיזה בקרקע. מבדיקה לאחר הריצה הבנתי כי טכנולוגיית ההיתוך של הנעל מאפשרת לחבר בדים מסוגים שונים ללא הצורך בתפירה כדי לצמצם במשקלה, לחבר את עמידותה וגמישותה.

86254-2

הסוליה מביאה לידי מיקסום יכולות האחיזה בקרקע

נראות

אין ספק שמבחינת מראה מדובר בטנק מרכבה סימן חמש. הסוליה השמנמנה וצידי הנעל המייצרים שריון מספיק עבה אך נוח, משווים לה מראה אגרסיבי. יחד עם זאת כפי שכבר הבנתם, המראה הגס יותר, אינו ה"כוס האיזוטוני" שלי, אבל כנראה כשנוח לך, דברים נראים לפתע נאים יותר. מה שמחזק את הקלישאה אל תסתכל בקנקן, אלא תנעל ותראה אם הוא נוח לך.

השריכה של הנעליים נעשית על ידי שרוכים פחוסים כיאה לנעל מסוג זה. כמו כן השרוכים עוברים בתוך חורי שריכה עם "שרוולים" ייעודיים ולא בנעל עצמה (ראו תמונה). כאשר יוצאים לריצת שטח נהוג להדק את הנעל היטב לרגל, על מנת שלא ייכנסו אבנים קטנות לפנים הנעל ועל מנת שהשרוך לא יפתח ויגרום למעידה על הדרדרת. חשוב לי לציין שהנעל "מתלבשת" על הרגל בצורה הדוקה ולכן הקשירה נועדה להידוק סופי ומשני.

86254-3

סוליה עליונה ואזור נחיתה הבנוי להחזר אנרגיה

מפרט הנעל

חלק עליון:
• ISOFIT – יוצר מערכת התאמה דינמית, על ידי התאמה לצורה ולתנועת כף רגלו של הרץ
• RUNDRY- בטנה מנדפת לחות עבור ריצה נוחה ויבשה
• מבנה בעל חיזוק פנימי מגן מפני חדירת לכלוך
• חיפוי אצבעות מוזרק מספק הגנה ועמידות

צד:
• EVENRUN – סוליה עליונה ואזור נחיתה הבנוי להחזר אנרגיה משופר וריכוך רציף במהלך כל הריצה.

סוליה:
• PWRTRAC – גומי סופר דביק מספק אחיזת כביש פי 3 טובה לעומת גומי סטנדרטי.
• מהונדס לצורך אחיזה מיטבית וכדי להשיל מעליו בוץ.

לסיכום, מדובר בנעל אימונים קלסית אשר מתאימה גם לשטח על כל רבדיו והפתעותיו. לקחתי אותן גם לסיבוב כביש ועושה הרושם שמדובר בנעל שיודעת להתמודד גם עם אספלט. מדובר בנעל אימונים שמתאימה לשטח, נוחה ועם אחיזת שטח טובה.

דרופ: 4 מ"מ

משקל: דגמי נשים (מידות 37-42, 281 ג'); דגמי גברים (מידות 40.5-49, 323 ג')

ציון שוונג: 9

מחיר: 999 שקל

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

%d7%91%d7%90%d7%a0%d7%a8-%d7%91%d7%92%d7%93%d7%99-%d7%9c%d7%97%d7%a5-%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%a0%d7%a1-%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%a0%d7%92-%d7%a9%d7%95%d7%a4

לבגדי לחץ בשוונג-שופ לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג