כיצד יוגה מפחיתה משקל?

מה ליוגה ולהפחתת משקל? מאמנת היוגה עדי היקרי לוקחת נשימה... ומסבירה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי היקרי | צילום: ארז ריזו זוהר

לכל כתבות היוגה בשוונג היכנסו

כנראה התבלבלתם. במשך שנים סיפרו לנו שהקסם לירידה במשקל מקורו בשילוב של תזונה ופעילות גופנית. ונכון, זה אכן קסם כאשר תזונה נכונה נכנסת לגוף ומפרה אל תוכו את הדלק הנכון לתנועה. ונכון, פעילות גופנית מאיצה את חילוף החומרים, מחזקת ומחטבת אותו . אז איפה פה הבלבול? הבלבול היא באמת פשוטה אחת – במהות.

הקסם האמיתי אינו יכול להיות בתפוח שתאכלו או בהדרופיניים שהשתחררו, הקסם אינו יכול להיות תלוי בירקות שתחתכו או ברמת האנרגיה שתוציאו, הקסם אינו יכול להיות תלוי במאמץ בלתי פוסק על כל ביס שנכנס או זיעה שנטפה, הקסם אינו יכול להיות תלוי בדבר פרט אל עצמכם.

כמה זה קשה לעמוד על המשמר כל הזמן? כמה קלוריות שרפתי, כמה עליי להכניס? ומה קורה כשאני נפצע? מה קורה כשאיני יכול לעשות ספורט? מה קורה כאשר אני בחופשה? מה קורה עם המשקל אז, עם הגוף עם הקסם? הרבה פעמים הקסם נעלם והמציאות דופקת בדלת. אז איך באמת נשמור על הקסם, איך נוכל להוריד במשקל ולשמור עליו כך לאורך זמן? התשובה היא במהות, בכם, ביכולת של כל אחד מכם להיות אדם – מודע.

מודעות היא האמת הפשוטה, היא הרגע השקט הזה בו נעשית הבחנה בין מה שמשרת את גופי למה שפוגע בו. היא יכולת מולדת, קיימת, בכל אחד מאתנו, היא גורם פנימי בלתי תלוי, לא באפשרויות התזונה הרבות ולא בנסיבות החיצוניות, היא הרגע השקט הזה בו שמנו לב. ואיך מקבלים מודעות – כמו כל דבר – מתרגלים מודעות, מתרגלים יוגה.

אחת הסגולות של תרגול היוגה שהיא מיד מחברת אותך אל גופך, אתה ממש מתחיל להרגיש ולהבין את גופך מחוץ לספרים, מחוץ לכל המחקרים המדעיים, מחוץ לסטטיסטיקות, אתה מתחיל להיות מודע אל מה ששלך. המודעות הזו מתחילה על המזרן אך מתרגל עקבי יאסוף את היכולת הזו אל חיו ביום יום. והחיים גבירותי ורבותי, קורים ביום יום, לא רק בתוכנית האימונים, בטיפוס על ההר או ברכיבה הבאה. מודעות היא התשובה הפשוטה.

וכשיש מודעות יש גם עבודה נכונה עם הגוף והתרגול גם מחזק את גופך, את שרירי הצוואר, השכמות והכתפיים, את עמוד השדרה, שרירי הליבה, הישבן והרגלים, הארבע ראשי והירכיים, עמידה נכונה, יציבה נכונה, גוף בריא, חטוב וגמיש. ופתאום אדם מרגיש גבוה יותר, פתוח יותר ומודע יותר לכל מה שעובר דרכו או נכנס אל גופו.

תזונה נכונה כבר תהיה הדבר שתרגישו לבד, מה מתאים ונכון להכניס ומתי. כשהגוף מתעורר עם תרגול היוגה כבר לא תצטרכו להתאמץ יותר, הגוף לבד ישיל מכם את כל מה שלא משרת אותו וכבר אין מלחמה בפחמימה או בבורקס וכבר אין מלחמה במתוק, הכמות המתאימה כאילו נכנסת מעצמה, במידה הנכונה. והספורט יחזור להיות תחביב, כזה שמשמח אתכם כשהשמש עולה או יורדת, ללא ספירת קלוריות רק תנועות של הגוף עבור הגוף.

ועכשיו כבר אינכם מבולבלים – אתם יודעים, אתם מודעים.

אז תמשיכו לעשות את הספורט שאתם כל כך אוהבים וגורם לכם להרגיש כל כך טוב, תמשיכו להזין את גופכם במה שמאפשר לכם תנועה מרבית, קלילות ושמחת חיים, אך הפכו אותם לבלתי תלויים, למדו את עצמכם את הרגע הזה בו שמתם לב – מה נכנס אל תוך גופכם.


עדי היקרי | אולטרה מרתוניסטית ומורה ליוגה לספורטאים




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • נגר נתן הגיב:

    ממש כך היוגה עושה את זה בדיוק כך הקושי היחיד זה ההתמדה ולאט לאט מרגישים ורואים את התוצאות אבל חייבים להתמיד גם שזה קשה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג