מהי יוגה נשית?

מדריכת היוגה עדי היקרי מאמינה כי היוגה הנשית מאפשרת איזון פנימי לכל אישה אשר חיה בתרבות מלאת התחרות של היום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי היקרי | צילום: אליאב אלוני

היוגה מבקשת לתרום לאיזון הגוף והנפש ולמודעות והכרה עצמית. תרגול היוגה מאפשר לכל מתרגל להתבונן פנימה אל תוך עולמו הפנימי ובכך לארגן את החוויות הרגשיות והמנטליות שמלוות את היומיום. התרגול על המזרן יכול לשמש כמעבדת מחקר המתמקדת בדפוסי החיים שלנו. היוגה הנשית בנוסף מבקשת להחזיר את האישה חזרה אל ליבה, אל מרכז חייה, אל הנשיות שלה חסרת הפשרות זו השוכנת בתוך גופה הקסום המורכב משינויים יומיומיים במהלך החודש, שינויים אשר באים לידי ביטוי ברמה הפיזית, הרגשית והנפשית. תרגול יוגה נשית פעמים רבות מחזיר את האישה אל העוצמה הראשונית שלה אשר שוכנת בגופה, ברצפת האגן, ברחם שבה ומבטאת את הקשר עם החיים עצמם.

 

היוגה הנשית מאפשרת איזון פנימי לכל אישה | צילום: אליאב אלוני

ידוע לכל כי בתרבות שלנו רוב החוקים הם בעלי אוריינטציה גברית, למדנו כי הערכים להגדרת חברה מצליחה מתבססים על שליטה, כיבוש, הגדרות יעדים ומשימות ועמידה בהם ובכדי לעמוד בסטנדרט שנקבע עבור כולם, נשים רבות זנחו במידה את כוחה וייחודה של הווייתן הנשית שמתבטאת במחזור החודשי זו אשר מספרת להן ולנו את סודות החיים והמוות.

מעגל החיים עובר בתוך גופה של האישה בכל חודש הקשבה ולמידה למחזור זה יפתחו בה ויהדהדו אל כולנו רכות, הקשבה, חמלה ואהבה ולמרות שערכים מסוג זה לרוב אינם עומדים בסטנדרט החברתי יהיו רבות הנשים שתעדפנה לזנוח את המהות שלהן, את כוחות הריפוי שלהן על מנת להשתלב, להיות חלק פעיל באוריינטציה הגברית על פני חלק פעיל שמעצים את הכוח הטבעי שלהן, הכוח הערכי הנשי שבהן.

אין הדבר אומר כי נשים צריכות לזנוח הצלחה מקצועית ועצמאות כלכלית, ידוע כיום כי אלו הן חלק בלתי נפרד מבריאותנו ואיכות חיינו, אך מה שזה כן יכול להציע, הוא חיבור מחדש אל העצמה הנשית הטבעית שכמהה להתעורר אל מציאות חיינו. היוגה הנשית מביאה שוב את החיבור המדהים והנכון אל המחזוריות, הפוריות והאיכות הפנימית ששוכנת בכל אישה. היא פותחת את הדלת על מנת להתאים את שגרת חייהן של הנשים לשינויים הטבעיים המתרחשים בגופן ומציעה תרגול רך, קשוב ומשתנה אשר מתאים לכל רגע במחזור היומי, החודשי או האינסופי.

"מעגל החיים עובר בתוך הגוף שלנו" | צילום: אליאב אלוני

היוגה הנשית מאפשרת איזון פנימי לכל אישה אשר חיה בתרבות מלאת התחרות שלנו כיום, כתוצאה מכך נשים רבות מאבדות את הקשיבות או אולי אפילו לא מבינות לגמרי מה מתרחש בגופן, משתנה ומשפיע ויוצרות דפוסי התנהגות אשר מושפעים מתשוקות ושינויים במצבי הרוח. היוגה הנשית מחזירה את המודעות אל הגוף והשינויים ההורמונליים בשל המחזור החודשי, ההיריון או גיל המעבר, היא מאפשרת לגיטימציה לתשישות, עצבות, מצבי רוח לימים של לפני הווסת וגם להתרוממות של ימי הביוץ, היא מזמינה כל אישה לזהות את הדפוסים הנסתרים שמנהלים אותה, את השינויים הגופניים, את הרגלי התזונה שלה, את מצבי הרוח המשתנים, היא בעצם מאפשרת לה לחשוף את האמת שלה, ברכות ובלי פשרות.

תרגול יוגה נשית יכול להפחית בעיות של מיגרנה, מחזור לא סדיר, כאבי מחזור, מתחים, לחצים, מצבי רוח משתנים, בעיות פיזיות במפרקים או צורך בחיזוק ריצפת האגן, תמיכה בתהליכי פוריות ועוד. היוגה הנשית מתאימה לכל אישה בכל גיל אז מי שעדין לא מתרגלת, כנראה שהגיע הזמן. התרבות המערבית אולי "אילצה" אותנו להתנתק מהמהות הפנימית שלנו אך בכוחה של כל אחת מאיתנו לחזור הביתה, אל מעגל החיים .

תתחילו לתרגל.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג