מבחן שוונג || נעלי הריצה של On מדגם Cloudmonster2

רצתם פעם על עננים? גם אנחנו לא, אבל לפחות ניסינו, עם הנעליים החדשות של On שהתגלו כהפתעה נעימה במיוחד. על המבטים שהן תופסות, הקשיחות בנעילה הראשונה והעברת הכוח שיוצרת תחושת מהירות אחרת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נעלי הריצה של On מדגם Cloudmonster2 | צילום: באדיבות ING

נעלי On פרצו לחיינו בסערה לפני כמה שנים. כחובב טניס, התוודעתי למותג דרך רוג'ר פדרר, שהיה אחד הפרזנטורים הבולטים שלה, אך מעולם לא הקדשתי מחשבה אמיתית לנעלי הריצה שלהן. בשבועות האחרונים לקחתי את דגם נעלי הריצה החדש של החברה, Cloudmonster2, והמסקנות כאן לפניכם.

יוצאים לרוץ
כדי לעמוד באומדן של מבחן שוונג, רצתי עם הנעליים ברציפות בארבעת השבועות האחרונים. אני רץ 3-2 פעמים בשבוע בממוצע, כשכל ריצה נעה בין 8 ל-12 ק"מ, כך שבסך הכל עברתי איתן כ-100 ק"מ כנדרש, כשכל הריצות היו ריצות "כביש". את הריצה הראשונה שלי איתן עשיתי באילת, בימים שלפני צ'אלנג' ישראמן, לאחר מכן לקחתי אותן ל"סיבוב" בעיקר בתל אביב ובהרצליה, כולל בריצות השבועיות למען השבת החטופים בנמל תל אביב. ביצעתי גם ריצות שטוחות לחלוטין (תמיד כיף בפארק הירקון) וגם כאלו שכללו עליות וירידות (ותודה לטיילת החדשה מחוף הצוק ודרומה), כדי לבחון את הנעל בתוואי משתנה. אחרי כל ההקדמה – זמן לתוצאות המבחן.

נעלי הריצה של On מדגם Cloudmonster2 | צילום: באדיבות ING

רושם ראשוני
עוד לפני הצעד הראשון, כבר חשוב להגיד – מדובר בנעליים עם מראה מאוד ייחודי ובולט, שקשה להתעלם ממנו. לקחתי את הנעליים הלבנות (יש גם דגם בשחור ודגם בכתום-לבן), והמבטים המתעניינים שקיבלתי במהלך הריצות היו חד משמעיים. כולם מסתכלים על הנעל, לא מעט גם שואלים ומתעניינים. על עיצוב העננים הייחודי, שכבר הפך לסימן ההיכר של המותג, אין צורך להרחיב את הדיבור, ונראה שגם בקהילת הריצה – הרושם הראשוני קובע לא פעם, וכאן הרושם הוא חיובי במיוחד.

נעילה אחרת
הרבה פעמים אנחנו קוראים בביקורות על נעלי ריצה כי הן רכות ומכילות ריפוד פנימי שהופך אותן לנעימות בנעילה ראשונה. זה ממש לא המקרה ב-Cloudmonster2. הכניסה אליהן "קשיחה" הרבה יותר מדגמים אחרים בכל הנוגע לגב כף הרגל וצדדיה, ובכך גם חלק מהייחוד שלה . הקשיחות הזאת לא באה על חשבון הנוחות או הגמישות של אזור הלשון או הבהונות (החלק העליון אגב עשוי מ-92 אחוז חומר ממוחזר), אך זו בהחלט תחושה שונה שיש להתרגל אליה. מהצד השני, הן קלות יותר מהממוצע בענף, וזה עבור רבים בהחלט יתרון.

נעלי הריצה של On מדגם Cloudmonster2 | צילום: באדיבות ING

יוצאים לרוץ
ואז התחלתי לרוץ עם הנעליים. לאורך כל הריצה הראשונה הדהד במוחי הסלוגן של On "כמו לרוץ על ענן". חייב להגיד, שלא הצלחתי להבין בהתחלה במה מדובר. 8-7 קילומטרים בזון 3-2 לתוך הריצה ובאמת הנעליים נוחות מאוד, הריצה יציבה, אבל לא הבנתי מה הייחוד שכולם מדברים עליו. ואז… התחלתי לרוץ מהר.

ברגע שהחלטתי לנסות להעלות מעט את הקצב, הבנתי הכל. העברת כוח מצוינת מהחלק האחורי לקדמי של כף הרגל, קפיציות שטרם הכרתי ובלי להתכוון, טסתי קדימה. אחרי ק"מ של ריצה מהירה הסתכלתי על השעון כלא מאמין – זה היה הק"מ המהיר ביותר שרצתי בשנים האחרונות. בלי מאמץ מיוחד, בלי שעשיתי משהו שונה, פשוט נתתי לרגליים "להתגלגל", והן התגלגלו.

מאז, כאמור, רצתי עוד כמה וכמה פעמים עם הנעליים. התחושה הזו לא השתנתה, בכל פעם שרציתי להרים מעט את הקצב, הנעליים היו שם כדי לתת לי עוד BOOST שלא היה לי קודם. הרגליים גם התרגלו די מהר להיעדר הריפוד בחלק העליון, וכמי שיש לו רגל צרה יחסית, קופסת הבהונות מושלמת עבורי ויוצרת לי תמיכה גם לחלק הקדמי של כף הרגל.

נעלי הריצה של On מדגם Cloudmonster2 | צילום: באדיבות ING

לסיכום
כמי שהגיע ללא ציפיות מיוחדות, בהחלט מדובר בהפתעה נעימה. בתור מותג יחסית צעיר, נראה ש-On עלו על משהו. השילוב בין הרכות והשיכוך של הסוליה, לקשיחות המסוימת של החלק העליון, יוצרת נעל מאוד נוחה, שלא מעט מהקלילות שלה ובעיקר מרגישה מהירה ועוזרת לרצים. צורת ה-Rocker שמשתלבת בייחודית עם העננים המחורצים של On הופכת אותה לנעל האימון (ללא קרבון) המהירה ביותר שנעלתי.

סוג נעל: כביש
יתרון בולט: טכנולוגיית העננים והעברת כוח
דרופ: 6 מ"מ (גברים ונשים)
משקל הנעל: 295 ג' (גברים), 230 ג' (נשים)
צבעים: שחור, לבן וכתום
מחיר: 840 ש"ח (לחברי מועדון ING, אליו ההרשמה חינם)

לפרטים נוספים בעמוד הרשמי של ING ולרכישה לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג