בהשפעת נינג'ה ישראל: יוקם קיר טיפוס מקצועי במכון וינגייט

מכון וינגייט והתאחדות הטיפוס בישראל יקימו מתקן אימונים לאומי עבור המטפסים התחרותיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מכון וינגייט יקים בתחילת שנת 2021 מתקן אימונים ייעודי עבור ענף נבחרת הטיפוס הספורטיבי. בשלב הראשון יוקם קיר טיפוס בסגנון בולדרינג בעלות של 800 אלף שקל כבר במהלך החודשים הקרובים. בהמשך המכון יקים עוד שני קירות טיפוס לענפי ההובלה והספיד. הפרויקט נערך בהובלה מקצועית של התאחדות הטיפוס בישראל ובסיוע משרד התרבות והספורט.

יובל שמלא | צילום: דייגו רוסמן

ענף הטיפוס, הידוע כספורט אתגרי ודינאמי, הפך פופולרי מאוד בקרב צעירים ומבוגרים בארץ ובעולם. בוודאי לאור החשיפה העצומה לו זוכה הענף בתכנית "נינג'ה ישראל" בה התחרו וזכו המטפסים המובילים: יובל שמלא ואלכס חזנוב.

ההערכות הן כי בישראל 30,000 מטפסים והמספר הזה מטפס גם כן, כשברחבי הארץ פועלים כיום 40 קירות. עם זאת, קירות טיפוס אלה הינם לקהל הרחב ואינם מותאמים לצרכי האימון של ספורטאים תחרותיים. הדרך היחידה היום של המטפסים התחרותיים הישראליים להתאמן ברמה הדרושה הוא לקיים מחנות אימונים בחו"ל.

אלכס חזנוב | צילום: עומר אלפנדרי

כל זאת בזמן שנבחרת ישראל לטיפוס, המונה 44 ספורטאים רשמה 135 הופעות בינלאומיות בשנת 2019 בלבד. 4 מהם משתתפים בסגל למשחקים האולימפיים בטוקיו ו-4 ספורטאיות נוספות נמצאות בסגל הטופ-טים לקידום ספורטאיות נשים. גם ברמה הארצית שנת 2019 היתה משמעותית – בשנה זו נערכו 20 תחרויות סבב ברחבי הארץ במסגרת הליגה הארצית עם קרוב ל-500 מתחרים ו-4 תחרויות נוספות במסגרת אליפות ישראל לבוגרים ולנוער. ענף הטיפוס יופיע לראשונה במשחקי טוקיו 2021 כענף אולימפי והוא בדרך לקבל מעמד קבע החל מהמשחקים האולימפיים  של פריז 2024, מה שהיווה זרז להקמתו המהירה של מערך תשתית ואימונים במכון וינגייט.

בשלב הראשון יוקם קיר טיפוס בסגנון בולדרינג – קיר בשטח של מעל 200 מ"ר בגובה נמוך יחסית של 4 מטרים, ללא אבטוח עם מזרון עבה ורך בתחתית הבולם את הנפילה. המתקן כולו יהיה בשטח של כ-200 מ"ר. בשלב השני יוקמו קיר טיפוס בסגנון הובלה – זהו קיר בגובה של כ-25 מטר ואף יותר כאשר הטיפוס מתבצע באמצעות אבטוח חבל וקיר טיפוס בסגנון ספיד – קיר בגובה קבוע של 15 מטרים עם שיפוע קבוע, אחיזות קבועות עם מסלול קבוע שאינו משתנה מתחרות לתחרות. שם הספורטאים מתחרים נגד השעון.

נעמה יוחאי | צילום: גלעד צביאלי

"אנו מאמינים כי מתקן טיפוס לנבחרת הלאומית, יחד עם שאר המעטפת ההישגית ומגוון השירותים שהמכון יודע לספק, ישפר באופן משמעותי את איכות האימונים ורמת המוכנות של ספורטאי העלית בארץ בענף הטיפוס, וללא ספק יתרום למימוש הפוטנציאל להישגים בזירה הבין לאומית", ציין שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט.

"ענף הטיפוס הוא ענף ספורט בצמיחה אדירה עם פופולריות גדולה והוא מגיע כיום לתפוצה מאוד רחבה בארץ. הקמת מתקן אימונים לאומי היא אירוע מאוד משמעותי בכל הקשור להפיכתו של הענף למקצועי יותר", הוסיף ארז הראלי, מנכ"ל התאחדות הטיפוס הספורטיבי והאתגרי בישראל.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג