מכון וינגייט בתנופה: משרד הספורט ישקיע 56 מיליון שקל לשדרוג המתקנים

במעמד שר התרבות והספורט חילי טרופר, הושק לראשונה פרויקט הפיתוח והבינוי של מכון וינגייט העתידני
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אתמול (רביעי) הושק במכון וינגייט פרויקט שדרוג המתקנים והתשתיות במכון כחלק מפרויקט האצת הצמיחה במשק. במסגרת הפרויקט אישר השר טרופר תקציב של 56 מיליון שקל הנועד למטרת שדרוג מתקנים קיימים והקמת מתקני בית לאומי לאיגודי האתלטיקה, הטניס, השחייה, ההתעמלות, הג'ודו, כדורעף החופים והטיפוס. במהלך האירוע, הציג מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי את ההדמיות והמיזמים השונים שיבוצעו במסגרת הפרויקט שיהווה שדרוג משמעותי למכון וינגייט ומיצובו כמשכן ספורט בסטנדרטים בינלאומיים להם חיכה עולם הספורט בישראל. עוד יוקם במסגרת הפרויקט בניין עתידני ורב תכליתי אשר ישמש משכן לאומי עבור נבחרות ישראל השונות.

אצטדיון האתלטיקה במכון יזכה לשדרוג משמעותי | צילום: אבי שי

אצטדיון האתלטיקה במכון יזכה לשדרוג משמעותי ביותר בסך 12 מיליון שקל והוא יהווה בית לאומי לנבחרות האתלטיקה. השדרוג אף יכלול שיפוץ מסלול הריצה, בורות ומשטחי קפיצה, משטחי הטלה, שדרוג התאורה, והטריבונות. יוקם מתקן טניס לאומי עבור נבחרות הטניס שיכלול 8 מגרשים, ביניהם 2 מחימר. 2 מגרשים יזכו לקירוי בעלות של 8 מיליון שקל.

הבריכה האולימפית הוותיקה אשר הוקמה בשנת 1971 תעבור שיפוץ נרחב ותותאם לאימוני נבחרות הכדורמים, שחייה צורנית ושחייה בעלות של 8 מיליון שקל. איגוד ההתעמלות יזכה להרחבת שטחי האימון באולמות ברלין ואולם באג הישן בעלות של 3.3 מיליון שקל. באולם נבחרת הג'ודו גברים יוחלפו מערכות המיזוג בעלות של 250 אלף שקל.

יוקם מתקן אימונים לאומי לנבחרת הכדורעף חופים בעלות של 2.2 מיליון שקל. המתקן יכלול 5 זירות משחק.
מתחם לאומי נוסף שיוקם הוא קיר אימון לענף טיפוס הבולדרינג המתפתח בישראל שיבנה לנבחרת ישראל בעלות של 800 אלף שקל. במסגרת הפרויקט יבוצע שדרוג מקיף לנושאי בטיחות ונגישות בקמפוס הישן של המכון בהיקף של 12 מיליון ש"ח. לוח הזמנים הצפוי לסיום כל עבודות הוא דצמבר 2021.

"בשורה גדולה לכל מי שהספורט הוא דרך חיים עבורו", השר חילי טרופר | צילום: אבי שי

"בתקופה מאתגרת זו אנחנו מביאים בשורה גדולה לכל מי שהספורט הוא דרך חיים עבורו", מסר שר התרבות והספורט חילי טרופר, "ההשקעה והפיכתו של המכון למתקדם וחדשני תעניק מענה רחב והוא יהווה בית ברמה הגבוהה ביותר שזקוק לו הספורטאי, כפי שקיים בעולם. חשיבות הפרויקט היא עצומה ואני רוצה להודות לכל האנשים שלקחו חלק, למנכ"ל משרדי רז פרויליך ולאנשי מכון וינגייט".

מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי: "אני מברך את שר התרבות והספורט חילי טרופר על החלטתו להקצות תקציבים אדירים בהיקפם להשקעה ופיתוח של מכון וינגייט המכון הלאומי למצוינות בספורט דווקא בעת הזו. זהו צעד ענק לספורט ההישגי בישראל וציון דרך היסטורי בהתפתחותו של המכון שעבר לבעלות המדינה לפני שנתיים וחצי. ספורטאי ההישג של ישראל ראויים למתקני אימון איכותיים כמו עמיתיהם מרחבי העולם עימם הם מתחרים. הפרויקטים הללו יביאו להרחבת המכון והגדלת היקפי הפעילות של ספורטאים מהארץ והעולם שיבואו למכון וינגייט למחנות אימון וייהנו מהתנאים המצוינים שיש לנו ולישראל להציע. ההודעה משמחת שבעתיים על רקע הישגיהם הנפלאים של ספורטאים המתאמנים בדרך קבע במכון".

יו"ר המועצה הלאומית לספורט הנכנס, אריק פינטו: "כשחילי פנה אלי, שאלתי אותו שאלה אחת – האם אפשר להשפיע. מיד ענה לי שכן. בעיניי, ספורט מעניק לכל ילד וילדה את הזכות לחלום ולהגשים ואף יותר מזה הוא מגביר עוזר לחוסנה הלאומי של המדינה. אני אשמח לתרום מהניסיון שלי לגיבוש אסטרטגיה ותכנון ארוך טווח".

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך: "אני גאה על כך שהצלחנו בזמן קצר להביא לבשורה גדולה מעין זו. מכון וינגייט יהפוך לביתם של כלל הספורטאים והספורטאיות בישראל, המתקן הרב תכליתי יכשיר את מכון וינגייט לשמש כבית לאומי לספורט בישראל ויספק מעטפת וכלי לעבודה מקצועית על מנת לממש את הפוטנציאל של כל ספורטאי לקצור השיגים והצלחות. גם אם לא אנחנו נגזור את הסרט, חשוב היה לנו לבסס את התשתית לספורט הישראלי.

עוד נכחו באירוע: יו"ר המכון יקי אנוך, ראש מנהל הספורט עופר בוסתן, מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג, יושבי ראש איגודי האתלטיקה, הטניס והכדורעף. והספורטאים יעקב טומרקין ואלכס חזנוב.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג