מאריכים את השרירים: על הקשר המיוחד בין יוגה לריצה

לרגל חודש היוגה בנמל ת"א, ששיאו ביום הארוך בשנה, גייסנו את ענת שפיגלר מנוח מאלהיוגה שתסביר על החשיבות בשילוב תרגולי יוגה לאחר אימון סבולת ותתן לכם גם כמה תרגילים מצוינים שתוכלו לבצע בעצמכם. כל הפרטים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תרגול יוגה בהדרכת אלהיוגה בנמל תל אביב | צילום גיא יחיאלי

כולנו יודעים שריצה היא ספורט נהדר שלו יתרונות רבים. ריצה משפרת סיבולת לב ריאה. ריצה מחזקת את מערכת השלד והשרירים וגורמת לתחושה עילאית של התרוממות רוח על ידי שחרור אנדורפינים בגוף. עם זאת בזמן הריצה ישנם עומסים פיזיים לא טרוויאליים על הגוף, המפרקים חווים שחיקה וזעזועים וכפות הרגליים נושאות את עומס משקל הגוף.

בזמן ריצה יש פעולת כיווץ שרירים שלאורך זמן, ללא תמיכה ותרגול משלים של הארכה, יכול לגרום לפציעות והרבה תסכול. לכאן נכנסת לתמונה היוגה. ביוגה אנחנו משלבים באופן מאד מאוזן בין עבודה של כוח וגמישות. תרגול יוגה במהותו הוא תרגול של התבוננות פנימה והתכנסות, דבר שיכול לתרום מאד לרצים. שילוב של עבודת התארכות, ריכוז ונשימה יכולים לחולל פלאים באיכות הריצה.

הארכת השרירים תשפר את טווחי התנועה בגוף ותקטין את הסיכון להיפצע. מומלץ אחרי כל ריצה להקדיש 7-5 דקות לפחות (יותר זה מבורך) לתרגול מתיחות והשקטה. התרגול שאנו מציעים, ומצורף כאן מטה בסרטון, לא דורש הרבה: מזרן, רצועה/חגורה/גומייה ורצון טוב. המתיחות בשילוב נשימה נכונה מורידות את קצב פעימות הלב ויוצרות תחושה נעימה בגוף. ראו זאת כמתנה לעצמכם – מסאז' לגוף.

נתחיל בשכיבה על הגב רגל ימין מעלה. להניח את כף הרגל בתוך רצועה/חגורה/גומייה. רגל שמאל ממשיכה את קו הגוו והיא אקטיבית. אם יש קושי להאריך את רגל שמאל כתוצאה משריר מותן כסל מקוצר או לחילופין חוסר נוחות בגב יש להעמיד את כף רגל שמאל על המזרן.

הידיים מושכות את האביזר וברך ימין ישרה. מי שגמיש יותר אפשר לתפוס את הרגל עם יד אחת – להושיט את האצבע המורה ואצבע האמה ולאחוז בבוהן הגדולה. יד שמאל ישרה על ירך שמאל. זו התנוחה הקלאסית – SUPTA HASTA PADANGUSTASANA (ראש נשאר על המזרן). לא להתפשר על יישור הברך, לשם כך יש לנו אביזר כדי שיהווה התנגדות. עם התמדה בתרגול טווח התנועה ישתפר והרגל תתיישר. שוהים דקה ואז פותחים את הרגל הצידה.

SUPTA PARSVASAHITA אחיזה בבוהן הגדולה או ברצועה. כף יד שמאל על עצם הכסל השמאלית ואם מתאפשר מבט שמאלה. לשמור על איזון של האגן. נטיית הגוף תהייה להתגלגל ימינה לכן חשוב שרגל שמאל תהיה אקטיבית. שהייה דקה.

חודש היוגה בנמל תל אביב | צילום: שרהל'ה גור לביא

ממשיכים לפיתול. יד שמאל לרצועה או לכף רגל ימין יד ימין משתחררת. רגל ימין יורדת שמאלה קרוב לרצפה. לשמור על כתף ימין קרובה למזרן. שהייה דקה ואז חזרה למרכז.

רגל שמאל עולה מעלה נכנסת לרצועה רגל ימין יורדת למזרן והכל לצד שני.

לאחר סיום המתיחות ברגל שמאל להחזיר את רגל ימין לרצועה ולמתוח את שתי הרגליים יחד (אם לא משתמשים ברצועה ידיים מושטות לרגלים ברכיים ישרות). שהייה של דקה. לסיום לפתוח את שתי הרגליים לפיסוק בתוך הרצועה או בלעדיה, לשהייה דקה דקה וחצי.

תרגול נעים, NAMASTE.

בואו להמשיך ולתרגל עם ענת ושאר המדריכים של אלהיוגה בחודש היוגה בנמל תל אביב – אימונים פתוחים לכולם, ללא עלות וללא צורך בהרשמה מוקדמת, על הדק של הנמל, כשהשיא יהיה ביום הארוך של השנה, 21 ביוני, שהוא גם יום היוגה הבינלאומי. לכל הפרטים וזמני כל התרגולים השונים לחצו כאן.


 

ענת שפיגלר מנוח | מלמדת יוגה משנת 2007, מוסמכת להוראת ויניאסה יוגה, הוראת אשטאנגה יוגה, הנחיית מדיטציה יוגית, עיסוי תאילנדי מסורתי, ין יוגה ויוגה לנשים בהריון. מלמדת באלהיוגה נמל ת"א. בעלת תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון במדעי החברה והמדינה. בוגרת בית הספר הגבוה לבלט של בת-דור. בוגרת תיכון תלמה ילין במגמת מחול.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג