קיר הטיפוס החדש שיבנה במכון וינגייט יהיה בעלות של 2.5 מיליון שקל

המתקן יוקם לצד שורת מתקנים נוספים המשודרגים בימים אלה במכון לטובת איגודי הספורט והנבחרות הלאומיות הפועלים במכון וינגייט. עלות הפרויקט כולו 85 מיליון שקל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בניית הקיר במכון וינגייט | צילום: זאב ינאי, בייסברג טים

מכון וינגייט החל בבניית מתקן לאומי ראשון לענף הטיפוס בהשקעה של 2.5 מיליון שקל והוא יהיה מיועד לשימוש הנבחרת הלאומית בטיפוס, וישמש גם להכשרת סגל עתודת המאמנים של הענף. במסגרת הפרויקט נבנה בימים אלו מתקן בולדר באולם נורמן הוותיק בשטח של כ-300 מ"ר. כמו כן, נרכש קיר טיפוס בולדר נייד לתחרויות ופעילויות חוץ.

הקמת מתקן זה ומתקנים נוספים שבדרך, מגיע בעקבות מהלך "הבתים הלאומיים" של איגודי ספורט רבים. בין האיגודים שהצטרפו למכון במודל בתים לאומיים מאז אוקטובר 2021 ניתן למנות את איגוד הטניס, איגוד האתלטיקה, איגוד כדורעף חופים, איגוד ההתעמלות ואיגוד הסיף. במסגרת המהלך האיגודים יעבירו את מרכז האימונים שלהם למכון וינגייט, המשמש כבית של הספורט הישראלי ומאגד תחתיו את פעילות האיגודים האולימפיים.

בין המתקנים הנוספים שיוקמו ניתן למנות אולם התעמלות מכשירים שני בהשקעה של 2.5 מיליון שקל, בנוסף לשני פרויקטים שהושלמו ב-2020 בהיקף של כ-12.5 מיליון שקל, ובהם אולם "ברלין" ואוהל ההתעמלות האמנותית, ששימשו כמתקני האימונים של ארטיום דולגופיאט ולינוי אשרם בשנה וחצי האחרונות לפני המשחקים האולימפיים של טוקיו 2020; שדרוג אצטדיון האתלטיקה למתקן אימונים בינלאומי בעלות של 14 מיליון שקל.

כחלק מהפרויקט ייבנה חדר כושר ייעודי ויירכש ציוד אימונים ומדידה אלקטרוני בשווי 3 מיליון שקל; הקמת מתחם מגרשי כדורעף חופים חדש בעלות של 3.4 מיליון שקל, בין הפרויקטים הנוספים שיבוצעו בשנה הקרובה : שיפוץ אולמות הכדור הוותיקים, הקמה ושיפוץ שני חדרי כושר נוספים, הקמה ושיפוץ של מתחמי התאוששות, הוספת מגורי מאמנים ורכש ציוד לרפואת הספורט ב-1 מיליון שקל.

הקמת מתחם הטיפוס בוינגייט יתרום לשגרת האימונים של הספורטאים המקצועיים | צילום: זאב ינאי, בייסברג

"איגוד הטיפוס הישראלי עשה עבודה מדהימה בהחדרת הענף הזה לליבו של הספורט הישראלי, בתכנון מראש, בעבודה מאומצת ובמבט אל המרחק", מספר מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי, "ממש כמו שהם מתכננים כל טיפוס על קיר או מצוק. לקיר, שנבנה בימים אלו, יש משמעות אדירה למטפסות ולמטפסים – סוף סוף לענף יהיה מתקן אימונים בלעדי שהוא חלק ממכון וינגייט, הבית של הספורט הישראלי, לצד ענפים אולימפיים אחרים. ואנחנו שמחים להיות הבית הראשון שמזמין את דייריו לטפס על הקירות שלו".

מנכ"ל התאחדות הטיפוס בישראל ארז הראלי: "ענף הטיפוס נמצא בהתקדמות מתמדת בשנים האחרונות בארץ ובעולם. אנחנו בהתאחדות פועלים רבות לשיפור התשתיות בישראל, על מנת להפוך למדינה ולנבחרת מובילה בענף. בניית הבית הלאומי היא צעד משמעותי וחשוב עבורנו, כדי לקחת את הטיפוס צעד נוסף קדימה. אנחנו מודים למינהל הספורט, למכון וינגייט ולוועד האולימפי על שראו בנו פוטנציאל ועוזרים לנו לשפר את התנאים של הספורטאים והספורטאיות. אנחנו מאוד גאים ונרגשים, ובטוחים שהאולם החדש יעזור לנו להגיע להישגים נוספים בזירה הבינלאומית".

מטפס נבחרת ישראל ישי כלפון: "הקמת מתחם הטיפוס בוינגייט, שמיועד לחברי נבחרת ישראל יתרום מאוד לשגרת האימונים שלנו הספורטאים. ראשית, מתחם האימונים יהיה מרווח ויאפשר לנו להתאמן בחופשיות, דבר שנמנע מאיתנו כרגע בעקבות העומס הגדול שנמצא בקירות המסחריים בהם אנחנו מתאמנים. בנוסף, נוכל לייצר מסלולים בהתאם לשינויים בסגנון הטיפוס שנמצא בתחרויות ולייצר סימולציות מתאימות לקראת תחרויות בארץ ובחו"ל".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג