כיצד היוגה תעזור לכם עם כאבים ופציעות בברכיים?

רבים הם הספורטאים שחווים בעיות בברכיים, מאמנת היוגה עדי היקרי, מסבירה כיצד היוגה יכולה לבוא לעזרתכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי היקרי | צילום: ארז ריזו זוהר

לכל כתבות היוגה בשוונג היכנסו

ישנם אין ספור מחקרים אשר טוענים כי חיזוקים של הגוף ימנעו מאתנו פציעות, ישנם אין ספור מחקרים אשר טוענים שתרגילי גמישות אינם בהכרח מונעים מאתנו פציעות, ישנם אין ספור מחקרים שגם טוענים בדיוק אחרת, ישנם אין ספור מחקרים אשר מציגים אין ספור נתונים וישנו רק אדם אחד שבאמת יכול לקבוע – אתם. כל אחד מכם, כל ספורטאי בכל רגע נתון, בינו לבינו כאשר הוא בודק מה נכון ועובד עבורו.

מחקרים הם דבר נפלא, הם פותחים את המודעות שלנו אל מגוון המלים והאפשרויות, הם מאפשרים לנו לחוות המון שקט יחד עם הבנה, ידע ותחושה של שליטה, הם מאפשרים לנו לזוז, לנוע ולהתפתח וזה חשוב מאד ובכל זאת, כאינדיבידואל, הגוף שלכם הוא המחקר הפרטי שלכם.

פציעה בגוף בעקבות ספורט זה דבר שצפוי שיקרה, מה שהתחיל את הפציעה או מה ימנע אותה, את זה אולי אף פעם לא נדע בוודאות, אך כן נוכל לבחור לעשות את המקסימום שאנו יכולים ומבינים כדי להרגיש אחרת, להפחית את הכאב, לחזק את הגוף, להאריך את השרירים ולהיות מודעים לגופנו זו האחריות שלנו.

רבים הם הספורטאים שחווים פציעות, כאבים ובעיות בברכיים אם אתם רצים, רוכבים, שוחים, סביר שנתקלתם בתופעה. בואו נדבר רגע על בעיות הברכיים, מה גורם להן, מה התופעות וכיצד אפשר לקחת עליהן אחריות.

פציעות ברכיים

פציעות הברכיים יכולות להיווצר מסיבות רבות כגון, שינויים ברקמת הברך, שחיקה וקריעה של המניסקוס, התרופפות וקריעה של הרצועות או שחיקתו של הסחוס. פעילויות כמו סקווטים, טיפוס מדרגות, ריצה בירידה, עומס כתוצאה מפעילות ספורטיבית יכולים לעורר את הכאב ומאד חשוב להיות בהקשבה לגוף ולנסות להבחין מתי עולה כאב שזקוק לבדיקה ולטיפול מידי, יחד עם זאת ישנם דרכים נוספות בהן ניתן להגן על אזורים אלו הרבה לפני שהכאב הראשוני מופיע.

לעתים, מה שמשפיע על אזורים אלו ויוצר בהם את השחיקה הם מצבים כמו חוסר איזון בכוחות השרירים שמסביב לברך, חולשה של השרירים המקורבים, גמישות מופחתת או יציבה לקויה בזמן התנועה. אז מה ניתן לעשות? כיצד ניתן למצוא מענה יעיל ואפקטיבי? אחת הדרכים היעילות והנפלאות ביותר היא תרגול היוגה. תרגול היוגה עובד בו זמנית, גם על חיזוק וגם על הארכה של שרירים, גם על יציבה וגם על מודעות – תשומת לב היא אחת היכולות המדהימות להפחתת מקור הפציעה, היוגה מפתחת את היכולת הזו במתרגל כך שהוא לומד להתייחס לגופו יותר בהבנה ומתוך ידע איש על גופו הפרטי.

דרכי טיפול באמצעות היוגה

טיפול בחוסר איזון בשרירים סביב הברך – מרבית התנוחות בתרגול היוגה אינן עובדות רק נקודתית, כאשר נכנסים לתנוחה בתשומת לב ומדייקים את מנח הגוף ניתן לראות איך שרירים רבים מופעלים ומתחזקים בו זמנית, כך גם לגבי השרירים התומכים בברך, התנוחות השונות מפעילות קבוצות שרירים שונות ויוצרות איזון בשרירים לאזור שזקוק לתמיכה, כמו כן תמיד עובדים על שני צדי הגוף.

חולשה של שרירי הרגלים – ישנן תנוחות רבות בתרגול היוגה שעובדות על חיזוק שרירי הירך הפנימיים והחיצוניים, על הארבע ראשי, שרירי רגל אחורית, המסטרינג, תוך תשומת לב למנח התנועה ( ברך ועקב בקו אחד), ללא כאב ומתוך מקום של הרפיה בתנועה. תנוחות רבות ששמות דגש על מנח כפות הרגלים וחיזוק הקרסוליים, יציבה נכונה הרבה פעמים עושה את ההבדל.

מתיחות להגברת הגמישות – היוגה עוזרת בהגמשת הגוף והחזרת השריר עד כמה שניתן למצבו הניטרלי, היא מאריכה את השריר ומאפשרת זרימה טובה יותר של דם. פעילות מתיחות טובה יכולה מאד להועיל בשרירים מקוצרים (ברקמת ה ITB, בשרירי הקוודריספס וההמסטרינג).

העלאת המודעות ותשומת הלב – הדבר הבסיסי הזה אך הכל כך חשוב לעיתים נעלם מאיתנו הספורטאים, למדנו להזיז את סף הכאב שלנו עד המקסימום כך שהוא עולה לראשונה רובינו כבר לא מבחינים בו. היכולת לזהות את הרגע הראשוני הזה , לצאת מהאוטומט של הדחקת הכאב לעצור ולטפל הוא רגע מאד משמעותי עבור כל ספורטאי, הוא יכול ליצור את ההבדל בין פציעה לרגע לפציעה בהמשכים ולימים רבים של הפסקת הפעילות הגופנית. תרגול היוגה עוזר לנקות את הרעשים ולהגביר את תשומת הלב למה קורה אצלי בגוף עכשיו.

רבים הם הספורטאים שחווים בעיות בברכיים, והכל צפוי והרשות נתונה, בדקו את גופכם, לימדו אותו בתשומת לב, תרגלו יוגה. שימו לב בבחירתכם, שהתרגול יהיה מתאים למצב גופכם ולרמתכם, שימו לב שהגעתם לתרגול שתומך בצרכים שלכם ולא יוצר עליכם עומס נוסף. ישנן סגנונות יוגה רבים ומגוונים, בעיני ומניסיוני האישי, חשוב שהספורטאי יתחיל עם הסגנון האיטי ששם דגש על הרפיה ופחות על עבודה במאמץ אותה יש לכם בשפע.


עדי היקרי | אולטרה מרתוניסטית ומורה ליוגה לספורטאים




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג