החלום ושברו – ישראמן 2021

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מבואס על התוצאה אבל גאה בעצמי. צילום: shutterstock

לאחר שחיממה מנועים באופטימיות זהירה ולאחר הכנות מפרכות של משתתפי האירוע וצוות ההפקה, בוטלה תחרות הישראמן ה-22. התחרות אשר אמורה היתה להתקיים ב-29/1/21, נדחתה ל-5/3/21 בשל סגר הקורונה השלישי.
את הישראמן אין צורך להציג – אחת מעשר תחרויות איש הברזל המובילות בעולם, ואחת הקשות שבהן, מוכרת לטריאתלטים בעולם כולו, ומושכת מדי שנה כ-2,000 משתתפים, מהם מאות מחו"ל. התחרות, שמשמעת כמנוע משמעותי לעיר אילת מדי חורף, נועדה השנה להיות אירוע הספורט הראשון בעולם המערבי, למשתתפים שאינם רק מקצוענים (להבדיל מליגות מקצועניות בכדורגל וכדורסל).

השתלשלות אישורי הישראמן נראתה מבטיחה. עוד בנובמבר הועבר אישור משרד הבריאות למתווה הזנקת התחרות בקפסולות של 20 משתתפים בכל זינוק, וההכנות והארגון נכנסו העלו הילוך. עם פתיחה הדרגתית של הסגר במהלך פברואר וחזרת המשק לפעילות, כולל חדרי המלון באילת השבוע, הסתמן שהאירוע יתקיים. משרד הבריאות הודיע שוב בראשית השבוע כי אין מניעה לקיים את התחרות.

עיריית אילת, משרד התיירות, משרד התרבות והספורט ורשת ישרוטל נרתמו להכנות ולהיערכות, וצוותי העבודה ירדו לסבב הכנות באילת.
אלא שבינתיים, המשטרה עיכבה את אישור האירוע. בשלב מסוים נודע כי חששה של המשטרה אינו מתקינות התחרות ברמת המשתתפים, אלא מנוכחות אפשרית של צופים לאורך המסלול. בסופו של דבר, רק ביום חמישי לפני הצהריים, נמסר כי התחרות תוכל להתקיים במתווה "תו ירוק".

המתווה שאושר מול המתווה החדש
למרות שמתווה הזנקת הקפסולות אושר חודשים מראש, פתאום נמצאו "כללים חדשים" שאין קשר בינם לבין ספורט בשטחים פתוחים. הבירוקרטיה קשרה את עצמה ל"תו הירוק". אלא שהתו הירוק מעולם לא נועד לספורט בשטחים פתוחים. התו הירוק הוא מתווה שהותאם ייחודית לכניסת קהל צופים למגרשי הכדורגל והכדורסל, עם מגבלה של אדם אחד לכל 7 מ"ר. בשעה שכל ארבעת המתחמים הסגורים של הישראמן (מתחמי הזינוק, הסיום ושני שטחי ההחלפה) מקיימים בקלות ובפער את כללי התו הירוק, יתר מסלול התחרות מתקיים בים הפתוח, על כבישי מדבר ומרחבים פתוחים. אין בינו לבית "תו ירוק" דבר.

בשעה שמשרד הספורט התעקש שהתחרות מותרת ללא קשר לתו הירוק, בדיוק מהטעם התו הירוק נועד לקהלים במגרשי כדורגל וכדורסל, המשטרה טענה שהיא אינה יודעת לשלוט בהיתכנות של התקהלויות מחוץ למתחמי התחרות.
בסופו של דבר, ההתעקשות על החסימה הבירוקרטית, מנעה גם ירידה לפרטי האירוע. אף אחד ממשרדי הממשלה לא טרח לברר בדיוק כיצד התחרות מתנהלת. שאלות חוזרות ונשנות כמו "כמה משתתפים יהיו באירוע בסך הכל", העידו על חוסר ההבנה שהישראמן תוכנן להיות מוזנק על פני שלוש שעות, ולהתקיים כ-17 שעות, על פני מאות קילומטרים.
בסיום, לאחר הכנות של חודשים, נותרו גם המשתתפים וגם המארגנים, מאוכזבים ומתוסכלים, עם תחושה מעיקה של החמצה מיותרת. השמועה היא שעשרות רבות של משתתפים מתכוונים לרדת לאילת כדי לעלות עצמאית על המסלול בסופ"ש הקרוב.

אירוע שכולו תשוקה לספורט
אור בנימיני מנהל ישראמן חוזר ומדגיש: "ההוצאות סביב אירוע מסוג זה הן אדירות, ההתחייבויות מטעם ההפקה אדירות, המלחמה שלנו על קיום תחרות הישראמן, כולה מתשוקה אמיתית. המלחמה על קיום ישראמן 2021 התבססה על דבר אחד – האמונה שלנו בחשיבות קיום אירועי ספורט. כל אחד מאיתנו מאחורי הקלעים ובוודאי כל המשתתפים בה, רואים בספורט דרך חיים בעלת חשיבות נפשית ובריאותית ורק טבעי שלאחר שנה כזו חשוב מתמיד לקיים תחרות שכזו."

הוסיף חגי אשלגי, מבעלי הישראמן: "הלכנו עד הקצה כדי לקיים את התחרות. לא היינו יכולים להילחם ככה אלמלא עמדו לצדנו שותפים מדהימים בעיריית אילת ובמשרדי הממשלה ועוד אנשים טובים רבים בדרך. בסוף, מה שהכריע היו חששות מנותקים מהמציאות, ובירוקרטיה שבבסיסה איננה רלוונטית לתחרות כמו ישראמן, עם כללים שהובאו בכלל מעולם של הכנסת קהל למגרשי כדורגל. אנחנו מאמינים גדולים בספורט כדרך לחיים טובים. בישראל 2020-21 גם על הדבר הבסיסי הזה צריך להילחם. גם אם בסיבוב הזה נבלמנו, את המצור הזה אנחנו נבקיע. בו זמנית, מתחילים כבר לחשוב על החודשים הקרובים ועל ישראמן 2022."




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אורן מנהריה הגיב:

    תסתכלו מהצד על התגטבה המאשימה שלכם ותבחנו
    מהתחלה מחודש מאו היה ברור שהעולם ישתנה .אם נשווה מה שבגדול לא ניתן אפילו אירונמן העולמית לא ניסתה ללחוץ על אף מדינה או אזור לקיים תחרות אםילו רות שהחזירה כסף כמו גדולים
    אבל אתם אתם הרי ניחנתם בקמצנות זה לא ממש מענין אתכם הספורטאים מה שמענין אתכם זה למה להפסיד שנה כי בעצם אירוע אחד מחסה לכם הכנסה לשנה !!
    אם היה לכם רגש קמצוץ של רגש לא הייתם מקימים את האירוע ספורטאים האמינו לכם שילמו לכם התאמנו זרקו כסף ומשפחו שלמות התמודדו עם התקופה הזו .
    אתם יודעים רק לזרוק רפש עם משטרה ועל חברי הכנסת ומשרד הבריאות .
    בושה וחרפה

    1. טריאתלט הגיב:

      ואתה כותב שהם זורקים רפש?
      מה אתה?
      מי שעקב ובדק ראה בדיוק מה קרה.
      הרבה אנשים אומרים שההצטרפות של ראש העיר לגדעון סער והפוסט שלו נגד ביבי מיום ראשון השבוע, הם הדברים שדפקו את אנשי הברזל.
      לא פוסל שזה נכון.
      תבדוק את עצמך.

    2. אלי הגיב:

      אין לך מושג על מה אתה מדבר,
      סע למעוזי הימין/דתיים ותבין שהכל פוליטי,
      אילת תיפגע בגלל שראש העיר לא מצדיע לנאשם,
      לא הייתה שום מניעה לקיים את הארוע!!!

  • אלי הגיב:

    אין לך מושג על מה אתה מדבר,
    סע למעוזי הימין/דתיים ותבין שהכל פוליטי,
    אילת תיפגע בגלל שראש העיר לא מצדיע לנאשם,
    לא הייתה שום מניעה לקיים את הארוע!!!

  • מיקי עטיה הגיב:

    אני מאמין למארגנים שעשו מאמץ עילאי, הבעיה זה הטיימינג, להביא ספורטאים לקצה ולהודיע שבוע לפני שהתחרות מתבטלת זה אסון, מן הסתם עשרות או מאות יעשו איש ברזל בסוף שבוע הקרוב ואני ביניהם כי אף אחד לא יזרוק שנה של אימונים

  • טל סנונית הגיב:

    כבוד גדול לשוונג ולעומדים בראשה. מקדמים את תרבות הספורט בצורה מעוררת השראה .

  • סייפן הגיב:

    הערכתי הרבה לכם, אנשי ישראמן.
    נתתם את הנשמה כדי לנסות ולהוציא את האירוע הזה לפועל.
    העיתוי והסיבה בגללה פסלה המשטרה את האירוע מעידים בעיניי בעיקר על התנהלות רופסת ו"ראש קטן". זה מרגיש ממש כמו סיכול ממוקד.

    אל תיפול רוחכם.
    נתראה בישראמן 2022.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג