עלייה לרגל: אולימפיאדת הילדים הבינלאומית מגיעה לירושלים

ירושלים תארח את אולימפיאדת הילדים בה ישתתפו 1,500 ילדים מ-69 ערים ו-30 מדינות במשך חמישה ימים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עיריית ירושלים תקיים ותפיק הקיץ את אירוע הספורט לילדים הגדול בעולם בהשתתפות של כ-1,500 ילדים. בתחרות הבינלאומית היוקרתית ישתתפו ילדים בני 14-16, שיגיעו לירושלים מ-69 ערים ו-30 מדינות ברחבי העולם, ביניהן: אוסטרליה, דרום קוראה, תאילנד, ארה"ב, קניה, הודו ועוד. הספורטאים הצעירים יתחרו ב-9 ענפי ספורט על פני 5 ימים, בתחרויות שישלבו ספורט מקצועי לצד הנאה ותחרותיות תחת הסיסמה: PLAY FAIR, WIN A FRIEND.

הילדים יתחרו בענפים כמו כדורגל, כדורסל, סטריטבול ועוד | צילום: International children games organizat

ירושלים נבחרה לארח את אולימפיאדת הילדים, החוגגת הקיץ 50 להיווסדה, זאת לאחר שהילדים התארחו ב-2016 בטאיוואן, בעיר טייפאי החדשה, וב-2017 בליטיבניה בעיר קאונס. אירוח האולימפיאדה בירושלים, הוא חלק מתנופת הספורט בה מתקיימים אירועי ספורט גדולים כמו המכביה, היום הראשון של הג'ירו ד'איטליה, מרתון ירושלים, אליפות אירופה בכדורגל עד גיל 21 , מסע האופניים גראנד-פונדו ניו יורק והאולטרה מרתון – ירושלים הפכה ליעד מרתק ואטרקטיבי לתחרויות ספורט בינלאומיות.

69 ערים ו-30 מדינות מרחבי העולם

אירוע הפתיחה של אולימפיאדה יתקיים בבריכת הסולטן ב- 29 ליולי, בנוכחות 2,500 ספורטאים צעירים נציגי ערים וקהל, כאשר הקהל הרחב מוזמן לטקס הפתיחה ללא תשלום. התחרויות בירושלים יתקיימו בין התאריכים 30 ליולי – 3 באוגוסט ויתפרסו על פני שבעה מתקני ספורט רחבי העיר, ביניהם, במתחם הספורט החדש של ימק"א. הילדים יתחרו בענפים כמו כדורגל, כדורסל, סטריטבול, כדורעף, סייף, ג'ודו, אתלטיקה, טניס ושחייה. את ישראל ייצגו בגאווה כ-150 ילדים.

החדרת ערכים בילדים המתבגרים | צילום: International children games organizat

ראשיתה של אולימפיאדת הילדים הבינלאומית החלה כתחרות בין 9 ערים בשנת 1968, מתוך אמונה כי העיסוק בספורט בגיל הצעיר תורם להחדרת ערכים בילדים המתבגרים, כגון: שאיפה למצוינות, כבוד, חשיבות הניצחון, שיתוף פעולה בקבוצה והתמודדות עם מכשולים. עד היום, השתתפו בתחרויות למעלה מ-600 ערים, 95 ארצות מ-5 יבשות ולמעלה מ- 30,000 ספורטאים צעירים.

"ירושלים על המפה, ואנחנו שמחים ונרגשים לארח את משחקי אולימפיאדת הילדים הבינלאומית בקיץ", מספר לשוונג ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, "אין ספק שזו הבעת אמון בהשקעות הרבות שלנו בשנים האחרונות בתחום הספורט, שנועדו להביא מפעלים בינלאומיים לבירת ישראל ולפתח את כלכלת העיר. זו הזדמנות נהדרת להציג את מדינת ישראל וירושלים לעולם בהקשרים חיוביים כספורט, ואני בטוח שהספורטאים הצעירים יזכו לחוויית ספורט ייחודית ומרגשת ולקבלת פנים ירושלמית החמה. משחקי הספורט יעניקו אתגר והנאה ספורטיבית, לצד קידום ערכי הסובלנות, כבוד הדדי ועבודת צוות".

מר טורסטן ראש, נשיא ICG מציין כי: "70 שנה למדינת ישראל ו- 50 שנה לארגון ICG מוצאים עצמם בירושלים, בבירה הייחודית עם התרבות העשירה, בה מתקיים לראשונה אירוע לספורטאים צעירים ברוח האולימפיאדה. ארגון ה- ICG גאה ומודה על ההזדמנות לחוות שיא בינתרבותי שעתיד להתרחש הקיץ בירושלים".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג