איזה ציוד צריכים על מנת להתחיל לטפס על "קירות"?

מאמנת הטיפוס לאה סחיווסחורדר מצביעה על הדברים שאתם תזדקקו להם כאשר תגיעו ל"קיר" הטיפוס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יש ענפי ספורט שרשימת הציוד שלהם כוללת ספר עב כרס, אך מה שטוב בטיפוס הוא שהוא לא אחד מהם ואם נדייק טיפוס בולדרינג הוא אפילו הכי צנוע בציוד שלו. כמובן שטיפוס הובלה (ראו כאן במה מדובר) מצריך ציוד כגון חבל, רתמה, ראנרים, אמצעי אבטוח ועוד… ועדיין עם כל הרשימה זה מעט מאוד. בולדרינג לעומת זאת מצריך מהמטפס זוג נעלי טיפוס ושק מגנזיום. זה הכל, אז בואו ננסה להבין במה מדובר.

נעלי טיפוס | צילום: shutterstock

 מה כל כך מיוחד בנעלי הטיפוס? 

כאשר אתם באים פעם ראשונה לטיפוס על "קיר", מומלץ ואף רצוי להשכיר נעלי טיפוס. כיום ברוב הקירות בארץ מתחילים לחייב לשכור נעלי טיפוס לרוב הקירות זה בעיות היגיינה שנעלי היומיום שהולכים איתן ברחוב בסופו של דבר נוגעות באחיזות שגם הידיים נוגעות בהם – אם כי לדעתי האישית זה גם יותר בטיחותי וגם ככה תוכלו לחוות ממש את כל החוויה של הטיפוס.

נעלי הטיפוס מיוחדות בזכות שני דברים:
1. הנעל צמודה לרגל כמו גרב ובכך היא מאפשרת שנשלוט טוב ברגליים שלנו "ונרגיש" על מה אנחנו דורכים, איך אנחנו דורכים וגם רמת הדיוק גבוה שנצרכת לצורך טיפוס יעיל וטוב.

2. הגומי המיוחד שיש בתחתית הנעל בעצם "נדבק" לאחיזה מכיוון שיש לו "גריפ" (Grip) וככה אנחנו בעצם לא מחליקים. בנוסף אנחנו גם יכולים לדרוך על אחיזות מאוד קטנות ונוכל לסמוך על הרגל והנעל שהיא דבוקה לאחיזה.

כאשר הולכים לטפס בפעמים הראשונות (נרחיב על כך בכתבות הטכניקה והאימונים הבאות), אין ממש שליטה טובה על הרגליים ולכן לטפס עם נעל מגושמת כמו נעל ספורט יכולה להיות אפילו קצת מסוכנת וגם יהיה לכם יותר קשה לשלוט ברגליים. כך למעשה החוויה הראשונית תהפוך לקשה הרבה יותר ופחות זורמת ונעימה.

כאשר אתם כבר התאהבתם ואתם יודעים שתפקדו את קיר הטיפוס לפחות פעם בשבוע למשך תקופה, אני ממליצה לקנות נעל טיפוס פשוטה ולא יקרה שמתאימה למתחילים. כמעט בכל קיר תמצאו נעליים לקניה ואנשי השירות ישמחו לעזור לכם עם קנית הנעל הראשונה שלכם. חשוב לציין בפני עובדי הדלפק שאתם מתחילים ולכן אין לכם צורך בנעל יקרה וטכנית מאוד, נעל שטוחה ובסיסית תהיה לכם מצוינת.

כמו כן שימו לב שהיא נוחה לכם במידה ולא לוחצת מדי. יש חשיבות לנעלי טיפוס שהן תהיינה כמו גרב על הרגל ולכן בעצם רוב המטפסים נועלים מידה של נעל טיפוס קטנה יותר ממידת הנעל הרגילה שלהם. למטפסים מתחילים אין כל סיבה שיהיה לוחץ, לא נעים ואף כואב.

לילדים מתחילים אני ממליצה על הנעליים שניתן למצוא בדקטלון (אין לי אחוזים משם…), הם מספקים נעל טובה סך הכל לילדים שעקב הגדילה המהירה של כף הרגל יש צורך בהחלפה מהירה של הנעליים.

 שק מגנזיום 

הציוד השני שנצרך בטיפוס הוא מגנזיום. לא טלק, לא קמח… "האבקה הלבנה הזאת" היא מגנזיום – כמו של מתעמלי הקרקע שאתם רואים בשידורי הספורט. דרך אגב, השימוש במגנזיום נועד לספוח את הזיעה בידיים והוא גם יוצר חיכוך טוב על האחיזות. אם זוהי הפעם הראשונה שאתם הולכים לטפס ואין ברשותכם מגנזיום תוכלו להשכיר שק מגנזיום בדלפק. לרוב עלות ההשכרה של נעליים+שק נעה בין 15-20 שקל.

שק מגנזיום | צילום: גלעד שקד

יש כלל התנהגות די נפוץ בקירות וחשוב לי להבהיר לקוראים שלא יהיה לכם אי נעימויות. שקי המגנזיום הם אישיים, אמנם שמים אותם בכל מקום או בשוקת מרכזית, אבל כל שק שייך למישהו ולכן לא לוקחים או טובלים את הידיים בשק של מישהו אחר.

בואו נסכם שכמה קל ופשוט להתחיל לטפס, אין צורך בקניית ציוד מיוחד לפני שמתחילים ואפשר פשוט לבחור מתחם של קיר שקרוב לאזור מגוריכם וללכת לטפס וליהנות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג