איך היוגה תסייע לכם בפציעות רכיבה?

מאמנת היוגה עדי היקרי מסבירה כיצד היוגה פועלת ועוזרת לגוף לחזור לעצמו לאחר רכיבה ממשוכת של עשרות קילומטרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי היקרי | צילום: ארז ריזו זוהר

לכל כתבות היוגה בשוונג היכנסו

בשנים האחרונות רכיבה על אופניים הפכה לספורט מאד פופולרי. אם ככלי תחבורה נוח אשר מוביל אותנו ממקום למקום בהנאה כשהרוח מלטפת את פנינו וגופינו מקבל את מנת הכושר והאדרנלין היומי, אם כזמן איכות עם עצמנו בשטח כאשר הבוץ פוגש את פנינו בחיוך, או אם בחרנו לפדל את נשמתנו אל עבר תחרויות איש ברזל שתפסו תאוצה.

כך שגם אם בחרתם ברכיבה לשם הנאה וגם אם בחרתם ברכיבה כחלק מהספורט בו אתם רוצים להתחרות סביר שתבלו בו שעות רבות. שעות של סיבובי גלגל ואימונים על המסלול וברגעי האמת. שעות בהם תרגישו את הגוף את הגב התחתון ואז את העליון, את השכמות והצוואר, את הארבע ראשי ואת כפות הידיים, את חוסר הנוחות בישבן ואת הרגע שאחרי, כן, אותו רגע בו הגלגל נעצר והרגל שוב פוגשת את הקרקע, ואז הרגל השנייה, ואז גם צריך ללכת, והכאב בגב חזר והתנועה מוגבלת. למה? ככה. כי זה מה שקורה כשרוכבים.

הרכיבה לא סתם תפסה תאוצה, היא עשתה זאת באלגנטיות אל מול נופיה המתחלפים במהירות עם כל סיבוב של הגלגל, קילומטרים שהכל זז מהר, הריגוש עולה והאדרנלין בשמיים. אך לפרקים אתה מרגיש את גופך כואב, לעתים אולי חווה דלקות או פציעות אחרות לאורך עמוד השדרה או הרגליים. נכון, אינך יכול לדעת בוודאות מה יגרום לפציעה הבאה או מה ימנע או ירפא אותה, אך אתה בהחלט יכול לעשות את המקסימום שאתה מבין עבורך, אתה יכול לקחת אחריות על גופך, לחזק את השרירים התומכים במסע הרכיבה שלך, לשפר את היציבה שלך ויכולת הריכוז שלך ולהפוך את הרכיבה לנעימה ובריאה יותר.

תרגול היוגה יכול לעזור לך בזה

בכתבות הקודמות צוינו יתרונות היוגה לרוכבי האופניים ואף הועלו תרגילים ספציפיים עם סרטונים לצורך חיזוק הגוף של הרוכב בשרירים התומכים ברכיבה. ההבנה שיש צורך בגיוון ובשילוב של למידה חדשה כמו תרגול היוגה בתוך הספורט שלכם, תתרום לגופכם ותאפשר לכם לקיים את הרכיבה שאתם כל כך אוהבים לאורך זמן.

ישנם סגנונות ספורט רבים שיכולים לתרום לכם בזה, אך היוגה תאפשר לכם לעשות את זה ביעילות, בכיף ובאלגנטיות. תרגול היוגה משלב בתוכו כל כך הרבה אלמנטים שחשובים לרוכבים ובכלל לכולנו כבני אדם. בשיעור אחד עוברים על רצף תנוחות שעובדות על כל פלגי הגוף, העליון, האמצעי והתחתון, ושמים דגש על חיזוק השרירים והארכתם, שמים דגש על עמוד השדרה והחזרת היציבה שלנו למנח התקין והנכון על מנת שנצמצם כאבי גוף מיותרים.

זאת ועוד, מתחילים להעלות את יכולת הריכוז שבנו ואת תשומת הלב וההקשבה אל הגוף ובכך ניתן למנוע פציעה מהר יותר. וכבונוס, לומדים לנשום נכון, נשימה נעימה ומרגיעה שמכניסה אותנו ברגע אל תוך השלווה. פשוט כדי לחיות.


עדי היקרי | אולטרה מרתוניסטית ומורה ליוגה לספורטאים




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג