יתרונות היוגה לספורטאי סבולת

היוגה, היא בדיוק בשבילכם רצים, טריאתלטים ובעיקר ספורטאי סבולת. מאמנת היוגה עדי היקרי עם כל ההסברים איך להימנע מפציעות ספורט, מדוע צריך להאריך שרירים ואיך לנשום נכון... קחו נשימה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות היוגה בשוונג היכנסו

עד כה, חלקכם אולי בחנתם את חסרונות היוגה עבורכם, מין תפיסה כזו בתודעה שיוגה זה לנשים בלבד, לרוחניים בלבד, לאנשים אחרים שהם לא אתם. טעות. כי היוגה, היא בדיוק בשבילכם, גברים ונשים, אנשים עסוקים, ספורטאים – כן, אתם, היוגה היא בדיוק בשבילכם.

צילום: Erez Rizo-zohar

עוד כתבות יוגה בשוונג
מדוע יוגה חשובה לספורטאים?
סיימתם רכיבה? פנקו את השרירים ביוגה
חימום יוגיסטי עמוק לפני ריצה

כספורטאים אתם רגילים להתחיל את היום לפני שהשמש יצאה, עוד לפני הזריחה עברתם בראש על כל משימה ומשימה, האנדרנלין בשמים והגוף בחגיגה. שזה נפלא, רמת החיוניות גבוה, החיוך על הפנים והנה אתם כאן מוכנים וערוכים לעוד יום תחת השמש.

גם אתם נשארים עם הכאב?

אך הימים תחת השמש לא תמיד מורכבים מאנדרנלין וחיוכים וכשהם יורדים, הגוף מתחיל לדבר, פתאום כואב בקרסול או בברך, בגב או בשכמות, במפרקי הידיים או באזור הכתפיים, פתאום משהו קורה שדורש התייחסות. רובכם, מגיעים אל הכאב ואף נשארים איתו לאורך זמן, אותו כאב אשר מנתק אתכם משגרת האימונים ומשאיר אתכם מתוסכלים וחסרי מענה.

היוגה, בקלות, יכולה לתת לכם את אותו מענה. היוגה תלמד אתכם כיצד להימנע מפציעות על ידי חיזוק מערכת השלד והעלאת המודעות לגוף, תלמד אתכם לנשום נכון ובכך להכניס יותר חמצן לגוף להזרים את הדם ולהפחית את הלחץ, זאת ועוד, היוגה תעמיק לכם את העבודה המנטלית עם זרם המחשבות הבלתי פוסקות שיוצרות בכם את התסכול שמתעורר על שאינכם על המסלול.

צילום: Erez Rizo-zohar

מניעת פציעות

חיזוק השלד ויצירת איזון – תחומים שונים של ספורט מחזקים אזורים שונים בגוף, כך למשל ריצה ורכיבה מפעילים בעיקר את פלג הגוף התחתון ובקושי נותנים דגש לפלג הגוף העליון, ואילו טניס או הנפת כדור מרכזים את מלוא תשומת הלב באזור ספציפי בפלג גוף העליון, האזור הדומיננטי שמתחזק משמעותית לעומת הצד הנגדי לו, ואילו אזורים כמו גב תחתון, אגן, צוואר, שכמות כמעט ולא מקבלים התייחסות, מצב שכזה יוצר שלד לא מאוזן ומכאן כאב ופציעות. אחריות של כל ספורטאי לוודא שגופו נמצא באיזון מלא ובכך להפחית את רמת הכאב שהוא חווה וכמובן את הפציעה הבטוחה לבוא. אז כיצד יוצרים שלד מאוזן? יוגה. ביוגה, ישנן תנוחות שמחזקות אזורים בגוף שמעולם לא הייתם מודעים לקיומם, היתרון ביוגה שהיא עובדת על שהות מקסימלית בכל תנוחה מה שמעלה את הקושי אך גם מחזק משמעותית, אולי אף יותר מכל ספורט שעשיתם.

הארכת השרירים וטווח התנועה

שמעתם עוד הרבה לפני, ואף חוויתם על גופכם לאחר פעילות גופנית ממושכת את חוסר היכולת שלכם להתכופף או לזוז בתגובתיות מהירה מספיק מבלי שייתפס לכם איזה חלק בגוף, למה? כי הפעילות הספורטיבית שאתם עושים, אומנם מבורכת היא, אך גם מקצרת לכם את השרירים ואת טווח התנועה שלהם. שרירים בגוף, מתקצרים ומתארכים בהתאם לפעילות שנבחר לעשות. כיצד השריר מתכווץ? בתאי השריר ישנם שני חלבונים ( אקטין ומיוזין) – במהלך פעילות, מקבל השריר פקודה מתא העצב המחובר אליו להתכווץ, ואיך זה קורה בפועל – החלבון במיוזין מחליק על פני האקטין ויוצר חפיפה גדולה שמקצרת את השריר, כשזה קורה, טווח התנועה שלנו קטן ומקור הפציעות גדל. הדבר החיובי בכל הסיפור הזה, שניתן וכדאי להאריך את השריר. נכון, יש שיפתרו את עצמם שגמישות הינה תכונה מולדת, יתכן שכך, ובכל זאת, ניתן לשפר אותה בכמה שיטות, אחת מהן היא על ידי מתיחות, המתיחה יוצרת הארכה של השריר ומעלה את הגמישות, כשזה קורה היכולת של המפרק והשרירים המקיפים אותו לנוע במלא טווח התנועה מבלי לגרום לגוף כאב נזקים או פציעות, עולה. היוגה, בדרכה הייחודית תאפשר לכם להאריך כל שריר בגוף, ההתמדה בתרגול תראה לכם גמישות שמעולם לא חוויתם וגופכם יודה לכם.

מודעות והקשבה לגוף

בעיני גם החשוב ביותר, רבים המקרים בהם אינכם שמים לב לכאב שמתעורר או בכלל בוחרים להתעלם ממנו וממשיכים בשגרת האימונים. הדבר מביא לפציעות רציניות שמשביתות אתכם לאורך זמן. היוגה בראש ובראשונה תחזיר אתכם אל ההקשבה לגוף, זה המקור שלה- המהות. מורה מיומן יפתח בך הקשבה מלאה לגופך כזו שתביא אותך לעצור ולטפל בעצמך בדיוק בזמן.

איך נושמים?

אדם קם בבוקר, מתחיל לנשום. אז זהו – שלא. רובינו נושמים רוב היום מהפה מתוך החלק העליון של בית החזה זוהי נשימה קצרה מאד ולא יעילה ( פרט לרגעים בהם אנו עושים ספורט שדורש זאת), נשימה נכונה ויעילה על פי היוגה, נעשית דרך האף, עם השאיפה האוויר נכנס והנשימה מגיעה מהבטן אל בית החזה ואל הכתפיים וכך הגוף מתמלא בחמצן שנכנס אל תוך מחזור הדם שמעביר את החמצן וחומרי הזנה לכל תאי ואיברי הגוף וגם מסלק ממנו רעלנים ופחמן דו חמצני. כשהנשימה היא קצרה תהליך העברת החמצן בדם מועטה ונפגמת. הנשימה, המקור הראשוני שלנו, הסמל להיותנו חיים, בסיסי. תרגלו יוגה. תתחילו לנשום.

במאמר הבא, נעבור על מספר תנוחות לחיזוק פלג גוף תחתון.

עדי היקרי | אולטרה מרתוניסטית ומורה ליוגה לספורטאים




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג